KADA VERTA EITI Į „FACEBOOK“? (#)

Violeta Radzevičiūtė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 36 s.
Remigijus Kuliešius Asmeninio albumo nuotr.
Socialinis tinklas „Facebook“ neabejotinai vis dar išlaiko lyderio poziciją – statistika rodo, kad juo naudojasi pusė Europos. Tačiau vis dažniau galima išgirsti ir kritikos, kad organinis vartotojų pasiekiamumas čia smarkiai kritęs, auditorija sparčiai sensta ir galbūt tik dabar susikūrusiam verslui į šį kanalą net neverta investuoti. Skaitmeninės rinkodaros agentūros RAIBEC vadovas Remigijus Kuliešius įsitikinęs, kad komunikuoti tinkle „Facebook“ vienareikšmiai verta, tačiau ypatingą dėmesį privalu skirti turiniui – jis turi būti aktualus auditorijai, kurios dėmesį siekiama pelnyti.

Tinkamas visiems

Remiantis 2019 m. „Hootsuite“ statistika, apie 59 proc. Lietuvos gyventojų yra aktyvūs socialinių tinklų vartotojai, kurių skaičius per metus augo 6,5 procento. Skaičiuojama, kad „Facebook“ turi 1,6 mln. aktyvių vartotojų, iš kurių 54 proc. sudaro moterys ir 46 proc. vyrai. Kol kas tai vis dar populiariausias socialinis tinklas Lietuvoje, o artimiausias jo konkurentas yra „Instagram“, turintis 630 tūkst. aktyvių vartotojų.

„Išvada tokia: „Facebook“ galite pasiekti ir vyrus, ir moteris. Čia pasieksite plačiausią auditoriją, palyginti su kitais socialiniais tinklais. Tas pats galioja ir kalbant apie amžiaus grupes – per „Facebook“ pasieksite daugiau bet kurio amžiaus grupės auditorijos negu bet kuriame kitame socialiniame tinkle“, – sako R. Kuliešius.

„Facebook“ tinklas, pasak pašnekovo, tinka bene visiems prekių ženklams: „Visiems čia yra galimybių pasiekti savo auditoriją ir dalyvauti jos gyvenime. Šioje vietoje neskirstyčiau verslų į tuos, kuriems čia verta būti, ar tuos, kuriems neverta. Svarbesnis klausimas: ką čia daryti ir kaip elgtis?“

Anot specialisto, nedideli finansiniai ištekliai arba jų nebuvimas netrukdo socializuotis ir bendrauti su savo tiksline auditorija. „Pažiūrėkite, atkreipkite dėmesį į „Facebook“ turinį. „Facebook“ auditorijai čia yra alternatyvus pasaulis. Taip, jis kitoks, jis skaitmeninis, bet vis tiek pasaulis, kuriame jie bendrauja, su kuriuo auditorija sąveikauja pagal savo suprastas ir nusistovėjusias taisykles. Tai pasaulis, kuriame žmonės mėgsta dalintis savo gyvenimiškais ir kasdieniais dalykais, pomėgiais, nuotykiais, galimybe pasipuikuoti prieš kitus, pasidžiaugti, pasiguosti, pasiskųsti, parodyti savo jausmus, nepasitenkinimą, palaikymą, pagaliau išreikšti savo nuomonę jiems rūpimais klausimais“, – sako R. Kuliešius.

Pašnekovo teigimu, „Facebook“ yra nepamainoma priemonė socializuotis visai visuomenei, kurioje jie bendrauja grupėse, tarpusavyje prekiauja, sprendžia savo kasdienes problemas. „Jeigu jūsų produktas, iniciatyva ar žinutė telpa į šio pasaulio rėmus, vadinasi, pataikėte ir tai yra puiki vieta jūsų reklamai bei komunikacijai“, – įsitikinęs RAIBEC vadovas.

Klausimai, į kuriuos būtina atsakyti

Skaitmeninės rinkodaros agentūros vadovas atkreipia dėmesį, kad pirmas žingsnis plėtojant sėkmingą komunikaciją socialiniuose tinkluose turi būti kruopštus planavimas ir strategijos sudėliojimas.

Reikia turėti aiškų veiksmų ir veiklos planą, kuriame atsakyta į šiuos klausimus: 1) kokias problemas ar klausimus norėtumėte išspręsti, būdami socialiniame tinkle; kokių tikslų norite pasiekti; 2) kaip tas problemas spręsite arba sieksite užsibrėžtų tikslų; kitaip sakant, ką ten veiksite; 3) į kokią auditoriją yra orientuoti jūsų tikslai ir problemų sprendimai; 4) kodėl ten turite daryti tai, ką sugalvojote; 5) ar tai, ką darysite, duos naudos, bus įdomu jūsų auditorijai; 6) ar galėsite ir mokėsite tai daryti patys, ar reikės kažką samdyti; darant patiems: ar užteks laiko gilintis į besikeičiančias technologijas, vartotojus ir adaptuotis prie besikeičiančios aplinkos ir kiek jums patiems tai kainuos; atiduodant kitiems: kiek jums tai kainuos, kiek papildomai reikės skirti laiko ir būti įsitraukusiems į projektą; 7) koks auditorijos dydis ir galimas rezultatas (poveikis); 8) ar įdėtos pastangos sukurs adekvačią ar didesnę vertę; 9) kokios galimos krizės, nuostoliai, netekimai ir kaip tai suvaldysite?

Visi šie klausimai ir atsakymai į juos turi atsidurti „Facebook“ komunikacijos strategijoje. Anot R. Kuliešiaus, tai gerokai palengvins darbo, socialinės komunikacijos procesus. Taip pat turi būti aiškiai numatytas bendravimo su vartotoju tonas; grafinė stilistika, identitetas; reagavimas: kas reaguoja ir per kiek laiko reaguoja į klientų laiškus, pranešimus; KPI sistema: kaip bus matuojamos bei vertinamos pastangos; kokiu periodiškumu, kada bus aptariami rezultatai, taktiniai veiksmai ir strategijos atnaujinimai.

Tuščio turinio pasitaiko nemažai

Verslų, kurie vis dar ne visai tinkamai išnaudoja komunikacijos galimybes socialiniuose tinkluose, tikrai ne vienas. „Tarkim, labai geras pavyzdys, kai komunikuojama net nesuprantant, kam ir dėl ko taip daroma. Tai gerai atsispindi sveikinimuose gerai žinomomis progomis. Pavyzdžiui: autoservisas sveikina moteris su Kovo 8-ąja ir linki viso gero. Sutikime, toks jausmas, kad atsisveikina ir kultūringai pasiunčia kuo toliau. Visiškai sveikintinas variantas būtų, jeigu žinutė atitiktų turinį ir pasiūlymas būtų naudingas moterims. Ta proga galima pažadėti moterims nemokamą oro slėgio padangose patikrinimą ir palinkėti ne viso gero, o kelionių be rūpesčių, – pavyzdžiu dalinasi skaitmeninės rinkodaros agentūros vadovas. – Arba kolektyvas sveikina savo vadovą Boso dienos proga. Man tokia situacija yra gana juokinga ir kelia klausimą: kaip tai susiję su jūsų klientais, kokią vertę jiems tai kuria? Gerai, gali būti variantas, kad norime parodyti, jog esame draugiškas kolektyvas, kartu švenčiame šventes ir gražiai gyvename, bet tokiu atveju sveikinkite ir darbuotojus jų švenčių proga.“

Dar dažnesnis pavyzdys be aiškaus tikslo: „Sveikiname jus Naujųjų metų proga ir linkime laimės, meilės bei gražių švenčių.“ Ar tai turėtų būti „faina“, kad tave ir dar kelis šimtus ar tūkstančius pasveikino bendriniu pranešimu, o tavo sienoje atsirado dar viena šiukšlė, kurių ir taip apstu? Nemanau. Tad kiekvienas prekių ženklas turi gerai apgalvoti, kam komunikuojama žinutė skirta, koks jos tikslas, kokią vertę ji kuria jums ir jūsų klientams. Gal geriau suteikti kokią nuolaidą, parodyti dėmesį asmeniškai, o ne tuščiu, bet labai gražiu pažadu savo socialiniame profilyje?“ – dažnai pasitaikančias klišes aptaria R. Kuliešius.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai