...

Tikslas – pristatyti 4D technologiją visam pasauliui

Verslas

2015.08.13

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Tikslas – pristatyti 4D technologiją visam pasauliui

Viena „LivePhoto.lt“ įkūrėjų - Modesta Žukauskaitė. Asmeninio archyvo nuotr.

Kad suprastum kai kuriuos dalykus, tiesiog būtina juos pačiam pamatyti. Ruošdamasis susitikimui su viena „LivePhoto.lt“ įkūrėjų Modesta Žukauskaite, vis bandžiau suprasti, kas iš tikrųjų yra toji keturmatė technologija (4D), kurią naudoja ši komanda. Iki galo taip ir nesupratau, kol M. Žukauskaitė iš savo rankinės neištraukė šia technologija apipavidalintų sąsiuvinių ir neįjungė specialios „LivePhoto.lt“ programėlės. Tik pamačius atgyjančius sąsiuvinių viršelius pagaliau pavyko iki galo suprasti, ką reiškia 4D. O su M. Žukauskaite pasikalbėjome tiek apie „LivePhoto.lt“ pradžią, tiek apie pasaulines komandos ambicijas.

Ištakos Ukrainoje

M. Žukauskaite pasakoja, kad „LivePhoto.lt“ prasidėjo, su kolegomis nutarus į Lietuvą atvežti Ukrainoje gimusį produktą. „Vienas mano draugas pastebėjo, kad aš turiu darbo su leidyklomis patirties: sudarant sutartis, ruošiant leidinius. Jis prasitarė, kad turi vieną idėją. Jo draugas iš Ukrainos jau šešerius metus dirbo su trimačiais projektais ir kaip tik išleido naują seriją sąsiuvinių, kurie labai patiko vaikams. Jis pasiūlė išbandyti šią idėją Lietuvoje. Tas draugas gavo pavyzdžių, išbandėme, kaip tai veikia ir nutarėme pabandyti ją pritaikyti čia“, – prisimena ji.

„Pirmą kartą rodydami šiuos sąsiuvinius mokytojams, manėme, kad jie prieštaraus. Tačiau per pamokas telefonai padedami į šalį, o mokytojai mums netgi dėkojo pasakodami, kad per pertraukas vaikai dabar labai bendrauja, žiūri vieni į kitų sąsiuvinius“

M. Žukauskaitė

Mūsų šalyje keturmačiai sąsiuviniai labai greitai atrado savo auditoriją. „Iki tol šešerius metus dirbau produktų pardavimo srityje. Turėjau dviejų šimtų žmonių komandą, kurią nuolatos reikėjo motyvuoti, mokyti, kaip parduoti, rodyti gerąsias produktų ypatybes. Visada jaučiau, kad tarsi turiu versti žmones pirkti. Tačiau kai šiuos sąsiuvinius pirmą kartą parodėme vaikams, jų tėvams, mokytojams, pamatėme, kad net nereikia jų įtikinėti, jog tai įdomus produktas. Jie patys klausinėjo, ar yra ir kitokių serijų, kur dar galima pritaikyti šią technologiją. Labai greitai atsirado naujų idėjų, projektų. Tada ir pradėjome kurti komandą. Joje dabar yra dešimt žmonių, dirbančių įvairiose srityse, o Lietuvoje veikiame vos tris mėnesius“, – sako M. Žukauskaitė.

Itin didelio pasisekimo keturmačiai sąsiuviniai sulaukia tarp vaikų. Nauja technologija tapo ne tik pramoga, bet ir puikia mokymosi priemone. „Pirmą kartą rodydami šiuos sąsiuvinius mokytojams, manėme, kad jie prieštaraus. Tačiau per pamokas telefonai padedami į šalį, o mokytojai mums netgi dėkojo pasakodami, kad per pertraukas vaikai dabar labai bendrauja, žiūri vieni į kitų sąsiuvinius. Vyksta apsikeitimas žiniomis. Užuot lakstę, vaikai sėdi vietoje ir taip keičiasi informacija“, – teigia pašnekovė.

Jau plečiasi ir užsienyje

Pamačiusi didžiulį susidomėjimą, „LivePhoto.lt“ komanda nutarė susitelkti į šį projektą ir kaip reikiant išplėsti tiek asortimentą, tiek paslaugų spektrą. Nereikėjo ilgai laukti, kol keturmate technologija susidomėjo patys įvairiausi verslai. „Kai pradėjome eiti ir kalbėtis su įmonėmis, pamatėme, kad, pavyzdžiui, kino teatrai nori atgyjančių bilietų. Viename iš sąsiuvinių pavaizduotas atgyjantis ryklys. Jį pamatę prekybos centro „Mega“ atstovai pasakė, kad ir jie nori panaudoti technologiją savo reklamoms, plakatams. Sąsiuviniai yra tik 1 proc. to, ką mes galime daryti. Ribų šiam produktui tiesiog nematome. Šiuo metu sparčiai plečiamės Lietuvoje, bet tuo pačiu metu dirbame ir Estijoje, Latvijoje. Pradėjome bendrauti ir su verslininkais Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Norvegijoje, Danijoje… Plečiamės, bet ketiname visą leidybos procesą išlaikyti čia, Lietuvoje. Gal jau labai greitai atostogaudami kur nors Ispanijoje pamatysite mūsų logotipą ir žinosite, kad čia informacija pateikiama mūsų technologija“, – sako M. Žukauskaitė.

Žinoma, pačioje pradžioje reikėjo ir nemažai kantrybės. Keturmatė technologija buvo toks naujas dalykas, kad potencialūs partneriai tiesiog nelabai suprasdavo, kas jiems siūloma. Vis dėlto šią problemą pavyko greitai išspręsti. „Kai pirmą kartą skambini ir pasakoji, jog turi tokią naujieną, žmonės mano, kad šiai technologijai reikalingi kažkokie akiniai, kad negali įlįsti į vizualizacijos vidų, apžiūrėti paveikslo iš visų pusių. Tačiau, kai parodai, kaip visa tai veikia, net ir liūdniausiam verslininkui pakyla nuotaika. Tas pirminis supažindinimas užtruko gal tik kokį mėnesį. Paskui jau patys pradėjome sulaukti skambučių. Štai ir šiandien ruošiuosi susitikti su moterimi, norinčia sukurti spalvinimo knygutę, kurioje visi veikėjai atgytų. Mes jau net nebeužsiimame smulkiais projektais, imamės tik stambesnių, nes kitokiems tiesiog nebeužtenka laiko“, – teigia verslininkė.

Į priekį juda labai greitai

M. Žukauskaitė sako, kad kartais prireikia netgi akimirką sustoti ir įkvėpti oro – taip greitai verslas juda į priekį. Tačiau ilsėtis nėra kada. „LivePhoto.lt“ komanda žino, kad anksčiau ar vėliau juos ims vytis konkurentai, todėl būtina iš anksto kuo labiau nuo jų atsiplėšti. „Viskas kol kas vyksta labai lengvai ir paprastai. Sunkiausia gal būna surasti tą nišą, kurioje galima parodyti technologiją. Per radiją gali pasakoti apie keturmatę technologiją, bet nuo to nelabai kas ir paaiškėja. Todėl nuolat ieškome būdų, kaip masiškai ir greitai parodyti, kas yra keturi matmenys. Trimatė technologija mums jau įprasta, ateina laikas keturmatei, be to, mūsų komanda jau pradeda galvoti ir apie tai, kaip pereiti prie penkiamatės. Labiausiai norėtųsi, kad vizualizacijai matyti nebereikėtų telefonų ar planšetinių kompiuterių. Kol kas nežinau, kaip tai pasiekti, bet galvojame apie tai. Kartais po susirinkimų sėdime ir tiesiog mėgaujamės mintimis apie ateitį, kaip greitai viskas vyksta. Žinoma, visada norėtųsi dar greičiau. Tačiau juk yra įvairių gamybos niuansų. Kas nors užstringa, ką nors reikia pataisyti. Tai užima laiko. Vis dėlto ta sniego gniūžtė vis ritasi pirmyn“, – tikina verslininkė.

Ar nuo tokio spartaus augimo neapsisuka galva? Pašnekovė tik nusišypso ir atsako, kad, kai žinai ką ir kodėl darai, sumišimo tikrai galima išvengti. „Jeigu neturi konkretaus plano, kurio laikaisi, ir eini tiesiog šiaip, tas stogas iš tikrųjų gali nuvažiuoti. Pavyzdžiui, aną savaitę pasirodė vienas straipsnis apie mus, kurį perskaitęs Norvegijos lietuvis verslininkas pasakė, kad jam neliko jokių abejonių ir jis nori investuoti didžiulę pinigų sumą bei padėti mums ateiti į Norvegiją… Tačiau, kai turi griežtą planą, kurio atsakingai laikaisi, tokie dalykai nesukelia panikos. Tiesiog važiuoji pirmyn pagal tą planą. Viskas stabilu. Be plano ir tvirtos komandos mums tas stogas jau seniai būtų nuvažiavęs“, – neabejoja M. Žukauskaitė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.