PRALAUŽTI LEDUS VERSLE PADĖJO IR ŽINIOS APIE ŠALĮ (#)

Loreta Lileikienė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 36 s.
Eglė Petniūnaitė Asmeninio albumo nuotr.
Didelė Italijos mylėtoja, ne vienus metus ten gyvenusi kaunietė Eglė Petniūnaitė (30) paskutinėmis rugsėjo dienomis Kaune atidarė natūralių ir ekologiškų kosmetikos bei higienos priemonių iš Italijos parduotuvę „Siciliana“. Parduotuvės įkūrėja sako, kad pirmosiomis verslo dienomis trūko žinių ir patirties: „Ypač sunku buvo derybose su italais, kuriems mano jaunas amžius nekėlė pasitikėjimo, tačiau ledus pralaužti padėjo gebėjimas laisvai susikalbėti italų kalba, jų kultūros supratimas, krašto pažinimas.“

Dirbdama atrado tai, kas geriausia odai

Po Kauno S. Dariaus ir S. Girėno gimnazijos baigimo, lietuvių filologijos ir reklamos bakalauro bei lietuvių kalbotyros magistro studijų Vilniaus universiteto Kauno humanitariniame fakultete, padirbėjusi tekstų kūrimo ir redagavimo srityje, E. Petniūnaitė išvyko į Pietų Italiją, kur dirbo administracinį ir vadybinį darbą privačioje vaikų klinikoje.

„Ten pastebėjau, kiek daug pacientų turi odos problemų ir kaip jiems sunku rasti tinkamų odos priežiūros priemonių. Gydytojai net ir patiems mažiausiems rekomenduodavo „Sterilfarmos“ gaminius. Kadangi mano pačios oda itin sausa ir jautri, netrukus ėmiau mėgautis šio gamintojo „Unico“ priemonių linijos „ambasadoriais“: vonios ir dušo geliu bei purškiamuoju aliejumi. Šios priemonės man labai tiko, jas išbandė ir pamėgo mano šeima, – apie praktišką pažintį su italų kosmetikos gaminiais pasakoja pašnekovė, kuriai vėliau vienos darbo kelionės metu teko nuvykti ir susipažinti su šios kosmetikos įkūrėju ir tuometiniu įmonės vadovu. – Jį nustebino mano žinios apie jų gaminius ir gavau darbo pasiūlymą atstovauti jų įmonei Kalabrijos regione, kuriame tuo metu gyvenau. Po kurio laiko jau rašiau laišką su prašymu jų įmonei atstovauti už Italijos ribų ir tą leidimą gavau.“

Lankė tiekėjus, kad galėtų atsirinkti

Prieš trejus metus E. Petniūnaitė įsteigė bendrovę „Siciliana“, kurios pavadinimas kilo iš meilės lietuvių kalbai ir nuostabaus grožio bei įvairovės Sicilijos salai, į kurią dažnai keliaudavo: „Kai steigiau įmonę, pavadinimas turėjo atitikti lietuvių kalbos normas, todėl ieškojau itališko žodžio, skambančio lietuviškai. Itališkai „Siciliana“ [sičilija:na] reiškia „sicilietė“ – valdinga ir stipraus charakterio moteris.“

Pradėjus veikti įmonei, verslininkė sukūrė „Sterilfarmos“ kosmetikos linijos „Unico“ elektroninę parduotuvę. Kadangi linijoje „Unico“ yra daug prausimosi priemonių, veikliai merginai labai greitai kilo mintis klientams pasiūlyti natūralių jūros kempinių, apie kurias ji buvo surinkusi daugybę informacijos ir suradusi visus įmanomus tiekėjus. „Aplankiau daugybę jūros kempinių tiekėjų įvairiose šalyse, stebėjau gavybos ir apdirbimo procesą, kol atsirinkau tuos tiekėjus, kurių produktas atitiko mano išsikeltus reikalavimus: tai turėjo būti aukščiausios kokybės, visiškai natūralus produktas, išgaunamas etišku ir gamtai nekenksmingu būdu bei apdorotas tik natūraliomis medžiagomis, kad būtų išvengta net menkiausios alergijos rizikos, – pabrėžia verslininkė. – Šiuo metu „Siciliana“ turi didžiausią Viduržemio jūros kempinių asortimentą Lietuvoje.“

Iš elektroninės parduotuvės išaugo į fizinę

Trejus metus „Sicilianos“ veikla daugiausia vyko elektroninėje erdvėje. „Dar labiau išplėtėme savo prekių asortimentą: pradėjome atstovauti dar trims italų įmonėms: dar vienam natūralių kūno higienos ir odos priežiūros priemonių gamintojui „Laboratorio Silvana“ (priemonių linija „Silvana“), natūralių ir ekologiškų namų priežiūros priemonių gamintojui „Electrocleaning“ (priemonių linija „Tree“) bei natūralių ir ekologiškų higienos priemonių linijos šunims gamintojui „Leolab“ (priemonių linija „PhiloPet“). Taip pat papildėme savo asortimentą „Lycon Cosmetics“ priemonėmis burnos higienai (priemonių linija „Velym“), – vardija E. Petniūnaitė, vis labiau jautusi poreikį susitikti su savo klientais, todėl dažnai dalyvaudavo parodose ir mugėse, kol apsisprendė ir šiais metais atidarė fizinę parduotuvę Kaune, Savanorių prospekte. – Vykdant veiklą internete, sunku ne tik rasti tinkamiausią būdą pasiekti savo auditoriją, bet ir įtikinti ją įsigyti tavo prekę. Tiesioginio susitikimo metu viskas daug lengviau: išsiaiškinama problema, parenkama priemonė ir klientas vietoje ją gali įvertinti: pamatyti, paliesti, užuosti, išbandyti.“

Konkurencijos grožio priemonių rinkoje pašnekovė nesureikšmina: „Yra daug įmonių, turinčių tos pačios paskirties priemonių, ir negaliu jų nuvertinti: neabejoju, kad ir jie skiria tiek pat dėmesio gaminių kokybei, tačiau reikia nepamiršti to, kad kiekvienas žmogus yra unikalus, o vienos priemonės, tinkančios absoliučiai visiems, nėra. Todėl kiekvienam žmogui turi būti suteikta teisė rinktis iš daug skirtingų prekių ir rasti tai, kas jo kūnui geriausia.“

Investicijų reikėjo penkis kartus daugiau

„Viską gyvenime stengiuosi pasiekti pati savo jėgomis, todėl ir verslą kūriau viena, verslo partnerių neieškojau, – teigia „Sicilianos“ vadovė. Dabar ji šypsodamasi prisimena, kad nors verslo kūrimu domėjosi jau kurį laiką, daug kam jo įsteigimas buvo staigmena. – Visada buvo tų, kurie skatino ir drąsino, ir tų, kurie netikėjo bei nuvertino. Stengiausi nuo pastarųjų atsiriboti ir drąsiai eiti savo keliu. Man šis verslas pirmasis, todėl įdomus viskuo. Pirmiausia jis man davė labai daug žinių. Antra – labai daug žmonių, su kuriais kitu atveju kažin ar būčiau turėjusi galimybę susipažinti. Trečia – laisvę kurti, planuoti savo laiką ir laisvę priimti teisingus bei klaidingus sprendimus.“

„Kvailiausia klaida, kurią savo verslo pradžioje esu padariusi, tai viso sąskaitos likučio išleidimas vienai reklamai. Tuomet patikėjau, kad viskas tuoj pat grįš su kaupu“, – apie išmoktas pamokas atvirai kalba pašnekovė. Nepagrąžindama tikrovės ji pamini ir tai, kad investicijų kuriant verslą prireikė mažiausiai penkis kartus daugiau, nei planavo.

O tiems, kuriems dar prieš akis pirmoji verslo patirtis, E. Petniūnaitė linki iš pradžių pasistengti gauti kuo daugiau informacijos ne tik iš interneto platybių, seminarų ir konferencijų, bet ir verslo praktikų, o ypač jaunų, kurių patirtis dar visai šviežia ir neužmiršta. O šiaip – tiktai drąsos ir kuo didžiausios sėkmės!

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai