...

Kas padeda laimėti žaidimų rinkoje?

Verslas

2014.04.04

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Kas padeda laimėti žaidimų rinkoje?

Didžiausios Baltijos šalyse žaidimų studijos „Nordcurrent“ vadovas Sergejus Trofimovas Asmeninio archyvo nuotr.

Kaip įsitvirtinti tarptautinėje žaidimų rinkoje ir joje rasti savo vietą? Į šiuos klausimus, ko gero, geriausiai gali atsakyti didžiausios Baltijos šalyse žaidimų studijos „Nordcurrent“ vadovas Sergejus Trofimovas. Jo vadovaujama kompanija visame pasaulyje žinoma dėl tokių mobiliųjų žaidimų kaip „101 Games“, „Happy Chef“.

Nemokamų žaidimų pionieriai

„Nordcurrent“ veikia daugiau kaip dešimtmetį. Tada jauni verslininkai savo kelią į žaidimų rinką pradėjo nuo žaidimo „Game Boy Advance“ sistemai.

„Pradėjome su broliu 2002-aisiais – sukūrėme pirmą žaidimą „Game Boy Advance“ konsolei. Iš karto matėme, kad PC žaidimai nebuvo dominuojanti jėga. „Play Station“ sistemai nelabai galėjome kurti žaidimų, nes tada tai mums kainavo milžiniškus pinigus. Nutarėme, kad kursime žaidimą būtent GBA platformai.

Mums buvo svarbu, kad pirmasis mūsų herojus būtų visiems gerai žinomas. Nusprendėme, kad Kalėdų Senelis būtų puikus veikėjas. Maždaug metus kūrėme tą žaidimą ir tų metų rugpjūčio pabaigoje jį baigėme. Vienas leidėjas, „Telia Games“ pasakė, kad jį nupirks. Taip viskas ir prasidėjo“, – pasakojo S. Trofimovas.

Sukurti žaidimą – tik ketvirtadalis darbo. Reikia jį išreklamuoti, padaryti populiarų. Kiekvieną dieną žaidimams populiarinti išleidžiame 20 000–30 000 dolerių. Kitaip apie juos niekas nesužinotų. Šiuo metu turime daugiau nei 50 milijonų vartotojų, seni žaidimai padeda pakelti ir naujus.

S. Trofimovas

Kurį laiką kompanija kūrė žaidimus didelėms studijoms, bet visada norėjo viską daryti savarankiškai. Ekonomikos krizė paspartino šį procesą ir atvedė „Nordcurrent“ į mobiliųjų žaidimų pasaulį.

„Iki 2008-ųjų viskas sekėsi, tačiau per krizę pradėjo vieni po kitų mirti mūsų partneriai. Nutarėme, kad dėžutėse nieko nepardavinėsime, ir sukūrėme pirmąjį „101 Games“ variantą, skirtą „iPhone“. Už vieną dolerį. Jau tada žinojome, kad žaidimai turėtų būti nemokami. Sukūrėme nemokamą versiją. Taigi esame nemokamų žaidimų pionieriai“, – kalbėjo pašnekovas.

Būti iš Lietuvos yra pliusas

S. Trofimovo teigimu, darbas Lietuvoje galimybių prasimušti nė kiek nemažina. Priešingai, maža rinka skatina ambingumą.

„Man atrodo, kad būti iš Lietuvos kaip tik gerai. Jeigu esi verslininkas iš mažos šalies, tai vien tos šalies rinkos nepakanka. Privalai būti globalus, nes kitaip sunkiai skaičiuosi pinigėlius. Jau nuo pirmo žaidimo žinojome, kad norime būti visur. Mūsų žaidimas iš pradžių pasirodydavo Europoje, o vėliau tarpininkai atveždavo jį ir į Lietuvą“, – pasakojo pašnekovas.

„Nordcurrent“ gerai žino, kas yra jų tikslinė auditorija, ir tai labai padeda. „Mūsų auditorija yra moterys su vaikais, vyresnės 35 metų. Tai mokiausia auditorija. Tos moterys jau šį tą pasiekusios, turi darbą, yra pagimdžiusios. Mūsų žaidimai į jas ir nukreipti. Pas mus nėra kraujo ir t. t. Mūsų žaidimą ta moteris gali duoti pažaisti ir vaikui“, – sakė S. Trofimovas.

Sukurti žaidimą – tik pradžia

Pašnekovo teigimu, pats žaidimas sėkmės negarantuoja. „Sukurti žaidimą – tik ketvirtadalis darbo. Reikia jį išreklamuoti, padaryti populiarų. Kiekvieną dieną žaidimams populiarinti išleidžiame 20 000–30 000 dolerių. Kitaip apie juos niekas nesužinotų. Šiuo metu turime daugiau nei 50 milijonų vartotojų, seni žaidimai padeda pakelti ir naujus“, – sakė S. Trofimovas, manantis, kad mobilieji žaidimai ateityje bus nemokami. Galimybę daug uždirbti iš mokamų žaidimų S. Trofimovas vertina kritiškai.

„Esu įsitikinęs, kad tai vienintelė galima strategija. Mes turime tris monetizacijos kelius. Teoriškai gali nesumokėti nė cento ir pereiti visą žaidimą. Kuo mums tai naudinga? Žaidėjas nuolat mato reklamą, o mums už tai mokama. Antras kelias: žaidėjas gali įsidiegti kelias programėles. Jų kūrėjai už tai mums sumokės, o žaidėjas gaus in-game valiutos. Trečias būdas: žaidėjas gali pats pirkti in-game valiutos, kad greičiau pereitų žaidimą. Vis dėlto teoriškai jis gali žaidimą baigti nieko nemokėdamas“, – teigė pašnekovas.

Negalima žaidimo perkrauti

Pašnekovo teigimu, sėkmę lemia ir auditorija. Jos poreikius ir žaidimo įpročius būtina perprasti, antraip galima visiškai prašauti pro šalį.

„Reikia gerai jausti atmosferą. Jeigu, kaip mes, pasirinkai moterų auditoriją, žaidimai neturi būti sunkūs, žaidimo sesija neturėtų viršyti minutės. Mūsų strategija tokia ir yra. Mama su vaiku turi laisvą minutę ar dvi. Ji pažaidžia ir gali padėti telefoną. Kita vertus, dabar populiari kulinarija. Tai padeda „Happy Chef“ rodyti gerus rezultatus“, – sakė verslininkas.

„Pati dažniausia klaida, mano manymu, yra noras iš karto kurti savo svajonių žaidimą. Mes tos klaidos nepadarėme tik dėl to, kad niekada nenorėjome sukurti naujo „Diablo“. Visada norėjome kurti arcade stiliaus žaidimus. Jie jaunai komandai yra pats tas. Kai žmonės pradeda kurti savo pirmą žaidimą, į jį prideda daug pasaulių, žemėlapių, veikėjų, siužetų. Visa tai gerai, bet ne pirmam žaidimui“, – perspėjo S. Trofimovas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.