...

Užprogramuota kurti verslą ir grožį

Verslas

2013.05.01

Autorius: Janina Sabaitė-Melnikovienė

Temos: , .

Užprogramuota kurti verslą ir grožį

Viktorija Milkutė Asmeninio albumo nuotr.

30-ies dar neturinti Viktorija Milkutė atsakinga už du daug darbo reikalaujančius projektus: ji perėmė ir ant kojų pastatė per krizę nukentėjusį tėvų verslą, be to, augina neseniai metukų sulaukusias dvynukes. Kaip jauna moteris viską spėja? Viktorija save ir visą savo šeimą laiko darboholikais gerąja prasme. „Tiek mama, tiek aš esame įsimylėjusios savo darbą, verslą, todėl turbūt net negali būti kitaip“, – pasakoja sparčiai augančios Kauno siuvimo ir konstravimo įmonės VIKE savininkė bei vadovė.

Paauglystė prabėgo valant siuvyklos patalpas

Drabužių, aksesuarų, baldų apmušalų, interjero detalių siuvimas jauną verslininkę itin žavi ir skatina dar aktyviau plėtoti verslą. O pradžia nebuvo nei romantiška, nei patraukli. Verslo pradžiamokslį ir visus niuansus Viktorijai teko pažinti nuo vaikystės gyvenant mamos siuvykloje.

„Pirmasis mano darbas – valyti mamos siuvyklą. Kadangi siaubingai nemėgau to daryti, jau paauglystėje nusprendžiau, kad nebūsiu valytoja, o būsiu valdytoja“, – prisimindama savo planus juokiasi V. Milkutė.

Nors prieš 15 metų dar nesuvokė, kad turint savo verslą teks dirbti keliolika kartų daugiau nei valytojai, mergina teigia būtent nuo tada prisimenati siuvimo, konstravimo, darbo su klientais abėcėlę.

Vadovauti siuvyklai ji buvo užprogramuota nuo vaikystės, nors atėjus krizei teko visko mokytis iš naujo. Jauna verslininkė neabejoja, kad pasitikėjimo savimi ir ryžto imtis savarankiško verslo padėjo ir verslo valdymo, vadybos, ekonomikos, psichologijos, netgi pedagogikos ir filosofijos studijos.

Perėmusi šeimos verslą Viktorija sulaukė visiško tėvų ir vyro pasitikėjimo. Tai, anot jos, padeda ne tik priimti verslo sprendimus, bet ir ramiau reaguoti į diskusijas, kylančias šeimoje.

Nieko negavau ant lėkštutės

Lietuvos ekonomikai smogusi krizė itin stipriai paveikė ir Viktorijos mamos įkurtą verslą. Pradžioje teko gerokai apkarpyti visas išlaidas, o galiausiai ir uždaryti parduotuves. Sunkiausiu metu šeima ir pati Viktorija išgirdo daug apkalbų. Mažai kas tikėjo, kad iš kokybiškų audinių siuvančiai bendrovei pavyks prisikelti. Todėl naują įmonę įkūrusi ir tėvų įdirbį perėmusi Viktorija dabar jau drąsiai gali visiems pareikšti, kad nieko negavo už dyką, kad kelią sėkmės link skinasi pati.

Gaivinant verslą ir galvojant apie naujos bendrovės įkūrimą jauną verslininkę labiausiai palaikė šeima ir klientės, norinčios vilkėti kruopščiai ir iš itin kokybiškų audinių pasiūtus drabužius. Savo verslo vertę Viktorija stengiasi kurti siūlydama precizišką požiūrį į darbą, į gaminius ar atliekamus užsakymus pagal pateiktus eskizus.

Nors tai reikalauja daug pastangų ir investicijų, gausėjantys užsakymai rodo, kad rinkoje vis dar trūksta kokybiškos produkcijos. Pašnekesiai su žymiomis Lietuvos poniomis, verslo ar politikos lyderėmis prie kavos, aptariant jų pageidavimus vilkėti patogius ir klasika dvelkiačius išskirtinius drabužius, Viktoriją įkvepia.

Tikra moteris visada nori puoštis

Dirbdama ir kasdien siūdama drabužius, vykdydama įmonių ar dizainerių užsakymus pagal jau atsiųstus eskizus Viktorija kasdien prisideda prie moterų puošimo. Nors nemažai skeptikų mano, kad siuvimo verslas nėra nei sudėtingas, nei įdomus ar juolab pelningas, V. Milkutė turi kitokią nuomonę.

„Galimybė sukurti ką nors savo, suteikti malonumą klientui ir papuošti moterį ar vaiką – juk tai svajonių darbas! Ir nesvarbu, kad nėra nei reglamentuotų darbo valandų, nei prabangos praleisti visą savaitgalį tik su šeima ir dukrytėmis“, – apie savo verslo varomąją jėgą pasakoja UAB VIKE įkūrėja, vis dar beprotiškai įsimylėjusi savo darbą.

Bendrovė klientams siūlo siuvimo ir konstravimo paslaugas. Tiek individualiems klientams, tiek įmonėms ar dizaineriams įmonė siuva viršutinius drabužius (paltus, puspalčius, sijonus, kelnes, palaidines, sukneles), baldų apmušalus, interjero detales, dirbinius iš kailio. Taip pat organizuoja visus su siuvimu ir drabužių kūrimu bei pristatymu susijusius darbus: nuo audinių, siuvimo priedų paieškos iki modelių atrankos ir fotografavimo.

Verslo pradžioje daugiausia baimintasi, ar pavyks išlaikyti esamus klientus ir pritraukti naujų. Natūraliai žvilgsnis krypo į eksporto galimybes. Dabar UAB VIKE vykdo klientų ne tik iš Lietuvos, bet ir iš Švedijos, Suomijos, Anglijos ar net JAV užsakymus. Viktorija sako iki šiol daugiausia dėmesio skirianti klientų paieškai, o informacijos apie įmonę sklaidai socialiniuose tinkluose ir jos tvarkymui interneto puslapyje www.vikefashion.com vis pritrūksta laiko bei resursų.

Siekia tapti partnere, o ne konkurente

Paklausta, kaip pavyksta nepalūžti konkurencinėje kovoje, veržli verslininkė prisipažino besistengiati daugeliui įmonių būti ne konkurentė, o partnerė.

„Nors visiems atrodo, kad siuvyklos turėtų viena kitai perkąsti gerklę dėl užsakymų, šioje rinkoje egzistuoja įdomesni nerašyti įstatymai, – verslo paslaptis atskleidė V. Milkutė. – Mano įmonė ne konkuruoja, o bendradarbiauja su kitomis siuvimo įmonėmis, mes padedame įvykdyti jų užsakymus, o jie padeda mums.“

Verslo plėtrą planuojanti Viktorija įsitikinusi, kad tik bendraujant ir bendradarbiaujant galima pasiekti didesnę naudą, sukurti naują projektą ir pritraukti didesnius užsakymus, suburti daugiau klientų.

Kadangi taip dirbdama įmonė jaučia didelę savo kuriamų apdarų ir teikiamų paslaugų paklausą, V. Milkutė tikisi, kad per ateinančius porą metų įdėtos investicijos atsipirks.

Klientai vertina kantrybę ir atkaklumą

Dvi šaunias mergytes auginanti Viktorija priversta planuoti savo laiką kone minučių tikslumu. Todėl kai vienu metu tenka iš karto spręsti daugelį klausimų, prioritetu tampa dėmesys klientams. V. Milkutė prisiminė daug laiko, pastangų ir atkaklumo pareikalavusius užsakymus: „Po keleto susitikimų, ilgo bendravimo laiškais su vienu užjūrio užsakovu susitarėme, kad per savaitę jie atsiųs konkrečius pageidavimus bandomiesiems pavyzdžiams. Po savaitės tylos sunerimau ir pati ėmiau jų klausinėti, kokių abejonių jie turi. Gavus ilgą laišką su pastabomis ir klausimais teko netgi naktimis dirbti įrodinėjant, kad jie tiesiog privalo mums leisti pasiūti pavyzdinius gaminius.“

Moteris džiaugiasi, kad tuomet užsakovai liko patenkinti atliktu darbu, o bendrovė pasirašė sutartį.

Nemažai kantrybės reikia bendraujant ir su dizaineriais, kurie neretai susikoncentruoja tik į meninę drabužio pusę. Tuomet Viktorijai tenka aiškinti apie gamybos procesą, transportavimo ir laiko sąnaudas bei daugelį kitų dalykų, kuriuos privalu išmanyti drabužių siuvimo verslo dalyviams.

Bendrovės VIKE vadovė pasakojo su viena Švedijos dizainere, kuri pateikė kone šimtus klausimų, iki šiol bendradarbiaujanti ir planuojanti toliau jai siūti paltukus.

Svajonė – 500 siuvėjų

Viktorija nesižavi Lietuvoje valdžios požiūriu į smulkųjį verslą, bet neketina sustoti. Jaunos moters svajonė – sukurti tokį verslą, kuriame darbo netrūktų kone pusei tūkstančio kvalifikuotų siuvėjų. Verslininkė norėtų, kad prekės ženklas VIKE garsėtų kokybe, lanksčiai teikiamomis paslaugomis ir apimtų daugiau mados bei visos grožio industrijos paslaugų.

Viktorija žino, kad su mylinčio vyro ir visos šeimos pagalba jai pavyks įgyvendinti verslo planus ir užsiauginti dvynukes.

„Tikėti savo jėgomis, eiti savo keliu, naudotis visomis galimybėmis, pažintimis ir drąsiai žengti pirmyn net tada, kai visi abejoja, o suklupus atsikelti ir tęsti su naujomis jėgomis bei idėjomis. Tokia verslo filosofija padėjo man ir, tikiu, padės visiems, kas nori kurti savo verslą“, – linkėdama sėkmės tvirtino V. Milkutė.

Užprogramuota kurti verslą ir grožį

44-1367333451-617869.jpg 44-1367333451-786831.jpg 44-1367333452-593399.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.