...

Pirmasis virtualus dovanų prekybos centras Lietuvoje

Verslas

2015.10.20

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: .

Pirmasis virtualus dovanų prekybos centras Lietuvoje

„Perso.lt“ įkūrėjai - Mindaugas Garalis, Viktorija Donėlaitė ir Paulius Vytautas Sabaliauskas. BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Dovanų tradicija pasaulyje egzistuoja nuo neatmenamų laikų, taigi natūralu, kad vis dažniau ieškoma išskirtinių, originalių dovanų. Šios paieškos ne visada lengvos, todėl trys Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokyklos (VU TVM) studentai, du mažeikiečiai Mindaugas Garalis (23), Viktorija Donėlaitė (22) ir Paulius Vytautas Sabaliauskas (23) iš Vilkaviškio nutarė šį procesą supaprastinti ir įkurti pirmąjį Lietuvoje virtualų dovanų prekybos centrą „Perso.lt“.

Idėja gimė universitete

„Perso.lt“ idėja dar 2014 m. kilo VU TVM studentui M. Garaliui, kuris, patikėjęs jos sėkme, drauge dirbti pasikvietė kolegas. Visi jaunuoliai susipažino studijuodami universitete, todėl dar iki „Perso.lt“ starto vienas kitą puikiai pažinojo ir buvo įsitikinę, kad drauge galės sėkmingai plėtoti projektą, atsiradusį paskaitų metu. Vaikinas pasakoja, kad dėl komandos pasirinkimo abejonių nekilo – tai jauni, ambicingi, darbštūs ir atsakingi žmonės.

„Nors turime daug bendrų bruožų ir vertybių, esame labai skirtingi, todėl puikiai vienas kitą papildome. Manome, kad esame gera komanda, o tai kiekvienos sėkmingos įmonės kertinis akmuo. Gera komanda ir nevisiškai gerą ar aiškią idėją visada sugebės pakreipti tinkama linkme“, – teigia M. Garalis.

„Kai tai taps vieta, kurioje pirmiausia ieškoma originalių dovanų įvairioms progoms, žmonės jas lengvai ras ir bus laimingi, tada laikysime save visiškai sėkmingais“

M. Garalis

Anot pašnekovo, rasti visiškai unikalią idėją gana sudėtinga, o galbūt net neįmanoma, todėl verta įdėti pastangų jau egzistuojančiai vizijai tobulinti ir paversti unikalia.

„Pirminė „Perso.lt“ idėja buvo atrinkta iš tūkstančio unikalių idėjų po kelių mėnesių įtemptos paieškos ir atrankos. Pirminė mūsų idėja buvo sukurti sistemą, kuri leistų pirkti iš įvairių gamintojų tik tokias dovanas, kurias galima suasmeninti, tačiau darbas ir procesas nuolat parodo kryptis, kuriomis turi būti einama“, – pasakoja verslininkas.

Dabar „Perso.lt“ orientuojasi ne vien į suasmenintas dovanas, tačiau siūlo tik išskirtinius gaminius. Savo virtualaus prekybos centro lankytojus pašnekovas apibūdina kaip ieškančius originalios dovanos, todėl siekia suteikti galimybių tai rasti. Kartu palengvinama ir gamintojų veikla. Nuosavos parduotuvės sukūrimas „Perso.lt“ yra nemokamas, o atsiskaitoma tarpininkavimo mokesčiu nuo pardavimo.

Vizija – tapti didžiausiais pasaulyje

„Perso.lt“ nuo oficialios veiklos pradžios skaičiuoja trečiąjį gyvavimo mėnesį. Nors verslui tai nėra labai daug, tačiau idėjos sėkmė jau ima atsiskleisti. Veiklos pradžioje komanda susidurdavo su standartine problema – gamintojai nenorėjo bendradarbiauti, kol nebuvo daug pirkėjų, pirkėjai – kol nėra gamintojų. Tačiau, pašnekovo teigimu, šią kliūtį „Perso.lt“ įveikė.

Ambicingi jaunuoliai iškėlė aiškią ir stiprią „Perso.lt“ viziją – tapti didžiausiu tarptautiniu virtualiu dovanų prekybos centru, bendradarbiaujančiu su geriausiais pasaulio gamintojais. Tapti ta vieta, kur žmonės pirmiausia ieško dovanų. Pašnekovas tikisi, kad būtent nuoseklus ir kryptingas darbas padės pasiekti šį tikslą, todėl kol kas įmonė orientuota į veiklos stiprinimą Lietuvoje.

„Mūsų gamintojai yra iš įvairiausių pasaulio šalių, tačiau pirkėjai išskirtinai tik lietuviai. Kol kas esame visiškai susitelkę į Lietuvos rinką. Čia vystome, auginame ir ruošiame „Perso.lt“ užsieniui. Kai tai taps vieta, kurioje pirmiausia ieškoma originalių dovanų įvairioms progoms, žmonės jas lengvai ras ir bus laimingi, tada laikysime save visiškai sėkmingais“, – plėtros planus atskleidžia pašnekovas.

Šiuo metu virtualiame prekybos centre savo parduotuves yra atidarę 44 gamintojai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Švedijos, Anglijos, Lenkijos, Rusijos, Bulgarijos bei Italijos.

„Iš pradžių buvo sunku prikalbinti pirmuosius gamintojus, tačiau ilgainiui tai padaryti tapo lengviau, su mumis sutinka bendradarbiauti vis daugiau ir vis geresnių gamintojų. Taip pat jau sulaukiame nemažai pačių gamintojų prašymų sukurti jų parduotuvėles“, – sėkme dalijasi M. Garalis.

Laimi tie, kurie nepasiduoda

Visus, siekiančius nuosavo verslo, pašnekovas skatina ne bijoti, o pradėti veikti su dideliu ryžtu ir užsispyrimu.

„Pinigų, idėjų trūkumas šiais laikais nėra pasiteisinimas. Kas nori, tas randa būdų įveikti pasitaikiusias kliūtis. Jei nuolat svajoji apie savo verslą, pirmiausia įvertink, ar tikrai to nori. Įvertink, ką už tai gali gauti ir ką už tai turėsi sumokėti. Jei tai priimtina, lieka tiesiog daryti. Pirmą kartą atrodys, kad idėja stebuklinga ir tikrai pasiseks, tačiau realybė tokia, kad plėtojant pirmuosius verslus sėkmės tikimybė labai maža. Laimėtojais tampa tik tie, kurie turi pakankamai valios nueiti iki galo, iš karto susitaiko, kad reikės klupti ir atsikelti daugybę kartų, kol bus sukaupta reikiama patirtis. Kuo toliau, tuo labiau optimizmas ir tikėjimas sėkme mažėja, bet būtent tada ir pradeda stipriai augti sėkmės tikimybė“, – teigia M. Garalis.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.