DARBAS SU VIETINIAIS TIEKĖJAIS TAPO TIKRU IŠŠŪKIU JAUNAM VERSLUI (#)

Ieva Drungilaitė prieš 4 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 20 s.
Viena iš „Pono Dribsnio“ įkūrėjų - Laura Laivytė. Asmeninio archyvo nuotr.
Vis populiarėjanti sveiko maisto kultūra nepaliaujamai veržiasi į Lietuvą. Inovatoriai šioje srityje – keturi entuziastingi vilniečiai: Rasa Austrotienė (39), Laura Laivytė (29), Donatas Andrijauskas (32) ir Aidas Pelenis (32m), sukūrę veiklą šmaikščiu pavadinimu „Ponas Dribsnis“.

Keturiems bendraminčiams idėja kurti savo verslą gimė natūraliai, pamačius kokybiškų dribsnių mišinių trūkumą Lietuvos rinkoje. „Keliaudami po įvairias šalis ir pusryčiaudami viešbučiuose pamatėme, koks populiarus rytinis maistas – maišyti dribsnius su įvairiais priedais: džiovintais vaisiais, riešutais, sėklomis. Pamėgome tokius pusryčius ir mes. Kartais nusipirkdavome paruoštų dribsnių mišinių prekybos centruose, bet jie nesužavėdavo, nes nerasdavome to, ko norime. Nebuvo skonio ir nuotaikos“, – prisimena L. Laivytė.
„Labai sudėtinga buvo ir yra kalbėtis su Lietuvos ūkininkais. Mes norime savo asortimente turėti kuo platesnį spektrą lietuviškų produktų, bet, pasirodo, tai ne visada įmanoma, nes dauguma ūkininkų savo produkciją parduoda užsienio rinkoms arba ji yra labai brangi“
L. Laivytė
Eksperimentuodami su įvairiais dribsnių priedais, „Pono Dribsnio“ kūrėjai nusprendė, kad tai būtų puiki galimybė sukurti savo verslą ir suteikti galimybę vartotojui pačiam pasirinkti, kokį dribsnių mišinį jis nori skanauti.

Lietuvos rinka buvo skeptiška

Ponas Dribsnis“ buvo visiška naujovė mūsų šalyje, todėl sulaukė daug susidomėjimo ir įvairių komentarų. Anot L. Laivytės, grūdinės kultūros, maišomos su įvairiais priedais, Lietuvoje tik pamažu pradeda sulaukti pripažinimo, todėl natūralu, kad jauną įmonę lydėjo ne vien pagyrimai. „Pasigirsdavo tokių frazių kaip „aš – ne paukštis“, „nepatinka šis lesalas“. Vis dėlto tai gan sparčiai keičiasi. Šiuo metu Lietuvoje madinga sportuoti, laikytis įvairių dietų, o dribsniai yra tinkamas maistas šiam tikslui. Kita nauda, kad organizmas gauna nemažai naudingųjų medžiagų, kurių netenkama laikantis griežto mitybos režimo. Tikrai tikime, kad šis produktas ateityje tik populiarės, nes daugelis nori gyventi sveikai. Taigi, nors sakoma, kad savame krašte pranašu nebūsi, mes siekiame parodyti, kad tai ne visada tiesa“, – tikina pašnekovė.

Kūrėjai viliasi, kad finansinį atsiperkamumą pajus per pirmąjį „Pono Dribsnio“ gimtadienį, o kol kas labai džiaugiasi kitokia grąža – sugrįžtančiais klientais ir jų pasitikėjimu. „Kol verslas jaunas, jį reikia palaikyti, puoselėti ir, be abejonės, investuoti nuosavas lėšas. Pradžia visada būna sudėtinga, o visos gautos pajamos investuojamos į tolesnę plėtrą – tai normalu. Vis dėlto joks verslas negyvuos, jei neturės klientų palaikymo. Džiugu, kai žmonės įvertina ir dalijasi gerąja žinia apie „Pono Dribsnio“ produkciją. Tai didžiulis įvertinimas ir paskata stengtis dar labiau“, – pasakoja L. Laivytė.

Įveikė daug sunkumų

„Pono Dribsnio“ kūrėjai negali pasigirti, jog verslo pradžia buvo itin lengva. Teko įveikti ne vieną keblumą, ieškant tiekėjų ir partnerių, daug ką reikėjo daryti savo jėgomis.

„Labai sudėtinga buvo ir yra kalbėtis su Lietuvos ūkininkais. Mes norime savo asortimente turėti kuo platesnį spektrą lietuviškų produktų, bet, pasirodo, tai ne visada įmanoma, nes dauguma ūkininkų savo produkciją parduoda užsienio rinkoms arba ji yra labai brangi. Kitas sunkumas, su kuriuo susidūrėme, – pakuotės. Nors mūsų šalyje nemažai pakuočių gamintojų, tačiau dauguma jų gamina standartines pakuotes“, – teigia L. Laivytė.

Šiuo metu kompanija ieško sau vietos sostinėje, kur galėtų įkurti pirmuosius „Pono Dribsnio“ namus. Vizija aiški – leisti vartotojui iš arti pamatyti visą produkciją, suteikti progą paragauti, eksperimentuoti, išsirinkti tai, kas jam labiausiai patinka. „Dabar vyksta derybos dėl bendradarbiavimo, kur sėkmės atveju mūsų produkcija bus platinama mažmeninėje rinkoje. Interneto srityje plečiame ir produktų asortimentą: visai neseniai klientams pasiūlėme susikurti košes. Taip pat sieksime išplisti visoje Lietuvoje, kad mūsų klientai galėtų greitai ir pigiai gauti prekes į bet kurį Lietuvos kampelį, kad ir į Nidą ar į Dieveniškes“, – artimiausiais planais dalijasi kūrėjai.

Kūrybiškas idėjos pateikimas

Visi keturi įkūrėjai dirba samdomus darbus, bet savo laisvalaikį mielai atiduoda nuosavam verslui. Anot jų, didžiausia investicija yra laikas, tačiau tai atsiperka, kai kaskart sužinai ką nors nauja, pažvelgi į pasaulį plačiau ir bendrauji su klientais.

Kūrybiškumo „Pono Dribsnio“ komandai iš tiesų netrūksta. Paruošti mišiniai žavi savo pavadinimais, kurie dažniausiai atsiranda komandinio darbo metu. „Dažniausiai pavadinimai gimsta mūsų galvose gaminant mišinius, dirbant kartu, juokaujant. Tarkime, „Lieknėjimo pranašas“ gimė, nes jis yra liekniausias, palyginti su kitais, kalorijų atžvilgiu, be to, kvepia cinamonu – tiesiog valgyk ir lieknėk. O „Linksmojo moliūgėlio“ negalėjome pavadinti kitaip, kai jis toks mielas ir skanus“, – juokauja L. Laivytė.

Linki nustoti švaistyti savo laiką

Pono Dribsnio“ kūrėjai pradedantiesiems sutartinai linki nebijoti žengti pirmąjį žingsnį į verslo pasaulį, bet kartu nusiteikti rimtam darbui. Anot jų, būtina tikėti savo svajone ir ryžtingai jos siekti, o A. Pelenis juokaudamas priduria: „Reikėtų mažiau lankytis seminaruose, kur pasakojama, kaip uždirbti pirmąjį milijoną. Geriau tą laiką skirti bendraminčių paieškai, suburti patikimą komandą, su kuria nebus sudėtinga įveikti įvairias kliūtis. Tai iš tikrųjų padeda išlikti neramiame verslo vandenyne, kur būnant vienam galima lengvai nukrypti nuo savo užsibrėžto tikslo.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai