KĄ APIE „FACEBOOK“ BŪTINA ŽINOTI VERSLUI? (#)

Violeta Radzevičiūtė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 19 s.
Laura Domarkė Asmeninio albumo nuotr.
Nors vis dažniau kalbama apie tai, kad socialinio tinklo „Facebook“ auditorija po truputį „sensta“, šis kanalas vis dar neabejotinai išlieka didžiausias socialinis tinklas, leidžiantis pasiekti daugumą internetu besinaudojančių vartotojų. Todėl plėtojant prekės ženklo žinomumą nebūti jame yra gana rizikinga, tačiau prieš pradedant komunikaciją reikia tinkamai sudėlioti strategiją ir pasiryžti nuosekliai kurti kokybišką turinį. Kitu atveju, pasiekti norimų rezultatų bus kur kas sudėtingiau, o kartais net neįmanoma.

Investicijos ir nuoseklus darbas

Kūrybinės rinkodaros agentūros „AdDrama“ įkūrėja ir vadovė Laura Domarkė sako, kad „Facebook“ socialiniame tinkle turi būti tie, kurie turi ką papasakoti ir parodyti. „Seniau tai buvo aktualiausia taip vadinamam B2C (verslas klientui) sektoriui, tačiau pastaruosius kelis metus tai tapo neatsiejamu kanalu B2B (verslas verslui), norint pasiekti specialistus ar potencialius darbuotojus. Taip pat – tai itin svarbus tinklas formuojant asmeninį prekės ženklą“, – sako L. Domarkė.

Pašnekovė įsitikinusi, kad prieš apsisprendžiant, ar verta investuoti į komunikaciją „Facebook“ kanale, pirmas ir reikšmingiausias klausimas turėtų būti – ar turėsite, ką pasakyti? „Reikėtų nepamiršti, kad svarbu kurti įtraukiantį, kokybišką turinį. Turi būti nuoseklus ir originalus komunikacijos tonas, kokybiški vizualai, turinio kokybė ir turinio testavimas.

Nepamirškite, kad iš socialinių tinklų tikimasi gyvo ir greito bendravimo su auditorija. Ne mažiau svarbu, ar ten yra jūsų potencialus klientas ar darbuotojas. Iš esmės sprendimą reikėtų priimti kuriant bendrą marketingo strategiją – išsikelti tikslus ir įvertinti, ar „Facebook“, jūsų konkrečiu atveju, yra tinkamas komunikacijos kanalas“, – primena L. Domarkė. 
Kūrybinės rinkodaros agentūros vadovė sako, kad plėtojant komunikaciją būtina paskirti biudžetą komunikacijos sklaidai. „Neverta komunikuoti per „Facebook“ ir neskirti jam reklamos biudžeto. Dažnai naujas verslas mano, kad turinys „pasidarys“, kai bus laiko, o biudžeto nereikia. Realiai – tai investicija ir nuoseklus darbas, norint pasiekti apčiuopiamų rezultatų“, – atkreipia dėmesį pašnekovė.

Vartotojų poreikiai tik auga

Anot L. Domarkės, dažniausiai pradedantieji verslai įsivaizduoja, kad verslo komunikacija socialiniuose tinkluose veikia panašiai kaip asmeninės paskyros žinutės . „Vis dar neretas požiūris – „sumečiau žinutę, kai turiu laiko, paėmiau nuotrauką iš „Google“ ar nufotografavau su senu telefonu ir viskas gerai“, tačiau taip nėra. Vartotojų poreikiai dideli: jie tikisi aiškaus, įdomaus ir, svarbiausia, vertingo bei unikalaus turinio“, – įsitikinusi pašnekovė.

Idėjų turiniui specialistė pataria pasisemti ne tik žiūrint į konkurentus, bet ir sekant kitus įkvepiančius kokybiškai plėtojamus kanalus bei konsultuojantis su specialistais. Tam, kad kanalas neštų pridėtine vertę, anot L. Domarkės, reikia išmanyti ne vien turinio kūrimo subtilybes, tačiau ir analitinę administravimo dalį: mokėti atrinkti tinkamą tikslinę auditoriją, kurti jai dėmesį traukiantį turinį.

„Stebėti konkurentus neužtenka. Tai, kas tinka jiems – nebūtinai veiks jums. Ypač verta atkreipti dėmesį į didelius tarptautinius prekių ženklus, kurie dažniausiai skiria biudžetus įvairioms inovacijoms. Visgi socialiniai tinklai nėra tokie paprasti, kaip atrodo iš pirmo žvilgsnio. Mano rekomendacija – šį darbą skirti specialistams, kurie gali kasdien sekti sparčiai besikeičiančias tendencijas ir geba į socialinius tinklus žiūrėti ne vien kaip į turinio platformą, bet ir analitinį įrankį“, – pataria rinkodaros agentūros vadovė.

Nebuvimas „Facebook“ tinkle, anot pašnekovės, vartotojui gali signalizuoti nepatikimumą, ypač skaitmeninės prekybos srityje, tačiau tai priklauso nuo sektoriaus. „Pavyzdžiui, verslas verslui (B2B) srityje nebuvimas „Facebook“ esminio skirtumo nesudaro. Iš principo „Facebook“ turi būti paruoštas kaip įmonės asmeninis puslapis. Tačiau, pasikartosiu, net ir turint jį, bet negeneruojant turinio ar turint mažai sekėjų, įsitraukimo į turinį, vargiai galima tikėtis verslo įvaizdžio pastiprinimo“,  – sako L. Domarkė.

Specialistė atkreipia dėmesį, kad „Facebook“ jau ne vienerius metus nebėra tik socialinis tinklas, koks buvo seniau. „Dabar tai labiau media kanalas, kuriame vyrauja didžiulė konkurencija. Patraukti vartotojo dėmesį tampa vis sunkiau, nors galimybių labai daug. Reklamdaviai šį kanalą išnaudoja itin aktyviai, todėl pradingti reklamos sraute labai paprasta“, – sako agentūros vadovė.

Integruota komunikacija

Pašnekovė primena, jog egzistuoja ne vien „Facebook“, Lietuvoje vis svarbesni tampa „Instagram“ ir „LinkedIn“. „Į šiuos tris kanalus reikia pradėti žiūrėti strategiškai ir tarpusavyje komunikaciją integruoti. Jei labai trumpai: masinei komunikacijai rinkitės „Facebook“, nepamirškite išnaudoti ir „Facebook“ grupių. Jei jūsų tikslinė auditorija yra 18-30 m. moterys, laikas pradėti aktyviai dirbti ne vien su „Facebook“, bet ir su „Instagram“, o specialistus ir vadovus pasieksite „LinkedIn“. Abu pastarieji tinklai dar augantys, tačiau pradeda užimti svarbią vietą bendroje marketingo strategijoje“, – patarimais dalijasi L. Domarkė.

Anot „AdDrama“ vadovės, statistiškai didžiausia „Facebook“ auditorija yra 25-45 m. vartotojai, tačiau sparčiai auga vyresniosios auditorijos, virš 50 metų amžiaus, „Facebook“ naudojimas. Bet reikia nepamiršti, kad šiuo kanalu naudojasi ir mokyklinio amžiaus vaikai, kurie savo amžių kartais „sumeluoja". 

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai