...

J. Laneckis: „Turinys svarbesnis už formą“

Verslas

2014.01.17

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

J. Laneckis: „Turinys  svarbesnis už formą“

Jurijus Laneckis Asmeninio albumo nuotr.

Su Jurijumi Laneckiu pirmąsykį teko susitikti dar 2012-ųjų viduryje. Tada jo sukurta kainų lyginimo sistema „PriceOn“ dar tik žengė pirmuosius žingsnius. Nuo to laiko daug kas pasikeitė. „Startupas“ gavo rekordinę investiciją iš „Ltk Capital“, stipriau atsistojo ant kojų ir jau ruošiasi brautis į užsienio rinkas. Taigi su ponu Jurijumi susitikome dar kartą ir pasikalbėjome ne tik apie tai, kaip „PriceOn“ pavyko pritraukti ir panaudoti investicijas, bet ir apie išmoktas pamokas.

Svarbiausia – aiški idėja

Per pirmą mūsų susitikimą J. Laneckis pasakojo apie komplikuotus santykius su prekybos centrais. Savo kainomis tada dalytis jie kategoriškai atsisakė, o kainas fiksuojančius „PriceOn“ darbuotojus varė lauk iš parduotuvių. Dabar situacija jau geresnė. Priešiškumo vis dar yra, bet prekybos centrų vadovai jau supranta, kad „PriceOn“ niekur nedings.

„Mūsų konfliktai buvo buvo sprendžiami per muštynes, o vėliau ir per viešumą. Tiesiog jie pamatė, kad nėra kur dėtis. Tikrasis bendradarbiavimas prasidėjo prieš kelis mėnesius. Dabar mums jau nereikia tiek vargti, kad gautume duomenis. Dalį duomenų gauname, o kitą dalį surenkame. Galų gale gautos investicijos rodo, kad nesame vienadienis projektas, kuris tik pabandys ir numirs“, – pasakojo pašnekovas.

Priešingai – „PriceOn“ tik stiprėja. Jau nuo pirmųjų prezentacijų „startupas“ sulaukė tik teigiamų atsiliepimų, o laikui bėgant ir investicijų. Idėjos aktualumas kompensavo ir pačių pristatymų trūkumus.

„Iš tikrųjų žiūrėdamas į prezentacijas, planus, strategiją, kuriuos turėjau tada, matau, kad visa tai buvo neprofesionalu. Tai buvo toks romantiškas, studentiškas darbelis. Tačiau tai, kad buvo ten sudėta, buvo teisinga. Galbūt galima kalbėti apie pačią formą, bet aš netikiu, kad tik pradėdamas gali padaryti ką nors profesionalaus. Turinys yra svarbiau už formą. Taigi pati mūsų forma buvo tokia vaikiška, bet turinys ir dabar yra aktualus ir geras. Tai, ką mes matėme tada, matome ir dabar“, – sakė J. Laneckis.

Jo įsitikinimu, gera, aiški idėja visada yra svarbiausia. Investuotojai neatkreips dėmesio į pristatymo trūkumus, jeigu bus gerai suformuluota idėja.

„Idėja“ yra gal per silpnas žodis. Ta idėja dar turi būti apauginta skaičiavimais, strategija. Gali būti ir tokia idėja: aš atidarysiu kavinę. Tačiau man reikia suformuluoti, kodėl ji bus gera, kodėl aš uždirbsiu daugiau pinigų nei kiti. Galų gale kam man reikalingi tie pinigai, kurių aš prašau, kokie mano išskirtinumai, kaip aš grąžinsiu investuotus pinigus. „Idėja“ yra ne vien tik idėja. Visas turinys yra daug vertingesnis negu forma. Formos reikia tam, kad investuotojas pamatytų, jog tu moki prisistatyti“, – teigė „PriceOn“ vadovas.

Investicija – tai ne tik pinigai

Tada, pirmojo mūsų susitikimo metu, J. Laneckis su komanda kaip tik dairėsi stambios investicijos. Ji atėjo tų metų spalio mėnesį. Praėjus daugiau kaip metams ir susumavus rezultatus tapo akivaizdu, kad gauti pinigai panaudoti tinkamai.

„Kai gauni didelius pinigus, visada yra rizika, kad jie nueis netinkama linkme. Aš nesu verslo naujokas – dirbu šioje srityje jau kokius dešimt metų, todėl tokių problemų neturėjau. Nepaisydamas to, žiūrėdamas atgal, kaip mes investavome tuos du milijonus, matome, kad juos panaudoti efektyviau tikrai buvo galima. Kita vertus, turbūt negalima tikėtis, kad viskas ims ir pavyks. Visada būna klaidų, o iš klaidų turime mokytis. Aš manau, kad mes vertės sukūrėme tikrai daugiau, nei investavome“, – teigė jis.

Verslininkas įsitikinęs, kad renkantis investuotoją pulti prie pirmos pasitaikiusios galimybės būtų klaidinga. Juk investuotojas – ne tik pinigų davėjas. Tai ir verslo patarėjas, kartais mokytojas.

„Svarbus supratimas, kai su pinigais kartu ateina ir investuotojo patirtis, kontaktai. Gerai, kad investuotojas yra su patirtimi, išmano informacines technologijas. Jei pinigus gautum iš kokios nors nekilnojamojo turto bendrovės, būtų sudėtingiau. Kitas dalykas, kad yra įsipareigojimas iš jų pusės pritraukti į valdybą kompetentingų žmonių. Tai irgi svarbus mūsų partnerio indėlis. Kai Lietuvoje pinigų ieškojome pirmą kartą (maždaug 2012-ųjų pradžioje), kiti fondai apskritai nieko panašaus nesiūlė“, – sakė J. Laneckis.

Sprigtai į kaktą – naudingi

Tobulinti „PriceOn“ padėjo ir ilgametė verslo patirtis. Visgi dabar didelė dalis investicijas gaunančių įmonių yra naujokės. Verslininkas pataria joms labai neskubėti ir verslą kiek įmanoma ilgiau plėtoti savo jėgomis ir tik priėjus tašką, kai tolesnis augimas neįmanomas be didesnės injekcijos, ieškoti investuotojo. O nepatyrimo jis patiria nebijoti. Juk visiems visada būna pirmas kartas.

„Mano pirmas verslas juk kadaise irgi buvo pirmas, tačiau aš šį tą dariau, be to, sėkmingai. Lygiai taip pat jaunuoliai, kurie imasi verslo būdami visiškai žali, darys ir ką nors padarys. Nėra kažkokių slaptų dalykų, kurių niekas nežino. Taip, rizika šiek tiek didesnė, bet čia ir investuojantis fondas turės kaip nors suvaldyti tą riziką. Patirtis atsiranda ir gaunant kryptis iš tų pačių investuotojų. Investuotojas yra patyręs asmuo, kuris sugeba įžvelgti potencialą net tada, kai tu nesi visko parengęs iki galo. Tada gausi sprigtą ir paraginimą daryti namų darbus. Paskui gausi dar vieną sprigtą, padarysi dar ką nors… Jeigu prisitaikysi, nenuleisi rankų, tai ir gausi pinigų, patirtį, galimybę įgyvendinti savo idėją“, – įsitikinęs J. Laneckis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.