LOGISTIKOS IŠŠŪKIAI VYSTANT PREKYBĄ PER „AMAZON“ (#)

Kamilija Linkutė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 57 s.
Aušra Rutkauskienė Asmeninio albumo nuotr.
Planuojant prekybą platformoje „Amazon“, dažnai pirmiausia kuriama rinkodaros strategija, skaičiuojami kaštai ar tobulinamas pats produktas, tačiau mažai atsižvelgiama į vieną svarbiausių dalykų – logistiką. Su kokiomis didžiausiomis problemomis susiduria logistikos planuotojai tinkle „Amazon“, pasakojo būsimų „Amazon“ mokymų lektorė, UAB „DHL Lietuva“ pardavimo skyriaus vadovė Aušra Rutkauskienė.

Kaip greitai ir nebrangiai pasiekti pirkėją?

Prekės transportavimo kaštai yra itin aktualus klausimas pradėjus planuoti e. prekybą. Kiekvienas prekeivis siekia greitai ir neišnaudodamas didžiulių kaštų pasiekti vartotoją visame pasaulyje.

„Vienas iš galimų sprendimų, kaip valdyti kaštus: didesnis prekių konsolidavimas ir siuntimas į „Amazon“ sandėlius vienu metu. Taip pat reikėtų išnaudoti efektyvų pakavimą, kad didelės dėžės neišaugintų logistikos kaštų. „Amazon“ turi gana griežtas taisykles pristatant prekes į jų sandėlius, kurių privaloma laikytis, todėl patartina pasirinkti logistikos partnerį, turintį tiesioginės patirties pristatant siuntas į jų sandėlius“, – teigia A. Rutkauskienė ir priduria, kad, siekiant išvengti prekės pristatymo vėlavimų, būtina laikytis šių nuorodų.

Daugiausia logistikos problemų – šventiniu laikotarpiu

Didžiausi šių dienų pardavėjams kylantys iššūkiai yra prekių pristatymo greitis ir pakankamas atsargų kiekis. „Tai itin jautrūs klausimai piko sezonu – ypač aktualu artėjant didžiosioms šventėms ar pasaulinių išpardavimų dienoms. Šis laikotarpis – tai didžiulė galimybė pardavimams. Paprastai klientai susiduria su šia bėda, iš anksto neįvertinę galimo pirkimo kiekio, tad dažnu atveju susiduriama su gana anksti pasibaigusia kalėdine prekyba dar pačiu jos karštymečiu.“ Pasak A. Rutkauskienės, prekeivis turėtų gerai apmąstyti rinkodarą ir pardavimo kanalus, kurie gali išauginti didesnę, nei tikimasi, paklausą, ir pasiruošti atsarginių prekių.

Labai svarbu įvertinti realų dėžės svorį ir matmenis

„Siuntų gabenimo kainą diktuoja keli kriterijai: įvertinamas realus dėžės ar pakuotės svoris, taip pat matmenys. Kurjerių kompanijose tūriniam svoriui apskaičiuoti naudojama ši formulė: ilgis (cm) x aukštis (cm) x plotis (cm) / 5000. Pvz., jei pakuotė sveria 5 kg, bet prekė supakuota į didesnių matmenų dėžutę, t. y. 30 cm x 45 cm x 30 cm / 5000 = 8,1 kg. Apmokestinamuoju laikomas tas svoris, kurio matmuo didesnis. Šiuo konkrečiu atveju klientas mokėtų už tūrinio svorio matmenis“, – dėsto pašnekovė.

Prekės įpakavimas yra labai svarbus siekiant išnaudoti kuo mažiau sąnaudų logistikoje – tūrinis siuntos svoris neturėtų didinti transportavimo kaštų. A. Rutkauskienė pamini ir tai, kad vakuuminė pakuotė dažnai gali būti itin naudinga, siekiant sumažinti tūrio svorį.

Nemokamo pristatymo kaina pardavėjui

Nemokamas prekių pristatymas naudojantis „Amazon FBA“ paslauga yra puikus būdas skatinti pardavimus. Tačiau svarbu atsižvelgti į tai, kad pardavėjas moka pačiai platformai „Amazon“ nustatytą kainą už prekės pristatymą pirkėjui.

„Kalbant apie e. komercijos prekybą kitais kanalais, paprastai galimi keli pardavėjo sprendimai: siūlomas nemokamas pristatymas esant tam tikrai prekių krepšelio vertei arba kai pardavėjas dengia dalį pristatymo kainos, atsižvelgdamas į tą pačią prekių krepšelio vertės dydį, t. y. esant tam tikrai sumai, galima 50 proc. nuolaida nuo pristatymo. Visgi labai svarbu pasidalinti faktu, jog kai kurie e. prekybos tyrimai rodo, kad net 73 proc. pirkėjų, esant tam tikrai pirkinių sumai, kai būtų galimas nemokamas prekių pristatymas, paskatina pirkti daugiau vienu metu“, – tikina UAB „DHL Lietuva“ pardavimo skyriaus vadovė.

Vis dėlto ji atkreipia dėmesį, kad nors nemokamas siuntimas tikrai skatina pardavimus, įmonei labai svarbu investuoti į paties prekių ženklo žinomumo didinimą.

Pristatymo greitis ir atsargos – esminiai dalykai logistikos srityje

Prekės pristatymo svarbą galima lyginti su pirkinio kokybe ar kaina, ypač šventiniu laikotarpiu. „Svarbu užtikrinti greitą pristatymą – tam patartina iš anksto tinkamai įvertinti ir suplanuoti prekių atsargas sandėlyje. Taip pat paraleliai planuoti ne tik prekių kiekius, bet ir personalą, užtikrinantį siuntimo proceso vykdymą laiku. Klientas perka emociją, t. y. užsisakęs prekę nori gauti ją kokybišką ir greitai!“ – teigia A. Rutkauskienė.

Visą pranešimą išgirsite mokymų „Kaip pasiruošti ir parduoti per „Amazon“?“ metu. Kartu su Aušra Rutkauskiene pranešimus skaitys dar trys „Amazon“ profesionalai: Giedrė Rimkūnaitė-Manke, Klaidas Šiuipys ir Žydrūnas Stankevičius. Renginį remia: „Delfi“, „Technopolis“, GLIMSTEDT, DHL ir „Spaudos departamentas“.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai