...

Akyla akis skaičiuoja žmonių srautą

Verslas

2014.04.17

Autorius: Tomas Fedaravičius

Temos: .

Akyla akis skaičiuoja žmonių srautą

„SEMSeye“ idėjos sumanytojas Paulius Lengvenis Asmeninio albumo nuotr.

Kai kankina nemiga, prisimename vaikystėje gautą patarimą skaičiuoti avis. O štai kauniečiui Pauliui Lengveniui (27 m.) nutiko priešingai: KTU doktorantas nenurimo, kol nesumąstė, kaip tiksliai suskaičiuoti žmones. Ne Lietuvos ir ne Kinijos, o tuos, kurie apsilanko tam tikroje vietoje. Bendražygių komanda, vedama P. Lengvenio idėjos, sukūrė unikalų sprendimą „SEMSeye“, kuris pernai gruodį pelnė nacionalinio konkurso „Inovacijų prizas 2013“ inovatyvaus produkto titulą.

Apsipirkimas išėjo į naudą

Geroms idėjoms ir darbams viešumo niekada nebus per daug. Tad kas yra „SEMSeye“? Pavadinimas sufleruoja mintį apie elektroninę akį. Ką ji stebi ir kuo gali būti naudinga?

„Pradėkime nuo to, kad daugelis vyrų lydi žmonas į parduotuves ir laukia, kol šios apsipirks. Dažnai tenka matyti, kaip tuščioje parduotuvėje žiovauja aptarnauti klientus turintys konsultantai, arba, priešingai, žmonių pilna, o aptarnaujančio personalo trūksta. Taip kilo mintis, kad tam tikrame objekte, nesvarbu, ar tai parduotuvė, muziejus, sporto arena, ar viešojo transporto priemonė, galime analizuoti esamą ir prognozuoti būsimą žmonių srautą“, – „SEMSeye“ atsiradimo priešistorę atskleidė P. Lengvenis.

Visa galva priekyje

Šiuo metu KTU doktorantūroje informatikos inžinerijos mokslus kremtantis Paulius tuo metu studijavo magistrantūroje, tad ši idėja tapo jo tyrimų objektu. Algoritmo, apskaičiuojančio ir analizuojančio žmonių srautą, kūrimas iš viso truko 3–4 metus.

Galiausiai susibūrę keturi akademiniai protai gavo paramą pagal Aukštųjų technologijų programą, finansuojamą ŠMM, ir sukonstravo išmaniąją akį „SEMSeye“. Tai nutiko praėjusių metų pavasarį.

„SEMSeye“ sudaro įrenginys, tvirtinamas prie skaičiavimo zonos lubų, debesų kompiuterija paremtas duomenų centras ir statistikos platforma žmonių srautui statistiškai peržiūrėti ir analizuoti.

Verslininkas geriau matys, kiek ir ko, atsižvelgiant į lankytojų srautą, parduoda.

P. Lengvenis

„Stengėmės sukurti kuo pranašesnį produktą ir mums pavyko, todėl netrukus sulaukėme susidomėjimo. Galiu drąsiai teigti, kad mūsų sprendimas, atsižvelgus į konkurentų raidą, yra trejais ar ketveriais metais priekyje. Sukūrėme prietaisą, kurį be vargo gali prijungti ir naudoti paprastas vartotojas. „SEMSeye“ duomenis apdoroja prie įėjimo kabinamoje išmaniojo telefono dydžio dėžutėje, o juos išanalizavusi siaučia į debesį. Taigi nereikia nei sistemą prijungiančio specialisto samdyti, nei brangaus serverio išlaikyti. Išmaniojo telefono dydžio dėžutės procesoriuje per akimirką apdorojami milijonai informacijos vienetų. Šį darbą nudirbančių algoritmų šiaip sau neparašysi, reikia specialių mokslinių tyrimų“, – produkto pranašumus įvardijo P. Lengvenis.

Pasak pašnekovo, išvestinių lankytojų srauto duomenų analizė gali būti įvairiapusiškai pritaikyta prie kliento poreikių. Ją, pavyzdžiui, galima susieti su prekių apskaitos sistema. Taigi verslininkas geriau matys, kiek ir ko, atsižvelgiant į lankytojų srautą, parduoda. Remiantis tuo galima koreguoti prekių atsargas ir kitus esminius verslo vadybos procesus.

Šiemet kompanija didesnį dėmesį ketina skirti srautą prognozuojančio algoritmo tobulinimui. „Dažnai verslininkai skaičiuoja, jei iš viso skaičiuoja, kad jei 2013m. sausio 2 d. apsilankė 1000 žmonių, tai ir 2014 m. sausio 2 d. apsilankys tiek pat. Tačiau srauto analizę galime derinti ir su kitais parametrais, pavyzdžiui, tuo metu vyraujančia lauko temperatūra“, – teigė P. Lengvenis.

Analizė realiu laiku

„SEMSeye“ įkūrėjo teigimu, pasaulyje įsigali racionalus verslininkų požiūris: kokybiška duomenų analizė gali tapti puikiu pagalbininku, optimizuojant įvairius verslo procesus, leidžiančius geriau ir daugiau parduoti, taip pat pasiekti geresnius finansinius rezultatus.

„Aišku, tenka susidurti su įvairiais verslininkų tipais. Vieni labai pasikliauja savo autoritetu, jaučiasi neklystantys ir pabrėžia, kad patys geriausiai išmano ir suskaičiuoja, kiek ir ko jų vadovaujamam verslui reikia. Dažnai už tokio vadovo nugaros žiovauja keli nieko neveikiantys darbuotojai. Tie, kurie išbandė mūsų produktą, dauguma liko patenkinti ir pajuto naudą, naudoja surinktus duomenis veiklai efektyvinti. Manau, prie sėkmingo starto labai prisideda ir patogi mūsų sukurta vartotojo sąsaja. Prie debesyje įkurto serviso galima prisijungti iš bet kurios vietos kompiuteriu ar išmaniuoju prietaisu, svarbu, kad būtų interneto ryšys. Realiu laiku matysite žmonių srautą, grafikus, kitus reikalingus duomenis“, – pasakojo pašnekovas.

„SEMSeye“ yra įsigijusios kelios prekybos ir paslaugų teikimo vietos, dalis klientų vis dar bando produktą. Elektroninės akies kaina šiuo metu – nuo 1 199 litų, apie 20 litų kainuoja mėnesinis serviso palaikymas debesyje. Kompanija netrukus ketina pasiūlyti ir nuomos paslaugą – ši turėtų atsieiti 99 Lt/mėn.

Su kokiais iššūkiais teko susidurti ir kaip pavyko taip staigiai įgauti pagreitį? Kovą įkurtas technologijų startuolis jau uždirba iš pardavimo, pelnė inovacijų apdovanojimą ir drąsiai žvalgosi į užsienio rinkas.

„Labai svarbu tinkamai subalansuota komanda. Kiekvienas nuo pat pradžių turime sritį, už kurią esame atsakingas: programinę įrangą, geležį, dizainą, finansus. Todėl darbai nesidubliavo ir sparčiai judėjome į priekį. Be to, nuo pat verslo įkūrimo vyravo aiškus suvokimas, kaip turi atrodyti mūsų galutinis produktas, kokias funkcijas atlikti. Tai padėjo nesiblaškyti. Produktas yra universalus, šiuo metu jau turime sąsają ne tik lietuvių, bet ir anglų kalba. Tikiu, kad pavyks sudominti partnerius ir klientus užsienyje“, – sėkmingos veikos pradžios priežastis vardijo KTU doktorantas.

Atsiradus paklausai bendraminčiai jau samdo būtiniausius darbuotojus – surinkėjus. Visi darbai vyksta Kaune, tik dalį detalių tenka siųstis iš tiekėjų JAV. Paulius pripažino, kad į rinkodarą ir reklamą įmonė kol kas investuoja mažiau jėgų ir finansų, tačiau suvokia, jog siekiant sudominti potencialius partnerius, pirkėjus, o galbūt ir investuotojus ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, šiemet tam teks skirti daugiau dėmesio.

„Kol kas finansinių resursų užteko, pradedant verslą labai padėjo mums skirta parama. Taigi ieškoti investuotojų neskubame. Kol kas norime turėti daugiau kūrybinės laisvės, o kai galėsime pademonstruoti ne tik kokybišką produktą, bet ir gerus pardavimo rodiklius, gal pavyks pritraukti tikrai solidžių investicijų“, – svarstė P. Lengvenis.

O mes, „BZN Start“, neabejojame šviesia šio sumanių lietuvių sukurto produkto ateitimi. Kaip pabrėžė Paulius, technologijos labai sparčiai tobulėja. Išmanioji „SEMSeye“ akis gali ne tik suskaičiuoti lankytojus, bet ir išanalizuoti jų judėjimą erdvėje. Už geriausias vietas lentynose nemažų pinigų iš gamintojų reikalaujantys prekybos centrai turės papildomų argumentų. Be to, „SEMSeye“ gali pagelbėti mažų kepyklų vadovams, netiksliai prognozuojantiems dienos paklausą ir lankytojų srautą, todėl vakare produkciją išparduodantiems už savikainą. O gal ir didžiųjų miestų viešojo transporto srauto niekaip nesuvaldantys analitikai pagaliau racionaliai viską suskaičiuos, o ne iš akies duomenis lups.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.