...

„Smarter Museum“ kūrėjai: „Pradžia nebuvo labai sudėtinga“

Verslas

2016.01.27

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: .

„Smarter Museum“ kūrėjai: „Pradžia nebuvo labai sudėtinga“

Projekto „Smarter Museum“ vadovė - Asta Barišauskaitė. Asmeninio archyvo nuotr.

Muziejai daugeliui vis dar siejasi su dulkėmis nuklotais eksponatų paviršiais, po stiklu paslėptomis kolekcijomis ir ilgais senyvo gido pasakojimais. Šiuos stereotipus paneigti ir į XXI a. muziejus atvesti mėgina „Smarter Museum“ paslaugų kūrėjai.

Tuo, kad muziejuose gali būti įdomu ir smagu, įsitikinusi projekto „Smarter Museum“ vadovė Asta Barišauskaitė (26). Ji drauge su dar keturių asmenų komanda (Tadu Žiemiu, Egidijumi ir Mantu Vaškevičiais bei Vaidotu Valiu) jau daugiau nei metus kuria inovatyvų verslą, skirtą kultūros įstaigoms – muziejams. Idėjos pradininkas ir autorius yra T. Žiemys, tačiau pašnekovė teigia, jog veiklos sėkmę užtikrina tik darnus visos komandos darbas ir puikios idėjos. Komanda įgyvendina interaktyvius sprendimus muziejams, kūrybiškai ir techniškai įtraukdama žaidimus bei informacinį turinį.

 

„Kiekvienu konkrečiu atveju bandome suprasti muziejaus tikslus, ką jis nori papasakoti lankytojams, ir tik tada ieškome būdų bei technologijų, kaip tai įgyvendinti“

A. Barišauskaitė

 

„Naudojame mobiliuosius įrenginius, nes visi lankytojai juos turi ir moka naudotis. Siūlome turėti keletą įrenginių ir patiems muziejams, tačiau svarbiau įdiegti interneto prieigą, kad lankytojai galėtų atsisiųsti programėlę į savo įrenginius. Vienas įdomesnių siūlomų produktų yra „iBeacon“ (švyturėlių) integracija. Vartotojai gali matyti savo poziciją patalpoje, o, priėjus prie konkretaus objekto, iš karto rodoma informacija ar interaktyvus turinys apie tą vietą. Tai palengvina navigaciją vartotojui, o muziejui leidžia nukreipti juos maršrutu, kuris sudarytų vientisą istoriją. Be to, skirtingoms vartotojų grupėms pritaikytas unikalus turinys. Vaikai gali matyti mini žaidimus, o suaugusieji – peržiūrėti vaizdo įrašus arba pasiskaityti ekspertų komentarus. Galite užsukti į Molėtų žvejybos muziejų ar į Jašiūnų dvarą ir tai išbandyti gyvai“, – domėtis kviečia pašnekovė.

Mato potencialą

Anot pašnekovės, muziejai kaupia labai daug įdomios ir vertingos informacijos, tačiau ne visada geba ją tinkamai pateikti ir sudominti lankytojus. Visi komandos nariai itin mėgsta keliauti, o lankymasis muziejuose yra viena iš kelionių pramogų, todėl muziejų problemą Lietuvoje jie pastebėjo nesunkiai.

„Pasaulyje yra daugybė inovatyvių projektų, įgyvendintų muziejuose, naudojant pačias naujausias technologijas. Manome, kad kultūros objektai turi didžiulį potencialą ir panaudoję šiuolaikines technologijas gali sėkmingai konkuruoti su įprastais žaidimais ir televizija. Žinoma, reikia ieškoti būdų, kaip pasiekti jaunuosius lankytojus, bet smalsumas yra įgimtas kiekvienam ir mes tikime, kad mokslas bei žinios gali ir turi būti įdomios, o ne nuobodžios“, – teigia A. Barišauskaitė.

Smarter Museum“ vadovė mato akivaizdų susidomėjimą jų siūlomais produktais, tačiau muziejuose, kaip ir daugelyje kitų kultūros įstaigų, visi procesai vyksta labai lėtai. Vis dėlto komanda siekia kuo efektyviau ir geriau pateikti savo pasiūlymą.

„Kiekvienu konkrečiu atveju bandome suprasti muziejaus tikslus, ką jis nori papasakoti lankytojams, ir tik tada ieškome būdų bei technologijų, kaip tai įgyvendinti. Nebūtinai pats tinkamiausias sprendimas turi naudoti brangią ir sudėtingą techninę įrangą. Tokiose srityse posakis „klientas visada teisus“ nėra visiškai tinkamas. Reikia nepamiršti, kad klientas kreipiasi į specialistus tada, kai neišmano tos srities, dėl kurios kreipiasi“, – pabrėžia pašnekovė.

Jau veikia pelningai

Didžiausias paskatinimas jauniesiems verslininkams imtis veiklos buvo 2014 m. laimėtas mobiliųjų programėlių konkursas „AppCamp“. Pašnekovė pasakoja, kad komanda šiuo laimėjimu džiaugėsi ypač dėl gauto finansavimo pirmajam produktui. Tai paskatino judėti pirmyn, tačiau kiti suteikti prizai kiek nuvylė. Anot jos, tai buvo ir savotiška pamoka, kad ne viskas, kas iš šalies atrodo gražu, iš tiesų yra taip tobula, kaip tikiesi. Šie netikėtumai „Smarter Museum“ komandą tik paskatino dirbti dar uoliau ir siūlyti savo paslaugas. Šiuo metu jaunieji verslininkai jau gali pasigirti pelningu ir sėkmingu darbu.

„Gana pozityviai žiūriu į visą mūsų veiklą ir manau, kad pati pradžia nebuvo labai sudėtinga, nes turime nuostabią komandą ir puikių partnerių. Verslas yra pelningas, o pagrindinės investicijos – mūsų pačių praleistas laikas. Manome, kad pirmieji metai praėjo tikrai neblogai, ir optimistiškai žiūrime į ateitį“ , – tikina A. Barišauskaitė.

Siekdami kuo didesnio efektyvumo, „Smarter Museum“ kūrėjai ieško tiesioginių prieigų prie muziejų lankytojų, dairosi į didesnius muziejus užsienyje, nes jie yra populiarūs ir sulaukia daug lankytojų, neatmeta ir privačių muziejų sektoriaus dėl itin aiškių jų finansinių tikslų ir galimybių, taip pat siekia kuo plačiau paskleisti žinią apie savo kuriamus produktus.

„Šiuo metu artimiausias ir ilgiausias planas – suorganizuoti konferenciją, kuri padėtų supažindinti muziejus, galerijas su šiuolaikinėmis inovacijomis ir paskatinti juos būti dar patrauklesnius, įdomesnius ir šiuolaikiškesnius“, – planais dalijasi pašnekovė.

Siunčia išmintingus linkėjimus

Kitiems pradedantiesiems, siekiantiems savo svajonės, A. Barišauskaitė visos komandos vardu linki būti ištvermingiems ir gebėti priimti kritiką, niekada nepasiduoti ir visus džiuginti savo kūrybingumu bei inovatyvumu.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.