...

Gyvenime turi du hobius, kurių vienas – darbas

Verslas

2014.01.23

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Gyvenime turi du hobius, kurių vienas – darbas

Aidas Tatoraitis Asmeninio albumo nuotr.

1922-ieji pasaulio istorijoje buvo ypatingi. Tais metais Anglijoje prasidėjo pirmosios reguliarios radijo transliacijos. Su radijo ryšiu mokslininkai eksperimentavo jau kelis dešimtmečius, bet būtent 1922-aisiais radijas tapo prieinamas kiekvienam. Labai greitai šis įrenginys užkariavo visą pasaulį. Radijo imtuvai atsirado kone kiekvienuose namuose. Metai bėgo, radijui atsirado konkurentų – televizija, internetas. Ne kartą pesimistai jam jau siūlė užpirkti mišias. Tačiau radijas visada paneigdavo prognozes, prisitaikydavo ir išlikdavo, negana to, pritraukdavo jaunų, gabių žmonių. Vienas iš tokių – Aidas Tatoraitis. Jaunas verslininkas iš pradžių dirbo radijuje, o paskui įkūrė savo įmonę ir ėmė kurti garso klipus, reklamas. Kuo jį taip patraukė radijas? Kokia radijo žavesio paslaptis? Kokie iššūkiai laukia dirbant su šia medija? Viso to ir paklausėme A. Totoraičio.

Radijuje atsidūrė vos keturiolikos

Verslininkas sako, kad jo įmonė atsirado natūraliai. Jis ilgus metus dirbo radijuje, sukaupė šioje srityje pakankamai patirties, o galiausiai nusprendė pradėti dirbti savarankiškai. „Viskas prasidėjo nuo darbo radijo stotyse. Buvau radijo laidų vedėjas (pirmas kartas eteryje sulaukus vos 14 metų), kurį laiką ėjau muzikos redaktoriaus pareigas, savarankiškai išmokau kurti ir montuoti garso klipus. Supratęs, kad individualiai gaminant garso klipus galima uždirbti kur kas daugiau, kilo idėja dirbti sau: gaminau reklaminius garso klipus, ruošiau autorines radijo laidas, rengiau radijo reportažus. Individualioji veikla turėjo tam tikrų minusų, todėl teko įsteigti UAB. „Garso klipai“ atsirado, kad galėčiau naudotis juridinio asmens pliusais. Pradėjus ieškoti verslo partnerių vienais iš jų tapo VšĮ „Auto Moto Group“. Tai įmonė, turinti patirties kuriant reklaminius vaizdo klipus, dokumentiką bei TV laidas. Dabar klientams galime pasiūlyti ne tik garso, bet vaizdo klipų gamybą“, – teigė A. Totoraitis.

Verslininkas sako, kad pasirinktas kelias yra mielas, bet sunkus. Reikia nuolat generuoti idėjas, išlikti kūrybingam. Tiek klientų lūkesčiai, tiek reikalavimai sau neleidžia aptingti, apsileisti.

„Kolektyvas susiformavo suvienijus jėgas. Buvo planuojama daug susitikimų, generuojamos įvairiausios idėjos, kuriami TV ir radijo projektai. Mūsų užsibrėžtas tikslas – kad darbo rezultatais liktume patenkinti ne tik mes, bet ir klientai. Kūrybos kelias nėra lengvas, stengiamės, kad sukurti reklaminiai garso ir vaizdo klipai klientui duotų apčiuopiamos naudos, būtų įsimintini, o vaizdo produktai, tokie kaip dokumentika, TV laidos, turėtų išliekamąją, istorinę vertę. Man tai iššūkis, nauja patirtis, o kolegai Gintarui Kazilioniui (VšĮ „Auto Moto Group“) – duona kasdienė. Šiuo metu kartu įtemptai dirbame prie radijo ir televizijos projekto „Auto Moto“, – pasakojo A. Totoraitis.

Garsas įdomus savaime

Didelė „Garso klipų“ darbo dalis – reklaminių pranešimų kūrimas. A. Totoraitis pripažįsta, kad šioje srityje žmones nustebinti vis sunkiau. Juk mus kasdien atakuoja tūkstančiai reklaminių pranešimų, todėl ir kūrėjams išsiskirti vis sunkiau.

„Taip, užduotys sunkėja, bet su tuo susitvarkome, esame kūrybingi ir dirbame komandos principu: kol vienas kuria tekstą, kitas rūpinasi garso ar vaizdo klipo rėmais. Užduočių sudėtingumą išduoda ir tokios situacijos, kai tenka perkurti konkurentų produktą, nes to pageidauja klientas.

Pasitaiko, kad rinkoje klipai gaminami konvejerio principu, t. y. paskubomis, nesuderinus iki pabaigos visų detalių, neatsižvelgus į užsakovo norą ir klipo paskirtį. Toks galutinis produktas niekada netenkins užsakovo. Tiesą sakant, pastebėjau, kad šiuolaikinį žmogų galima lengvai nustebinti paprastumu, juk paprastume slypi genialumas“, – tikino jis.

Verslininkas sako, kad dirbti su garsu, juo perteikti žinutę jam labai įdomu. Jis pastebi, kad žmonių balsai yra unikalūs, todėl su jais eksperimentuoti dar įdomiau. „Iš esmės garsas savaime yra įdomus. Juo galima žaismingai improvizuoti, net vieną garsą galima pateikti šimtu skambesių. Svarbiausia, kad garsas būtų kokybiškas, suderinti balso tembrai, tonai, efektai, kad diktoriaus balsas nepaskęstų muzikiniame fone. Įdomiausia dirbti su skirtingais balsais. Yra tam tikra balsų rūšis, kuri savaime priskiriama specifinėms reklamoms, pavyzdžiui, mėsos gaminiams, vaikiškoms ar sporto prekėms“, – pastebėjo A. Totoraitis.

Jis įsitikinęs, kad radijas tapo toks ilgaamžis neatsitiktinai. Ši komunikacijos priemonė žmones kažko išmokė, pakeitė mūsų kasdienį gyvenimą. „Radijas yra lengviausiai prieinamas informacijos šaltinis. Daugelis gali paprieštarauti, kad tai internetas. Tačiau radijo pliusas tas, kad jo galima klausytis visur: automobilyje, gamtoje ar sportuojant. Ši medija leidžia pirmiems išgirsti naujausią informaciją iš pašnekovo, atvykusio į studiją ar kalbinamo telefonu. Manau, daugelio rytas prasideda su radijo laidomis (pokštais, horoskopais, orų prognozėmis bei žaidimais). Galbūt jums ne kartą teko pastebėti, kaip gretimo automobilio vairuotojas linksi į taktą arba krizena vienas. Esu įsitikinęs, kad tai dėl radijo!“ – teigė A. Totoraitis.

Iššūkius pasitinka su džiaugsmu

„Garso klipų“ įkūrėjas sako, kad didelis uždavinys šiame versle yra tinkamų balsų paieškos. Diktatoriumi gali dirbti ne kiekvienas, o ir tas pats balsas vienam darbui gali tikti, o kitam ne.

„Diktorių atranka nėra paprasta. Keletas skirtingo sudėtingumo tekstų balso įrašo ir jau galima nuspręsti, ar balsas tinkamas reklamos klipams. Norėčiau pabrėžti, kad ne tik balsas yra aktualus, labai svarbu diktoriaus profesionalumas, t. y. gebėjimas įsijausti į klipo temą, intonacijos valdymas, taisyklingas kirčiavimas. Pasitaiko situacijų, kai žmonės, turintys balse smėliuko (puikų balsą), nesugeba įveikti mikrofono baimės. Tuomet juos tenka mokyti, ugdyti iki profesionalų“, – apie nelengvą procesą pasakojo A. Totoraitis.

Visgi jis teigia, kad šis iššūkis malonus. Kaip ir visi šiame darbe. A. Totoraitis sako kiekvieną dieną besimėgaujantis laisve ir galimybe dirbti mielą darbą.

„Noriu kurti naujus tikslus, juos pasiekti, būti pripažintas ir mėgautis finansine laisve. Kasdien atsikelti ir imtis naujų darbų įkvepia vienas iš hobių. Smagu atsikėlus ryte elektroniniame pašte rasti naują iššūkį ir jį įveikti, išsiskirti iš konkurentų savais darbais. Gyvenime turiu du pagrindinius hobius: vienas – tai, ką dabar darau, o kitas – keliauti. Būtent keliaujant kyla daug naujų idėjų. Jos net ne visos įgyvendintos. Tikuosi, jos greitai išvys dienos šviesą“, – teigė pašnekovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.