KOKIAS KLAIDAS DAROME PRADĖDAMI „INSTAGRAM“ VERSLO PROFILĮ? (#)

Urtė Kasparavičiūtė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 55 s.
Kokias klaidas darome pradėdami „Instagram“ verslo profilį? Pexels.com nuotr.
Kai kurie pradedantieji verslininkai mano, kad neverta investuoti laiko į verslo profilio kūrimą – juk viską galima daryti savo asmeninėje paskyroje. „Viskas priklauso nuo verslo ir industrijos. Tikrai ne visiems verslams būtina atskira paskyra. Tarkime, Lietuvoje dauguma grožio specialistų turi savo asmeninius profilius, kuriuose viešina savo darbus ir dalinasi patarimais. Šiuo atveju tai yra daug naudingiau nei fotografuoti grožio salono interjerą ar smulkias detales jame, ką įprastai randame verslo profiliuose“, – pasakoja socialinių tinklų ir skaitmeninės rinkodaros specialistė Laura Matukevičiūtė.

Gebėjimas prisitaikyti prie komunikacijos pokyčių

Pasak pašnekovės, ir „Instagram“, ir „Facebook“ ar „LinkedIn“ yra būtini bet kokiam verslui ir jo komunikacijai. „Dažnai girdžiu: „Aš B2B, mano klientai nesinaudoja socialiniais tinklais.“ Tai klaidingas mąstymas, nes 2019 m. visi turėtų būti pasiruošę prisitaikyti prie komunikacijos pokyčių ir ne tik susikurti aktyvius profilius, bet ir nuosekliai kelti naudingą informaciją“, – tikina specialistė.

Svarbu kokybė, o ne kiekybė

Pašnekovė pabrėžia, kad įmonėms nėra privalu turėti profilius visuose socialiniuose tinkluose. „Įmonėms nebūtina turėti profilių visuose socialiniuose tinkluose. Tiesiog reikia pasidaryti analizę ir išsiaiškinti, kur yra jų tikrieji potencialūs klientai. Taip pat manau, kad geriau yra turėti vieną, bet kokybišką profilį negu kelis, kuriuose informacija kartojasi, nes kiekvienas socialinis tinklas turi atlikti atskirą funkciją“, – pasakoja L. Matukevičiūtė.

Klaidos, daromos kuriant verslo profilį

„Turime 150 spaudos ženklų, kuriais galime papasakoti savo auditorijai, kas esame ir kuo užsiimame, bet dauguma nesivargina ne tik parašyti adreso ar teisingo kontaktinio numerio, bet ir pridėti grotažymių, kurios padidina galimybę būti atrastiems potencialių klientų“, – pasiteiravus apie klaidas, kurias dažnai daro kuriantieji verslo puslapį socialiniame tinkle „Instagram“, atsako socialinių tinklų ir skaitmeninės rinkodaros specialistė.

Tobulumas nėra „Instagram“ siekiamybė

Socialiniame tinkle „Instagram“ galime rasti daug gražių vaizdų, profesionalių fotografų ar socialinės žiniasklaidos pasamdytų ekspertų sukurtų įrašų. Tačiau ką daryti, jeigu verslas pradžioje neturi tokių išteklių ir negali investuoti į kokybiškas kameras ar specialistus? Ar jie vis tiek turi vilties kurti galbūt netobulą, bet kokybišką turinį savo sekėjams? O gal investicija dirbant su „Instagram“ yra būtina?

„Tobulumas nėra siekiamybė šiame socialiniame tinkle. Kaip minėjau anksčiau, būtina investuoti laiką į strategijos kūrimą, o laikas – pinigai. Tikrai nebūtina pirkti brangiausių kamerų ar samdyti fotografų, kad padarytų jums kokybiškas fotografijas, nes tai jokiu būdu negarantuoja sėkmės. Internete galima rasti nemokamų kursų, kurie padės išmokti lengvai paretušuoti nuotraukas tais pačiais įrankiais, esančiais „Instagram“ tinkle, ir taip gauti patrauklų akiai vaizdą. Iš patirties galiu pasakyti, kad profesionalios nuotraukos ne padeda, o priešingai – gali pakenkti vartotojų įsitraukimui (angl. engagement). Aukštos kokybės, profesionalios fotografijos yra būtinos puslapiams, žurnalams ar el. pašto rinkodarai, tačiau socialiniame tinkle „Instagram“ bet kuri šių laikų telefono kamera yra išeitis, ypač suprantant fotografijos pradmenis, apšvietimą ir proporcijas“, – tikina L. Matukevičiūtė.

Organinis pasiekiamumas mažėja

Kartais atrodo, kad socialiniame tinkle „Instagram“ vis sunkiau užmegzti ryšį su klientais, naujais sekėjais. Teiraujamės specialistės, kodėl taip yra. Kaip savo nauju produktu ar verslo idėja pasiekti kuo daugiau vartotojų? „Jeigu nerandate ryšio su klientais, patarčiau peržiūrėti savo keliamą turinį. Pradžioje verta eksperimentuoti ir kelti įvairaus pobūdžio pranešimus, vėliau juos analizuoti ir kurti naujus, atsižvelgiant į rezultatus. Nereikia pamiršti, kad organinis pasiekiamumas kas mėnesį vis mažėja ir šiuo metu siekia vos 2 procentus. Ši tendencija nesikeis, nes „Facebook“ iš to uždirba pinigus ir, jeigu norite turėti didesnį pasiekiamumą, privalote investuoti į reklamą“, – teigia pašnekovė.

Viešos publikacijos padės atrasti veiksmingą komunikaciją

„Linkiu tiesiog pradėti. Mes dažnai daug laiko praleidžiame strateguodami ir galvodami tobulus planus savo komunikacijai. Tačiau tik viešai publikuodami įrašus sužinosime, kas veikia, o kas – ne“, – paklausta, ko palinkėtų verslo profilį kuriantiems jauniesiems verslininkams, atsako socialinių tinklų ir skaitmeninės rinkodaros specialistė L. Matukevičiūtė.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai