...

Verslo idėją padiktavo svajonės, intuicija ir atsitiktinumas

Verslas

2014.02.17

Autorius: Edita Gruiniūtė

Temos: .

Verslo idėją padiktavo svajonės, intuicija ir atsitiktinumas

Jolita Černiauskienė su dukra Migle Bijunai-prienamo.lt nuotr.

„Svajonės tampa realybe, kai tik nustoji dvejoti ir žengi pirmuosius žingsnius“, – įsitikinusi įmonės „Bijūnai prie namo“ įkūrėja Jolita Černiauskienė, prieš mažiau nei metus atidariusi tokiu pat pavadinimu pavadintą skandinaviškų interjero detalių parduotuvę. Vilnietė verslininkė įsitikinusi: sėkmingai pradžiai reikia ne tik kapitalo, bet ir ryžto, žinių bei intuicijos.

Svarbiausia – pastebėti reikiamą akimirką

„Dabar darau tai, ką iš tiesų noriu: kuriu jaukią parduotuvę, padedančią kitiems susikurti jaukius namus“, – šypsosi Jolita Černiauskienė. Vaikystėje muzikos mokyklą, dailės užsiėmimus lankiusi ir apie interjero dizainą svajojusi moteris nė neįtarė, kad kada nors plėtos savo verslą. Baigusi mokslus ji pasirinko psichologiją ir gyveno daugeliui įprastą gyvenimą: ryte keldavosi į darbą, o vakare, palikusi visus rūpesčius už kabineto durų, grįždavo namo. Viskas buvo lyg ir gerai, tačiau kažko trūko. Jolita dažnai pagalvodavo apie veiklą, kuri leistų visiškai realizuoti save ir nuo nieko nepriklausyti, tačiau pradėti ką nors savo delsė.

„Kai ilgai kaupiasi nepasitenkinimas situacija ir darbu, nuolat svarstai, ką veikti toliau. Galiausiai prieini kryžkelę ir supranti, kad turi rinktis vienokį ar kitokį kelią, nes toliau taip gyventi negali“, – prisimena Jolita.

Rasti verslo nišą padėjo senos svajonės ir atsitiktinumas. Kurdama savo sodybos interjerą netikėtai ji kartu su šeima atrado tiekėjus Danijoje, prekiaujančius įdomiomis ir originaliomis detalėmis. Jolita, mėgstanti gražinti savo aplinką ir svajojanti apie interjero dizainerės profesiją, greitai suprato, kad atidarydama nedidelę šių prekių parduotuvę susikurtų širdžiai mielą veiklą.

Daugiausia investicijų – prekėms ir reklamai

Pasitarę šeimos nariai iš pradžių nusprendė atidaryti elektroninę parduotuvę, kurioje siūlytų skandinaviško stiliaus namų apyvokos daiktus. E. prekyba pirmiausia tiko dėl to, kad tokiam verslui reikia mažiau pradinių investicijų, nereikia samdyti daug darbuotojų ar nuomotis patalpų.

„Iki šiol stengiamės išsiversti kiek įmanoma taupiau. Nesamdome darbuotojų, parduotuvėje dirbame tik šeimos nariai, daugiausia – aš su dukra Migle, – pasakoja J. Černiauskienė. – Laikui bėgant pasisekė nebrangiai išsinuomoti patalpas. Šiuo metu esame investavę maždaug 50 000 Lt. Kadangi dar nepraėjo nė metai (įmonė įregistruota gegužės mėnesį, o pirmos prekės atsivežtos rugsėjį), apie atsiperkamumą kalbėti per anksti. Manau, apie tai galvoti bus galima tik po dvejų ar trijų metų, o kol kas vis dar tenka investuoti.“

Šiuo metu daugiausia investicijų reikia skirti prekių asortimentui Taip pat nemažai jų reikės reklamos sklaidai. „Gali siūlyti geriausius produktus, bet jeigu niekas apie tave nežinos, bankrutuosi“, – įsitikinusi Jolita.

Verslo pradžioje, kai skaičiuojamas kiekvienas litas, reklamuojant veiklą buvo pasitelktos nemokamos ir mažai investicijų reikalaujančios priemonės – feisbukas ir „Google Adwords“. Norėdama suprasti, kaip jos veikia ir kaip geriau jas išnaudoti, verslininkė lankėsi įvairiuose seminaruose.

„Ateityje mėginsime bendradarbiauti su žurnalais, tačiau apie jų tikslingumą vis dar svarstome“, – atvirauja moteris.

Kuria jaukių namų atmosferą

Nedidelė J. Černiauskienės įmonė stengiasi siūlyti kokybę, išskirtinumą ir jaukius namus primenančią atmosferą. „Su feisbuku besinaudojančiais žmonėmis stengiamės bendrauti kaip su draugais. Kalbamės taip, tarsi kartu sėdėtume prie kavos puodelio. Jame ne tik pristatome prekes, bet ir šnekučiuojamės apie tai, kas kokias žvakes mėgsta, ir panašiai. Kuriame šiltų namų, į kuriuos visada norisi grįžti, įvaizdį“, – pasakoja J. Černiauskienė.

Jaukių namų įvaizdį puoselėti padeda ir tikslingai pasirinktas pavadinimas. „Bijūnai prie namo“ kelia nostalgiškas asociacijas su vaikystės prisiminimais, atostogomis kaime. Emocijas sukeliantis pavadinimas pasiteisino: pirkėjai teigia, kad jis įdomus, lengvai įsimenamas ir patrauklus.

Prekių asortimentą renkasi intuityviai

Šiuo metu daug dėmesio skiriama e. parduotuvėje pristatomų prekių nuotraukoms, mat nekokybiškos dažnai atstumia pirkėjus. O štai rinkdamasi prekių asortimentą Jolita kliaunasi intuicija. Tiesa, dėl kai kurių prekių būta abejonių, tačiau, kaip paaiškėjo, be reikalo – klientams jos patiko.

„Dabar gerai perkamos metalinės lentelės su įvairiais angliškais užrašais, o juk būtent dėl jų dvejojau labiausiai, ar verta traukti į asortimentą. Laimė, jaunieji šeimos nariai patarė pabandyti“, – sakė J. Černiauskienė.

Paklausta, kas buvo sunkiausia, Jolita atvira: žengti pirmąjį žingsnį. Paskui, anot jos, nieko nepakeliamo nėra. Tiesa, streso ir problemų – užtektinai, mat kitaip nei dirbant samdomą darbą, grįžus namo ir uždarius duris negalvoti apie verslą nepavyksta. Būna, kad genialios idėjos aplanko naktį – tada tenka keltis, apgalvoti ir užsirašyti. Vis dėlto toks stresas, verslininkės teigimu, ne tik nesekina, bet ir teikia malonumą.

J. Černiauskienės linkėjimas pradedantiesiems. Kuo mažiau skirkite laiko abejonėms ir kuo ryžtingiau darykite tai, ką iš tiesų norite ir kuo tikite. Juk būtent abejonės, ar pasiseks, stabdo daugelį žmonių.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.