...

Ką reikėtų žinoti, norint tapti pardavėju „Amazon“?

Verslas

2019.09.09

Autorius: Kamilija Linkutė

Temos: , .

Ką reikėtų žinoti, norint tapti pardavėju „Amazon“?

Dr. Žydrūnas Stankevičius. Iš asmeninio albumo

Nors pardavimų milžinė „Amazon“ Lietuvoje dar nėra plačiai naudojama, tačiau greičiausiai kiekvienas, nors truputį laiko leidžiantis internete, puikiai ją žino. Ko reikia norint būti sėkmės lydimu „Amazon“ pardavėju, pasakojo dr. Žydrūnas Stankevičius, profesionaliai plėtojantis pardavimus platformoje „Amazon“ keliasdešimt unikalių produktų, 14 skirtingų „Amazon“ pagrindinių kategorijų, ir būsimų „Amazon“ mokymų lektorius.

Ne vieta silpnų nervų žmonėms

Greičiausiai ne vienas internete vystoma prekyba užsiimantis žmogus yra pagalvojęs apie savo galimybes platformoje „Amazon“. Tačiau prieš pradedant svarbu įvertinti gresiančias rizikas: „Amazon“ yra didžiausia Vakarų pasaulyje fizinių produktų pardavimo internetu platforma, suteikianti geriausias galimybes pardavėjams. Bet kartu tai yra ir brangiausia bei nestabiliausia internetinės veiklos rūšis, kurioje ne vieta silpnų nervų žmonėms.“

Pats svarbiausias elementas – produkto nuotrauka

Pasak „Amazon“ eksperto, norint verstis prekyba šioje platformoje, reikia išsiaiškinti svarbiausias sudedamąsias dalis. Dažnai kalbama, kaip prekės aprašymas paperka vartotoją, tačiau šioje platformoje sėkmės sudedamosios dalys yra išsirikiavusios kiek kitaip: „Prekės aprašymas yra tikrai ne pats svarbiausias produkto sąrašo elementas. Svarbiausias parduodantis dalykas yra pirma nuotrauka, po jos seka teisingai surinkti raktažodžiai, kaina ir tik tada kiti sąrašo elementai: savybės, aprašymas ir t. t.“

Skaičiavimas – svarbiausias gero pardavėjo įgūdis

Ž. Stankevičius atskleidžia, kad svarbiausias įgūdis, norint tapti sėkmės lydimu pardavėju, yra mokėjimas skaičiuoti ir tinkamo produkto pasirinkimas: „Visi kiti dalykai jau yra tik technikos reikalas. Jei patys nemėgstate skaičių, teks rasti juos mėgstantį verslo partnerį.“

Išvengti klaidų nepavyks

Paklaustas apie didžiausias klaidas, ekspertas pamini nemokėjimą skaičiuoti, neteisingą produkto pasirinkimą ir kantrybės stoką: „Išvengti klaidų neišeis, galima tik kuo greičiau ir kuo daugiau padaryti klaidų pačiam bei pasistengti pasimokyti iš kitų šį kelią jau nuėjusių žmonių.“

Kalbėdamas apie tendencijas, Ž. Stankevičius pabrėžia, kad tendencingai didėja produktų ir pardavėjų skaičius platformoje, ypač kinų, kas lemia ir trumpėjantį produktų gyvavimo ciklą. „Taip pat didėjanti gerų trečiųjų šalių įrankių pasiūla, padedanti tvarkyti „Amazon“ produktų verslus“, – sako pašnekovas.

Vietos naujiems pardavėjams dar greitai nepritrūks

Nors konkurencija auga, „Amazon“ profesionalas išlieka pozityvus: „Konkurencija, be abejo, didėja, bet ir naujų galimybių bei naujų produktų daugėja. Ir elektroniniai pardavimai pasaulyje kol kas sudaro 10–12 proc. nuo visų pardavimų, nors ir auga eksponentiškai. Taigi vietos naujiems, atkakliems ir besimokantiems pardavėjams greitai dar nepritrūks… O įvertinti konkurenciją galima pažiūrėjus analogiškų produktų pardavėjus pagal pagrindinius raktažodžius. Jeigu tokių daug dešimčių ar net šimtai, geriau iš tolo apeiti tą produktą.“

Platformoje „Amazon“ yra labai svarbu suprasti pačios platformos veikimo principus, kategorijas bei kainodaras. Ž. Stankevičius teigia, kad neįsigilinus į šiuos aspektus plėtojamas verslas baigsis tik piniginiais nuostoliais.

Pradinės investicijos – 5–10 tūkst. eurų

„Investicijų pradžiai užtenka 5–10 tūkst. eurų, jei protingai ir racionaliai juos panaudosite. Visgi greitos sėkmės atveju pinigų tikrai pritrūks. Bet tai jau gera problema. „Amazon“ verslas, norint jį išvystyti iki 7–8 ženklų apyvartų, reikia nemažų investicijų (angl. cash intensive)“, – tikina Ž. Stankevičius ir pabrėžia, kad ES ir JAV regionų kainodara skiriasi dėl PVM ir rinkų dydžių skirtumų, apie kuriuos plačiau kalbės mokymuose.

Aktualiausius klausimus apie prekybą platformoje „Amazon“ kviečiame išgirsti gyvai „BZN start“ organizuojamuose mokymuose „Kaip pasiruošti ir parduoti per „Amazon“. Konferencijos metu patirtimi dalinsis Lietuvos „Amazon“ pardavimų, teisės, logistikos ir marketingo ekspertai: dr. Žydrūnas Stankevičius, Giedrė Rimkūnaitė-Manke, Aušra Rutkauskienė ir Klaidas Šiuipys. Renginį remia: „Delfi“, „Technopolis“, „Glimstedt“, „DHL” ir „Spaudos departamentas“.

Ekspertai

Dr. Žydrūnas Stankevičius

Dr. Žydrūnas Stankevičius

R&D vadovas / UAB „Seminal Work“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.