PROFESIONALAMS PLATFORMOJE „AMAZON“ GALI PRIREIKTI IR 50 TŪKST. EURŲ (#)

Ieva Kniukštienė prieš mėnesį Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 17 s.
dr. Žydrūnas Stankevičius Asmeninio albumo nuotr.
Profesionalūs prekybininkai privalo išmanyti „Amazon“ verslo modelių skirtumus, pasiruošti ir optimistiniam, ir blogesniam scenarijui, suvokti, kad tai nėra pigi erdvė prekybai. Tokius faktus atskleidžia dr. Žydrūnas Stankevičius, UAB „Seminal Work“ direktorius ir bendrasavininkis, vesiantis „Amazon“ PREMIUM mokymus.

Kaip suprasti skirtumus?

Norint profesionaliai prekiauti platformoje „Amazon“, būtina suprasti veiklos modelių skirtumus. Neteisingai pasirinktas modelis gali tapti pražūtingas. Anot pašnekovo, esminis skirtumas tarp visų modelių yra vienas – „Amazon“ pardavėjo santykis su produkto gamintoju.

„Savo prekių ženklų (angl. private label) modelis yra efektyviausias, tvariausias ir suteikiantis didžiausią kontrolę pardavėjui, palyginti su kitais modeliais. Šiuo atveju „Amazon“ pardavėjas tiesiog užsako iš gamintojo savo prekių ženklo produktų partijas, kurios siunčiamos į „Amazon“ FBA arba išorinius (FBM) sandėlius“, – pasakoja pašnekovas.

Kitas mėgstamas modelis yra prekyba didmenos (angl. wholesale) principu. „Šio modelio atveju „Amazon“ pardavėjas susitaria su gamintoju dėl galimybės parduoti gamintojo produktus per „Amazon“. Mainais pardavėjas įsipareigoja nupirkti didelius produktų kiekius ir tinkamai atstovauti gamintojui. Didmenos modelio nereikia painioti su atveju, kai gamintojas ar tiekėjas parduoda produktus didmena pačiam „Amazon“, kuris vėliau tuos produktus pardavinėja savo platformoje. Tai vadinamasis „Amazon Vendor“ modelis, kuris galimas tik su „Amazon“ kvietimu. Tikėtina, kad šis modelis artimoje ateityje transformuosis, pašalinant pardavėjus tarpininkus“, – sako dr. Ž. Stankevičius.

Pašnekovas išskiria ir arbitražo modelį, kurio metu pigiau perkama fizinėse arba internetinėse parduotuvėse ir brangiau parduodama platformoje „Amazon“. Arbitražo modeliu dirbantis pardavėjas neturi visiškos kontrolės, nes sprendimus dėl pardavimų priima gamintojas.

Specialisto teigimu, Lietuvos gamintojams vienareikšmiškai vertėtų rinktis savo prekių ženklo modelį, o pardavėjams jau galioja kitos taisyklės. „Pardavėjų kompanijoms arba individualiems verslams iš pradžių, siekiant greitai uždirbti pinigų, gali būti sėkmingai panaudoti ir kiti veiklos modeliai, bet tvarumo ir ilgalaikiškumo juose nėra“, – įsitikinęs dr. Ž. Stankevičius.

Brangiausias kanalas

Pašnekovas pabrėžia, kad „Amazon“ yra ne tik daugiausia galimybių suteikiantis, bet ir pats brangiausias pardavimų internetu kanalas.

„Jei tradiciniame versle gamintojas parduoda pardavėjui prekes už 40–60 proc. mažmeninės kainos, tai „Amazon“ pardavimo kainos santykis su savikaina turi būti mažiausiai 5:1 ES ir 4:1 JAV. Taigi, norėdamas turėti nenuostolingą veiklą platformoje „Amazon“, pardavėjas negali mokėti gamintojui daugiau kaip 20–25 proc. nuo galutinės kainos. Taip yra todėl, kad „Amazon“ pasiima 35–40 proc. nuo pardavimų už visas savo paslaugas: komisiniai, sandėlio mokesčiai, reklama“, – vardija „Seminal Work“ direktorius.

Būtent neįvertindami mokesčiams tenkančios dalies prekybininkai platformoje „Amazon“ daro pačias didžiausias ir skaudžiausiai kainuojančias klaidas.
„Amazon“ pardavėjai dažniausiai neįvertina PVM (VAT), dalies sandėliavimo mokesčių, nežino būsimų reklamos išlaidų (ypač produkto startui). Taip pat beveik niekas neatsižvelgia į produktų grąžinimus, kurių būna 5–10 procentų. Vienas grąžintas produktas „užgesina“ 2,5 naujo to paties produkto pardavimų. Tai pat kartais neįvertinamos siuntimo į „Amazon“ sandėlius sąnaudos“, – atkreipia dėmesį dr. Ž. Stankevičius.

Visgi jis patikina, kad dabar jau yra įrankių, galinčių labai tiksliai įvertinti visas „Amazon“ sąnaudas ir verslo pelningumą.

Startas bus brangus

Esminė klaida, kai prekiauti į „Amazon“ einantys verslininkai įsivaizduoja, kad startinis paketas nieko nekainuos. Dr. Ž. Stankevičius laužo mitus ir teigia, kad investicijos labai priklauso nuo produkto tipo, visgi profesionalai turėtų užtikrinti pinigų srautą 2–3 metams.

„Startui reikėtų pasiruošti reikiamą investicijų sumą. Pradinė suma gali svyruoti nuo 5 iki 50 tūkst. eurų. Tai pat vertėtų pasirūpinti intelektinės nuosavybės dalykais. Svarbus aspektas yra tinkamas logistikos partneris, taip pat išoriniai sandėliai toje rinkoje, kur numatoma prekyba. Pakuotės, nuotraukos, produktų aprašymai, skrajutės taip pat yra neatsiejama veiklos dalis. Kokybiški dizaineriai irgi būtini. Be abejo, reikia pagalvoti ir apie klientų aptarnavimą tos rinkos, kurioje prekiausite, kalba“, – sako pašnekovas.

Dr. Ž. Stankevičius pastebi, kad susidoroti su buhalteriniais klausimais savarankiškai taip pat gali būti sudėtinga, tad vertėtų pasirūpinti profesionalų paslaugomis: „Buhalterija, kaip ir visuose versluose, yra kritinis elementas, ypač ES prekybos atveju, kur gali tekti tvarkytis su septynių šalių PVM.“

PREMIUM mokymai

Sėkmės sulaukę pradedančiųjų prekybininkų „Amazon“ mokymai perauga į kitą lygį ir suteiks žinių tiems, kurie platformoje jau įžengę ir siekia spartaus augimo.

Čia savo patirtimi ir gilesnėmis įžvalgomis drauge su dr. Ž. Stankevičiumi dalinsis „AMZ Group“ bendraįkūrėjis Simas Želvys ir advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, ekspertė Giedrė Rimkūnaitė-Manke. Susirinkusiuosius konsultuos „DHL Lietuva“ atstovai, kurie atsakys į kainodaros, pristatymo būdų, papildomų transporto dokumentų paruošimo klausimus. Renginio organizatoriai dėkoja verslo miesteliui „Technopolis“ ir spaudos profesionalams „Spaudos departamentas“.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai