KAIP STARTUOTI PASKUTINIAM, BET TAPTI PIRMAM? (#)

Ieva Kniukštienė prieš 2 savaites Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 42 s.
Viktorija Vanagė Asmeninio albumo nuotr.
Lietuviškos investavimo platformos į nekilnojamąjį turtą „Profitus“ įkūrėja ir vadovė Viktorija Vanagė didžiausioje technologijų konferencijoje „Web Summit“ pasidalino savo patarimais, kaip tapti pirmam, kai esi paskutinis pradėjęs verslą rinkoje, ir pateikė patarimų Lietuvos startuoliams.

„Verslo pasaulyje sakoma: jei nesi pirmas, tuomet esi paskutinis. Mano įmonė buvo paskutinė. Kai įkūrėme savo įmonę, kiti rinkos dalyviai jau galėjo pasigirti gera pradžia. Tačiau... per pirmuosius veiklos metus tapome vienais iš lyderiaujančių Lietuvos rinkoje. Jau finansavome 45 nekilnojamojo turto projektus už daugiau nei 7,96 mln. eurų. Tad noriu pasidalyti savo būdu, kaip pavyti ir galbūt net aplenkti anksčiau savo veiklą pradėjusius konkurentus“, – sako V. Vanagė.

Keturi dalykai

Anot pašnekovės, egzistuoja keturi pagrindiniai dalykai, kurie padeda įmonei sėkmingai įsilieti į rinką ir konkuruoti su gerokai priekyje esančiais žaidėjais. V. Vanagės teigimu, konkuruoti padeda: protingi žmonės, pinigai, technologijos ir specifinės žinios. Žinoma, ji pabrėžia, kad prie viso to prireiks atsidavusio ir atkaklaus darbo, siekiant padaryti daugiau nei kiti.

„Kai mūsų konkurentai mus lenkė keleriais metais, jų komandos buvo mažos. Negalėjau jų pasivyti jokiu kitu būdu nei pasamdydama daugiau žmonių, kurie man padėtų greičiau tai padaryti. Niekada nebijojau pripažinti, kad nežinau visko. Tačiau jei noriu ko nors pasiekti ir padaryti tai greitai, turiu pasamdyti žmonių, kurie žino daugiau ir gali patenkinti mano žinių troškimą“, – prisimena V. Vanagė.

Būti išskirtiniams

Be to, sėkmingam konkuravimui kartais praverčia pasirinkti kitokį kelią nei visi. Pašnekovė pasakoja, kad, visiems konkurentams tebedirbant su pagrindais, V. Vanagės vadovaujama įmonė jau ėmė viešinti savo vardą, suprasdama, kad be žinomumo konkurentų nepasivys.

„Mūsų ekspertai kūrė straipsnius ir mes komentavome kiekvieną susijusią temą žiniasklaidoje. Organizavome savo renginius ir buvome kviečiami į kitus renginius kaip pranešėjai. Bandėme supažindinti savo klientus su už prekių ženklo slypinčiais veidais. Netgi nuo pirmų dienų aiškiai nusistatėme savo KPI. Penki renginiai kiekvieną mėnesį, trys paskelbti straipsniai ir dešimt paminėjimų žiniasklaidoje. Ir viso to mes laikėmės“, – pasakoja ji.

Neprarasti užsispyrimo

Kartais didelė pradedančiųjų daroma klaida – kartelės nuleidimas, siekiant sulaukti daugiau greito pelno. Tai neteikia jokios naudos reputacijai, tad V. Vanagė patikina, kad geriau atkakliai ir pamažu eiti link tikslo, bet išlaikyti savo kokybę.

„Reputacija finansų srityje, kaip ir bet kurioje kitoje, yra labai svarbi. Reputacija tai nėra geras įvaizdis žiniasklaidoje. Tai priimamų sprendimų kokybė. Neatsižvelgdami į mūsų didelį norą visus aplenkti, niekada nesumažinome standartų ir nepradėjome finansuoti prastų projektų. Mes ir toliau atmetame daug rizikingų projektų. Tačiau matome, kaip kai kurie mūsų konkurentai šiuos projektus priima nesirūpindami, kad praras savo reputaciją. Tad mano patarimas – niekada neaukokite savo reputacijos dėl daugiau pinigų“, – pataria pašnekovė.

Trys patarimai

Kaip vieną esminių sėkmės veiksnių V. Vanagė pabrėžia gebėjimą įsivertinti visas galimybes: „Nustatykite aiškius savo komandos KPI ir tada reguliariai juos stebėkite. Tai padeda nustatyti silpnybes ir jas paversti stiprybėmis.“

Pašnekovė priduria, kad ne mažiau svarbus ir konkurentų stebėjimas: „Mokykitės iš jų sėkmių bei nesėkmių ir judėkite pirmyn greičiau. Jei jie jau išeikvojo savo laiką kažką kurdami, kam jums švaistyti savąjį, bandant sukurti tai iš naujo? Vieną sėkmingiausių savo produktų sukūrėme būtent pastebėję konkurento klaidą.“

Pagaliau V. Vanagė pabrėžia svarbiausią patarimą – pasitikėjimą savimi ir savo jėgomis. Jeigu žinote, kad dirbate gerai, nėra ko abejoti.

„Niekada neužmirškite, kad niekas nemėgsta ryškių ir geriausių. Net jei sulaukiate konkurentų puolimo ar nepageidaujamo žiniasklaidos dėmesio, nesustokite ir judėkite į priekį“, – linki „Profitus“ įkūrėja.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai