RINKODAROS TAKTIKOS SMULKIAJAM VERSLUI (#)

Violeta Radzevičiūtė prieš 4 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min. 17 s.
Remigijus Kuliešius Asmeninio albumo nuotr.
Tai, kad tinkamai pasirinktos rinkodaros priemonės yra reikalingos sėkmingai verslo veiklai bei plėtrai, ko gero, niekas neabejoja. Tačiau šiuolaikinės rinkodaros taktikos bei metodai kinta žaibišku greičiu ir pasivyti visas tendencijas tampa iššūkiu net profesionalams, o ką jau kalbėti apie ką tik į verslo pasaulį įžengusias mažąsias įmones, kurios, beje, bent jau veiklos pradžioje neretai net nemato reikalo investuoti į rinkodarą. Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC | Be efficient online“ įkūrėjas Remigijus Kuliešius pasakoja apie šiuo metu aktualiausias rinkodaros taktikas smulkiajam verslui ir dalinasi įžvalgomis apie dažnai pasitaikančias klaidas.

Netinkamai išnaudotos galimybės

„Laikrodininkas batų netaiso, bet smulkusis verslas, dažnai tik paviršutiniškai išmanantis rinkodarą, turi atlikti vadinamuosius rinkodaros namų darbus. Iš patirties galiu pasakyti, kad verslininkai juos daro, tačiau kaip kokybiškai – jau kitas klausimas. Juk neįsivaizduojame, kad galėtume patikėti savo sveikatą specialistui be išsilavinimo, tiesa? Tik kažkodėl su rinkodara smulkiajame versle dažnai yra visiškai natūralu jos neįgyvendinti arba daryti tai turint labai minimalias žinias“, – bendrą situaciją apžvelgia R. Kuliešius.

Anot pašnekovo, smulkiajame versle, priešingai nei stambesnėse bendrovėse, už rinkodarą dažnai atsakingas pats savininkas, vadovas, pardavimo vadovas arba vadybininkai, bet ne specialiai tam skirti rinkodaros specialistai. Tai dažnai neleidžia pasiekti norimų rezultatų. Tiesa, praktikoje smulkiojo ir stambiojo verslo rinkodaros taktikos tikrai skiriasi.

„Didžiausias skirtumas yra tas, kad didieji verslai dažnai planuoja ir kuria ateities paklausą, o smulkusis verslas dažniau tiesiog tenkina esamą paklausą. Dar vienas bruožas, ypač skiriantis šių verslų rinkodaros taktikas, yra operatyvumas. Smulkusis verslas gali šviesos greičiu priimti sprendimus ir keisti savo taktikas. Didelėse organizacijose viskas paprastai įpinta į ilgus procesus, priklauso nuo darbuotojų asmeninių ambicijų ir čia kartais vieno labai svarbaus, bet elementaraus sprendimo priėmimas gali užtrukti kelerius metus“, – pastebi specialistas.

Tad smulkusis verslas dažniau turi prabangą naudotis lankstumu ir galimybe procesus įgyvendinti arba juos keisti kur kas greičiau. Deja, ne visi verslai tinkamai tą išnaudoja. „Juk smulkiajam verslui kelios dienos ar keli mėnesiai negautų pajamų arba perteklinių išlaidų virsta bankrotu. Didelis verslas dažnai veikia tiesiog iš inercijos. Smulkusis verslas čia turi savų pranašumų: instinktas išgyventi, troškimas geriau gyventi ir greitis. Reikia tik mokėti jais pasinaudoti“, – sako R. Kuliešius.

Statistika – ne prabanga, o būtinybė

„Skaitmena jau nebe ateitis, ji jau yra mūsų dabartis ir ateityje jos reikšmė tik didės. Šiandien dar negalima suasmeninti TV ar radijo reklamos konkrečiam vartotojui, bet niekas neabejoja, kad ateityje tai bus įmanoma, tik klausimas – kada? Todėl visiems ir visada sakau, kad šiais laikais pirmiausia yra duomenys, statistika, kuri yra ne prabanga, o būtinybė“, – įžvalgomis dalinasi skaitmeninės rinkodaros agentūros įkūrėjas.

Pasak R. Kuliešiaus, įmonėms bus sunku išsilaikyti ir plėstis, jei jos neturės pakankamų, kokybiškų, tinkamų rinkodaros veiksmus ir rezultatą atspindinčių duomenų.

„Tiesa, reikia turėti omenyje, kad smulkiajam verslui duomenų rinkimas užtruks kur kas ilgiau negu stambiajam. Pastarasis jau po mėnesio gali turėti pakankamai duomenų, kad priimtų jais pagrįstus rinkodaros sprendimus, o smulkiajam verslui surinkti tuos pačius duomenų kiekius gali prireikti metų ar net kelerių. Todėl kuo anksčiau pasirūpinsite tinkamu jų rinkimu, tuo greičiau įgysite pranašumą, kai strateginius veiksmus galėsite pagrįsti ne asmeninėmis nuomonėmis, o realiais skaičiais, duomenimis“, – pataria pašnekovas.

Specialisto teigimu, smulkiajam verslui būtina investuoti į įrankius, priemones, kompetencijas, padedančias analizuoti duomenis.

„Google Analytics“ padeda surinkti skaitmeninės rinkodaros duomenis, bet iki tinkamo jų interpretavimo reikalingos papildomos ataskaitos, grafikai, išvestiniai rodikliai. „Nuo pirmos dienos tikrai nemokėsite tinkamai interpretuoti duomenų, bet kai išmoksite ir jais reikės remtis, visų pirma gali pristigti pačių duomenų, tiksliau, teisingai surinktų duomenų. Todėl susitvarkykite duomenų rinkimą, kad atėjus laikui turėtumėte medžiagos, leidžiančios priimti tinkamus sprendimus. Kai turėsite tinkamus duomenis, mokėsite juos interpretuoti ir vertinti, žinosite ir tendencijas, ir kokias priemones taikyti tam, kad būtumėte matomi, žinomi ir rinkodaros pastangos padėtų uždirbti didesnį pelną“, – įsitikinęs R. Kuliešius.

Ne tik skaitmena

Anot pašnekovo, skaitmeninė rinkodara neabejotinai yra viena tų priemonių, kuri leidžia pigiai ir efektyviai pasiekti savo klientus. Ja turi naudotis ir didieji, ir smulkieji verslai.

Tiesa, skaitmeninė rinkodara labiau taikytina, kai norima pasiekti didesnę auditoriją. „Smulkieji verslai kartais turi iki 50–100 klientų. Tokiu atveju neretai labiau tinka tiesioginės rinkodaros priemonės nei skaitmeninės. Nors, aišku, yra išimčių. Pavyzdžiui, tinklą „LinkedIn“ galima naudoti ir kaip tiesioginę rinkodaros priemonę susisiekti su reikiamais asmenimis“, – atkreipia dėmesį R. Kuliešius.

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC | Be efficient online“ įkūrėjas dalinasi kitomis reikšmingomis priemonėmis – rinkodaros taktikomis, kurios padės efektyviai bendrauti su savo klientais.

„Google My Business“

Tai priemonė, kuriai reikia bene mažiausiai pastangų ir išmanymo. Tinkamai sutvarkyta „Google My Business“ paskyra leis verslui būti labiau matomam „Google“ paieškoje ir „Google“ žemėlapiuose.

„Facebook“

Susikurkite „Facebook“ verslo paskyrą, aprašykite siūlomus produktus bei paslaugas. Be to, „Facebook“ yra daug bendruomenių ir grupių, kurioms aktualios konkrečios prekės ir paslaugos. Pavyzdžiui, grupė „Perku, parduodu, keičiu, dovanoju“.

„Google Ads“ reklama paieškoje

Jeigu jūsų konkurentai turi stiprius tinklalapius ir gali leisti sau investuoti į tinklalapio SEO daugiau nei jūs, jums vertėtų turėti savo pagrindinių raktažodžių sąrašą ir reklamuotis pagal jį per „Google Ads“ platformą.

Nemokami testai, dovanos

Vienintelis dalykas, kurį smulkusis verslas turi neišleisdamas pinigų, tai jų pačių laikas. Sugalvokite, ką galėtumėte pasiūlyti savo potencialiems klientams nemokamai. Skelbkite konkursus prizams laimėti savo „Facebook“ profilyje, „Facebook“ grupėse, „Google Ads“ reklamoje ir kituose šaltiniuose. „Facebook“ vartotojų prašykite nurodyti savo draugus, kuriems būtų naudingos jūsų dovanos.

Partnerystė su kitais verslais

Suvienykite jėgas su kitais verslais, kurie nėra jūsų tiesioginiai konkurentai, bet jų prekės, produktai yra susiję ir gali būti siūlomi kartu. Dalyvaukite asociacijose ir renginiuose, kuriuose galite sutikti tokių partnerių ar savo potencialių klientų.

Publikacijos skelbimų portaluose

Dėkite savo skelbimus su pasiūlymais ir dovanomis į skelbimų portalus, tokius kaip „Skelbiu.lt“ ar „Paslaugos.lt“. Sutvarkykite savo paskyras ir skelbimus katalogų portaluose (pavyzdžiui, „Rekvizitai.lt“, „Alio.lt“, „Info.lt“).

Skelbimai laikraščiuose

Jeigu jūsų auditorija yra 55 metų ir vyresnė, vadinasi, ji dar yra tradicinių laikraščių skaitytoja. Verta išnaudoti skelbimų skiltis.

Tiesioginė rinkodara

Jeigu klientų skaičius yra nedidelis ir visus juos galite pasiekti telefonu arba el. paštu, taip ir darykite. Paprasčiausias būdas – pakelti telefono ragelį ir paskambinti potencialiam klientui arba parašyti jam el. laišką.

Priedai savo darbuotojams

Jūsų darbuotojai taip pat mieliau prisidės prie pardavimų, jeigu skatinsite juos tai daryti ir atlyginsite už rezultatą.

Rekomendacijos – reklama iš lūpų į lūpas

Prašykite rekomendacijų iš savo klientų, kontaktų, kam galite pasiūlyti savo paslaugas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai