...

Sukūrė nuosavą dažų liniją

Verslas

2016.04.11

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: .

Sukūrė nuosavą dažų liniją

Dažų linijos „Foxy Paint“ kūrėja - Neringa Černauskaitė. Asmeninio archyvo nuotr.

Kai kalba pakrypsta apie interjero ar baldų detalių atnaujinimą, daugeliui nemalonu prisiminti sunkumus, kurių ši veikla sukelia, ir tampa daug lengviau darbus atidėti. Keturių vaikų mama Neringa Černauskaitė (38) įkvėpimo nuosavam verslui sėmėsi iš vaikų poreikių. Moteris, Lietuvoje neradusi tinkamų dažų lėlių namelio gamybai, nusprendė, kad pirkimas iš užsienio šalių jos netenkina, ir sukūrė dažų liniją „Foxy Paint“.

Nusivylė Lietuvoje siūloma produkcija

Optimizmo nestokojanti pašnekovė prisimena pirmąsias dažų paieškas. „Pradėjau ieškoti dažų, kuriais nudažytas lėlių namelis atrodytų lyg turintis ilgą istoriją. Atradau kreidinius dažus, kuriuos siunčiausi per tarpininkus iš Anglijos. Kuo sužavėjo šie dažai? Jie puikiai dengia ir jais lengva sukurti natūraliai seno daikto vaizdą“, – pasakoja moteris.

 

„Dažno lietuvio namai yra pilni lakuotų, tamsių baldų, kurie morališkai pasenę, nors yra tvirti, turi vietą namuose. „Foxy Paint“ padeda tai išspręsti – perdažymas būna paprastas ir lengvas, o rezultatas toks, kad sunku patikėti, jog tai tas pats baldas“

N. Černauskaitė

 

Po lėlių namelio kūrybos moteris ėmėsi savų namų atnaujinimo ir suprato, kad tai atima itin daug laiko ir pastangų. Be tinkamų dažų paieškos, tenka domėtis, kuo nuimti senų dažų sluoksnį, kaip gruntuoti ir atlikti kitus techninius, moterims retai patinkančius darbus. Be to, N. Černauskaitė tikina, kad Lietuvoje idealių dažų neranda iki šiol. Visi, kuriuos teko išbandyti, arba turi nemalonų kvapą, arba darbas su jais sudėtingas, dažai ilgai džiūsta ir nesuteikia norimos ryškios spalvos, matinio efekto.

„Man norisi, kad namų atnaujinimo procesas dažant ar perdažant baldus pirmiausia būtų greitas ir malonus – nereikėtų paviršiaus šveisti ir gruntuoti, dažai būtų itin matiniai, tiršti, nevarvėtų, spalvos – ne tik ryškios, bet ir pastelinės, o vienu sluoksniu padengčiau bet kokį paviršių: plastikinį, medinį, stiklinį, akmeninį ar metalinį“, – poreikius, pagal kuriuos kūrė ir dažus „Foxy Paint“, vardija pašnekovė.

Moteris sako, kad dauguma žmonių stebėjosi siekiu sukurti naują dažų liniją. Anot jos, perpardavinėti jau išbandytus angliškus dažus būtų kur kas paprasčiau, tačiau trūktų galimybės įgyvendinti savo idėjas. „Norėjau kurti viską nuo pradžių iki galo. Nuo idėjos, prekių ženklo kūrimo, produkto gamybos ir pagaliau pardavimo“, – atskleidžia N. Černauskaitė.

Dažai visoms lapėms

„Jei reikėtų tapti gyvūnu, būčiau lapė“, – teigia pašnekovė, pridurdama, kad beveik visos moterys yra daugiau ar mažiau tokios.

„Jaukios, smalsios, puošnios, gudrios, o prireikus plėšrios. Mes mokame būti tingiai lėtos, bet ir kokios vikrios! Tik dažuota uodega gali išduoti, kad šiandien pačios perdažėme seną indaują. Mums, moterims lapėms, patinka, kai pildosi visi norai, todėl dažai „Foxy Paint“ sukurti gudriai ir lanksčiai: nori – atnaujink seną baldą, nori – naują paversk vintažiniu. Lengvai, greitai ir su aistra“, – entuziazmo nestokoja pašnekovė.

Pirmąjį dažų indelį N. Černauskaitė pardavė vos prieš porą mėnesių, tačiau jau gali pasidžiaugti, kad klientai spėjo įvertinti ir pamėgti „Foxy Paint“ išskirtinumą. „Lietuvoje iš dažų gamintojų mes išsiskiriame ne tik savo gana mikroskopiniu dydžiu, bet ir ypatingu gaminiu, pakuote, pardavimais bei požiūriu į klientą ir jo aptarnavimo kokybę. Dažno lietuvio namai yra pilni lakuotų, tamsių baldų, kurie morališkai pasenę, nors yra tvirti, turi vietą namuose. „Foxy Paint“ padeda tai išspręsti – perdažymas būna paprastas ir lengvas, o rezultatas toks, kad sunku patikėti, jog tai tas pats baldas“, – teigia N. Černauskaitė ir patikina, kad ateičiai sudarytas ilgas planų sąrašas, pradedant kūrybinių dirbtuvių rengimu ir baigiant prekyba visais dažymo priedais.

Lengva nebuvo

Reikalavimų savo dažų linijai kūrėja kėlė daug, todėl kūrybos procesą apsunkimo techniniai klausimai. „Nesu chemikė, niekada nedirbau gamybos įmonėje, todėl sunkiausia buvo rasti profesionalus. Parašiau šimtus laiškų profesoriams, dėstytojams, buvau susitikusi su knygų apie dažų gamybą autoriais, kurie dėstė universitetuose, bet nieko. Vienas jaunas profesorius bent jau sutiko pabandyti, tačiau jam nepavyko. Tada susiradau amerikiečių įmonę, kuri pradėjo, o mes patys baigėme kurti produktą. Tai tikrai buvo labai sunkus ir ilgas laikas“, – prisimena pašnekovė.

Naujam verslui reikėjo ir finansavimo. Šioje srityje teko kiek nusivilti, nes radus Verslumo skatinimo fondą dar laukė ilgas ir sudėtingas kelias, kol į visus klausimus buvo atsakyta ir situacija buvo išspręsta. Šiuo metu N. Černauskaitė džiaugiasi, kad sunkumai jau praeityje, o kūrybinis procesas motyvuoja ją plėtoti verslą toliau.

Laisvė – didžiausias verslo pranašumas

Po septynerių motinystės atostogų metų grįžti į samdomo darbo sektorių, anot pašnekovės, būtų buvę itin sudėtinga arba visai neįmanoma, todėl vienintelis kelias jai buvo nuosavas verslas. Šiuo pasirinkimu moteris yra itin patenkinta. „Aš galiu leisti sau be streso keltis ryte, pasivartyti su dukrelėmis lovoje, ramiai pusryčiauti, nepanikuoti spūstyse, sportuoti ryte, per pietus ar pavakarę. Tai didžiausi laisvės pliusai. Aš galiu rinktis“, – pranašumus vardija verslininkė.

Visiems, kurie taip pat svajoja apie laisvę ir nuosavą veiklą, moteris sako: „Pradėkite! Tik tiek, bet kartu ir tiek daug.“

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.