AR ĮMANOMAS ŠIUOLAIKINIS VERSLAS BE E-KOMERCIJOS? (#)

Ieva Kniukštienė prieš 3 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 51 s.
Ar įmanomas šiuolaikinis verslas be e-komercijos? LiMA nuotr.
„E - komercijos niekada nebuvo, nėra ir nebus” , - Tokia netikėta fraze Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) organizuotame renginyje „E-komercija 2020: kaip pritraukti ir išlaikyti vartotojus?” Į auditoriją kreipėsi vienas iš pranešėjų. Ir iš tiesų, kuomet tiek dėmesio sutelkiama į e-komerciją, dažnas nesusimąsto, kas ji yra ir kokiu tikslu turėtu būti plėtojama.

Svarbi dedamoji

Renginį atidaręs, Amazon paskyrų valdymo agentūros „AMZ Crew” įkūrėjas Vytautas Vorobjovas visų pirma pabrėžė, jog negalima į e-komerciją žvelgti kaip į atskirą mokslą. Tai - dedamoji, bene kiekvieno šiuolaikinio verslo dalis, bet jokiu būdu ne atskira verslo sritis.

„Labai mažai išvysime įmonių, kur išskirtas konkretus e-komercijos skyrius, kur nurodytas atskiras e-komercijos specialistas. Dažniausiai ši veiklos sritis slepiasi po kažkuo kitu. Ir taip yra todėl, kad e-komercijos tiesiog nėra. Ji yra įprastos, tradicinės komercijos dalis ir jeigu veikia apskritai visas komercijos variklis, teisingai sudėlioti visi procesai, tuomet ir e-komercijoje veiks viskas. E- komercijai padeda tik tradicinės komercijos profesionalai”,- įsitikinęs pranešėjas.

Jis pastebi, jog dažnai įsivaizduojama, kad e-komercija yra visiškai rinkodaros sritis. Anot jo, vis dar stiprus įsivaizdavimas, jeigu bus gerai sukurta reklamos ir viešinimo strategija, e-komercija suksis. Deja, taip nėra.

„Marketingas yra tik degalai. Jie gali vežti pirmyn, skatinti, iš dalies reanimuoti verslą, tačiau joks marketingas neišgelbės jokio verslo ir jokios e-komercijos, jeigu patys pagrindiniai komercijos principai nebus tinkamai sutvarkyti. Lygiai taip, kaip jos verslas nenumirė konkrečiai dėl e-komercijos, lygiai taip, nei vienas verslas vien nuo e-komercijos neatsigaus”,- sako V. Vorobjovas.

Inovatyvus požiūris

E-komercijoje dažnu atveju laimi tas, kas sustyguoja savo verslo procesus kitaip: patogiau, inovatyviau, geriau. Kaip vieną iš galimybių, įdiegti kokybiškus pokalbių robotus (angl. chatbot) pristatė „ChatMarketing” generalinis direktorius Paulius Alionis, būtent pabrėžiant raktažodį - kokybiškus robotus.

„Pokalbių robotų galimybės nuolat didėja, todėl auga ir jų rinkos prognozės. Didelę rinkos dalį užima e-komercija, nes būtent čia jie atneša daugiausiai naudos. Tobulėjant technologijai, tobulėja ir galimybė paversti pokalbių robotą labai panašiai kalbančiu į realų žmogų. Čia reikėtų suklusti ir visada informuoti vartotoją, kad jis kalbasi su robotu, nes kitu atveju, vėliau tam paaiškėjus, vartotojai jaučiasi labai įsižeidę”,- atskleidžia P. Alionis.

Visa tai yra vartotojų patirtis, kuri e-komercijoje, kaip ir tradiciniame komercijos modelyje, ypač svarbi sėkmingai veiklai. Tam antrina ir „Evolvery” strategas Radvilas Šeputis, pastebėdamas, kiek daug pinigų praranda įmonės, netinkamai susitvarkiusios su vartotojo patirtimi, kuomet jis ateina pirkti pas juos į internetinį puslapį.

„Kartais vartotojas išeina pačiu netinkamiausiu metu, tačiau tai analizuojant galima rasti problemas. Pavyzdžiui, kuomet jūs suvedate visą ilgą formą su savo duomenimis, įrašote norimą prisijungimo vardą, slaptažodį ir spaudžiate “toliau”, o tuomet programa sugalvoja ir parodo, kad jūsų sugalvotas slaptažodis per silpnas, tik, žinoma, tai parodo po to, kai jau ištrina visus jūsų supildytus duomenis iš formos”,- realiais pavyzdžiais dalijosi R. Šeputis.

Anot jo, šioje vietoje vartotojas dažnai susinervina ir tiesiog išjungia puslapį, kuriame jį nuo prekės įsigijimo skyrė vos vienas žingsnis. Viso to, o kartu ir potencialaus pinigų praradimo, galima išvengti tiesiog iškart, duomenų pildymo metu rodant vartotojui, ar pakanakamai gerai suveda visus duomenis.

Dalinosi ekspertai

„LiMA” organizuotame renginyje Kaune savo patirtimis, realiais pavyzdžiais bei įžvalgomis dalinosi net 8 praktikai, kasdien susiduriantys su e-komercijos klausimais. Tarp jau minėtų pranešėjų, renginyje dalyvavo “Gera dovana” el. prekybos vadovas Simas Šarmavičius,  pasakojęs apie itin šiuolaikiniame versle svarbią vartotojo patirtį, „BPN Lietuva” strategijų vadovas Gedas Kučinskas dalijosi įžvalgomis apie tradicinės medijos ir e-komercijos sinergiją, kliento kelią pristatė startuolio „Omnisend” marketingo vadovė Veta Armonaitė, el. Pašto rinkodarą analizavo Matas Pocius, „NFQ” el. pašto rinkodaros skyriaus vadovas, o sėkmingos B2B strategijos klausimus aptarė Paulius Nagys, „Adeo web” vadovas.
Pakartotiniai e-komercijos renginiai numatomi Vilniuje, Klaipėdoje bei Šiauliuose. 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai