SVARBIAUSI TEISINIAI ASPEKTAI PREKIAUJANT „AMAZON“ (#)

Kamilija Linkutė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 57 s.
Giedrė Rimkūnaitė-Manke Asmeninio albumo nuotr.
Platforma „Amazon“ daugeliui atveria plačiuosius vandenis – leidžia supažindinti su savo prekių pasiūla užsienio rinkas. Tačiau tarptautinėje platformoje susiduriama ir su begale neaiškumų. Vieni svarbiausių – teisiniai. Kaip ginti savo teises nepažeidžiant kitų ir su kokiais svarbiausiais teisiniais aspektais susiduriama šioje platformoje, pasakojo advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, intelektinės nuosavybės teisės ekspertė Giedrė Rimkūnaitė-Manke. Visą pranešimą galite išgirsti „BZN start“ mokymuose „Kaip pasiruošti ir parduoti per „Amazon“?“.

Dažniausi teisiniai sunkumai – intelektinės nuosavybės srityje

Teisininkė teigia, kad platformoje „Amazon“ dažniausiai susiduriama su klausimais intelektinės nuosavybės srityje: „Viena vertus, tai gali būti trečiųjų asmenų reikalavimai nutraukti prekių ženklo, dizaino savininko, išradėjo (patento), autorių teisių pažeidimus ir tuo pagrindu „Amazon“ taikomos priemonės (prekių kortelės ar net paskyros blokavimas). Kita vertus, Lietuvos prekybininkai kartais pastebi, kad kiti prekybininkai kopijuoja jų prekes ar prekių ženklą arba naudoja nuotraukas, prekių aprašymus, ir siekia apginti savo teises.“ Pasak pašnekovės, sunkumų dažnumas priklauso nuo prekės ir jos pobūdžio, nes vieni gali jų išvengti, o kiti susiduria nuolat, ypač tie, kurie prekiauja Kinijoje pagamintomis prekėmis.

Svarbiausia – turėti prekės dokumentus

Norint tapti „Amazon“ prekybininku, svarbiausia gerai išmanyti teisinę situaciją – žinoti, kokia teisinė apsauga turi būti taikoma prekei, turėti teises pagrindžiančius dokumentus (gamintojų sutartis, prekių ženklo ar dizaino registraciją ir t. t.). „Jeigu prekes žymite savo prekių ženklu, rekomenduočiau jį registruoti ir „Amazon Brand Registry“. Jeigu ketinate prekiauti kitų asmenų, pavyzdžiui, kinų, pagamintomis prekėmis, prieš tai turite gerai pasitikrinti, ar jos nepažeis kažkieno kito teisių. Taip pat svarbu susipažinti su „Amazon“ taisyklėmis, kad rengdami prekių aprašymus, nuotraukas ir prekiaudami jų nepažeistumėte“, – pataria G. Rimkūnaitė-Manke.

Rinkitės tik originalius produktus

Siekiant nepažeisti kitų teisių, šioje platformoje svarbiausia išlikti originaliems. Teisininkė pataria visas prekės detales rinktis tik originalias, įsigyti tik su autorių teisių turėtojo sutikimu. Tai taikoma ir platformoje naudojamoms prekės nuotraukoms, ir iliustracijoms ant paties produkto: „Rengiant prekės aprašymą, taip pat reikia gerai išmanyti rinką, įsitikinti, kad aprašyme nenaudojate kitų asmenų prekių ženklų. Kartais iš pirmo žvilgsnio bendrinės kalbos frazės ar žodžiai gali būti registruoti kaip prekių ženklai ir panaudodami juos aprašymuose galite sulaukti nemalonumų. Gana paprastas pavyzdys galėtų būti, jeigu prekiaujate rašikliais, reikėtų vengti žodžio „parker“, nes tai yra registruotas prekių ženklas.“

Plagijavimas – itin dažna „Amazon“ problema

G. Rimkūnaitė-Manke teigia, kad „Amazon“ prekybininkai neretai yra linkę plagijuoti prekes: „Jeigu jūsų prekę kaip sėkmingą pastebės nesąžiningi konkurentai, jums gali tekti ginti savo teises. Jeigu turėsite savo teises pagrindžiančius dokumentus, prekių ženklo ar dizaino registraciją, galbūt patentą (jeigu tai išradimas), galėsite kreiptis į „Amazon“, prašydami imtis veiksmų (blokuoti nesąžiningo konkurento prekių kortelę ar paskyrą).“ Taip pat galima kreiptis tiesiogiai į pažeidėją, reikalaujant stabdyti prekiavimą plagijuota preke ir kompensuoti nuostolius. Svarbu yra įrodymai, todėl kartais patariama net įsigyti konkurento prekę, siekiant kuo daugiau jų turėti palyginimui.

Pasiruoškite didžiulei konkurencijai išpardavimų laikotarpiu

Konkurencija platformoje „Amazon“ tikrai didelė, o su neteisėtais konkurentų veiksmais susiduriama nuolat, pabrėžia teisininkė. Svarbu atkreipti dėmesį, kad konkurencija šioje platformoje itin išauga vykstant didiesiems išpardavimams. „Reikėtų pačiam neperlenkti lazdos pristatant, reklamuojant savo prekes, užtikrinti, kad reklama nebūtų klaidinanti, o veiksmai, siekiant pritraukti vartotojų dėmesį, būtų sąžiningi. Taip pat reikėtų pasiruošti galimiems nesąžiningiems konkurentų veiksmams“, – sako teisininkė.

Mokymų metu išgirsite ir teisinius, ir praktinius prekybinius patarimus, kaip pradėti prekiauti platformoje „Amazon“ ir kaip vystyti jau turimą prekybą. Renginyje kartu su advokatų kontoros GLIMSTEDT advokate, eksperte Giedre Rimkūnaitė-Manke patirtimi dalinsis logistikos ekspertė Aušra Rutkauskienė bei „Amazon“ profesionalai dr. Žydrūnas Stankevičius ir Klaidas Šiuipys. Renginį remia: „Delfi“, „Technopolis“, „DHL", GLIMSTEDT ir „Spaudos departamentas“.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai