ASMENINIO PREKĖS ŽENKLO DNR (#)

Aistė Noreikaitė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 20 s.
Dr. Dominyka Venciutė Eglės Šenderovienės nuotr.
Asmeninis prekės ženklas nusako, kas mes esame, kaip mes kalbame, atrodome, elgiamės ar komunikuojame. Šiandien socialinių tinklų dėka kiekvienas iš mūsų turime galimybę vystyti, stiprinti savo asmeninį prekės ženklą ne tik siauruose ratuose, bet ir gerokai platesnėse erdvėse.

Dr. Dominyka Venciutė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Verslo vadybos ir analitikos programos direktorė, dėstytoja, asmeninių prekių ženklų įvaizdžio formavimo ir rinkodaros konsultacijų projekto Persona Cognita įkūrėja ir konsultantė Klaipėdoje, „Light House coworking", viename didžausių bendradarbystės erdvių Baltijos šalyse, vykusioje konferencijoje dalijosi įžvalgomis apie asmeninį prekės ženklą bei atskleidė jo sėkmės dedamąsias.

Kokybę lemia asmenybė, patikimumas, turinys

Asmeninis prekės ženklas leidžia tikslinei auditorijai susidaryti įspūdį, atsirinkti, rekomenduoti. „Svarbu suprasti, kad asmeninis prekės ženklas – neatsiejama kiekvieno iš mūsų dalis. Visi mes – asmeniniai prekių ženklai, kad ir kaip griežtai, sausai ar teoriškai tai beskambėtų. Tai nusako, kas mes esame, dėl ko esame žinomi ir ką galime pasiūlyti. Kaip savo knygoje „Knownapie” asmeninio prekės ženklo kūrimą aiškina Mark Schaefer, būti žinomam nereikia milijonų ar tūkstančių gerbėjų ar nuolatinių pasirodymų ant raudonojo kilimo, kartais reputacijai ir autoritetui sustiprinti bei tikslams pasiekti užtenka ir nedidelės grupės suinteresuotųjų – viskas priklauso nuo to, ko siekiate”,– įžvalgomis dalijasi Dr. D. Venciūtė.

Pasak pašnekovės, pagrindiniai veiksniai apibrėžiantys prekės ženklo kokybę – asmenybė, patikimumas, kuriamas turinys. Tie, kurie nesirūpina asmeniniu prekės ženklu, praranda galimybę save pristatyti tikslinei ar esamai auditorijai, kurti įvaizdį apie save ir savo siūlomus produktus ar paslaugas, pritraukti naujų klientų.

Pradėti nuo analizės

Norint sėkmingai vystyti prekės ženklą Dr. D. Venciūtė rekomenduoja iš pradžių dėmesį skirti ne turinio kūrimui, bet tikslų išsigryninimui ir savianalizei. Suprantant, kur gyvena tikslinė auditorija, svarbu pasirinkti aktualius kanalus. Jie, beje, nebūtinai yra tik socialiniai tinklai. Kanalas gali būti ir pati organizacija, partnerių ar klientų įmonės, renginiai ar konferencijos. Pasirinkus tinkamus kanalus yra svarbu juose reguliariai kurti turinį. Nuomonės lyderio statusas pasiekiamas tik nuosekliu darbu. „Jei atsiranda potencialus klientas, norintis, kad padėčiau jam su turinio kūrimu, visuomet pradedame nuo jo kaip profesionalo profilio išsigryninimo koks jis, kokie jo talentai ir įgūdžiai, vertybės, patirtys. Vėliau tai galima perteikti turinyje. Prieš viešindami turinį turėtume pasitikrinti ir atsakyti sau, ar tas turinys kurs vertę mūsų tikslinei auditorijai?”, – akcentuoja pašnekovė. Ji pastebi, kad kartais žmonės, stengdamiesi formuoti savo asmeninį prekės ženklą, šio vertės kūrimo principo nesupranta. Tai, kad įsikelsite asmenukę iš konferencijos su prierašu „puikus renginys“, greičiausiai jūsų auditorijai tai duos nedaug. Tačiau jei prie tos asmenukės parašysite tris dalykus, kuriuos sužinojote, tikėtina, kad ir jūsų tikslinė auditorija sužinos kažką naujo. Visų pirma, reikėtų būti savimi, tačiau tuo pačiu suprasti, kurie iš „buvimo savimi“ elementų gali būti komunikuojami viešai. „Siūlyčiau išsigryninti 3-4 pagrindines temas, kuriomis komunikuojate. Jei tema bus tik viena, auditorijai gali būti nuobodu, jei 5 ar daugiau – atrodysite kaip visų sričių ekspertas, tad didės nepasitikėjimo jumis rizika – juk visų sričių ekspertų nebūna”, – pataria ekspertė.

Naudingi patarimai

Asmeninių prekių ženklų įvaizdžio formavimo ir rinkodaros konsultantė rekomenduoja pradėti nuo savo, kaip tam tikros srities profesionalo, profilio išsigryninimo. „Kas daro jus autentišku, kokia yra jūsų vizija, talentai, įgūdžiai, gebėjimai, profesinė ar asmeninė istorija? Vėliau, reikėtų suprasti, kokios ankstesnės patirtys jus daro patikimą. Kokiose ankstesnėse pozicijose susiformavo asmenybės ir profesiniai bruožai, kokios įgytos patirtys leidžia jums vadintis tam tikros srities profesionalu?”, – ant kelio užveda pašnekovė.

Antras žingsnis – galvoti apie kanalus, kuriuose pasiekiate tikslinę auditoriją ir turinį, kurio dėka auditorijos akyse kursite savo įvaizdį. „Kokios yra pagrindinės temos, kurios geriausiai atskleis jūsų asmenybę, patikimumą ir tai, ką galite pasiūlyti? Kokius kanalus pasirinksite? Ar tai bus komunikacija socialiniuose tinkluose ar ir tam tikri offline kanalai, leisiantys pasiekti jums savo tikslus? (pvz. pranešimų skaitymas konferencijoje, dalyvavimas tinklaveikos renginyje ar pan.)”, – raktinius klausimus atskleidžia specialistė. Taip pat reikia apgalvoti ir tai, kaip savo kontaktus galite įtraukti į kuriamą turinį: kokių kontaktų ir kokiu formatu įtraukimas stiprins jūsų asmeninį prekės ženklą. Ir žinoma, svarbu išlaikyti nuoseklumą ir įsivedus būtent jūsų asmeniniui prekiniui ženklui svarbius rodiklius stebėti, kaip jie keičiasi.

ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Verslo vadybos ir analitikos programos direktorė neigia mitą, kad stiprus asmeninis prekės ženklas versle yra reikalingas tik vadovui, ar verslininkui. Ji pasakoja, jog Nielsen duomenys rodo, kad socialinių tinklų įrašai, skelbiami iš darbuotojų paskyrų, pasiekia daugiau nei 500 proc. didesnę auditoriją nei žinutės, kuriomis dalijasi įmonių paskyros. Turiniu, kuriamu iš įmonių paskyrų, pasitiki 33 proc., o tuo, kuriuo dalijasi jums pažįstami asmenys, net 90 proc. žmonių. Edelman Trust Barometer tyrimai rodo, kad turinys, kuriuo dalijasi darbuotojai, įtraukia net 8 kartais didesnę auditoriją nei iš įmonių paskyrų kuriamas turinys.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai