...

Brolių sukurtas briedis skinasi kelią versle

Verslas

2016.04.18

Autorius: Ieva Drungilaitė

Temos: .

Brolių sukurtas briedis skinasi kelią versle

Prekės ženklo „Briedis Tu“ kūrėjai - Gustas ir Ignas Klėjai. Asmeninio archyvo nuotr.

Iš Lazdijų kilę Gustas (17) ir Ignas (21) Klėjai, dalyvaudami įvairiuose kūrybiniuose projektuose, nuolat svajodavo apie nuosavą idėją, tapsiančią verslu. Savo siekius vaikinai įgyvendino sukūrę prekių ženklą „Briedis Tu“.

Paskatino palaikymas tinkle „Facebook“

Svajonės imtis nuosavos veiklos virto realybe, kai G. Klėjus pasidalijo nuotrauka tarp savo „Facebook“ draugų. „Kadaise buvau nupiešęs briedį ir ilgai jį laikiau tarp kitų eskizų, bet, tvarkydamas savo darbus, pamačiau jį dar kartą ir pamaniau, kad būtų įdomu pamatyti, kaip jis atrodytų ant kokio nors drabužio. Uždėjau jį ant pirmos surastos džemperio nuotraukos ir pasidalijau savo profilyje. Net nesitikėjau, kad jau tada gausiu tiek žinučių su klausimais, kada bus galima įsigyti“, – pasakoja vaikinas.

 

„Iškeliavus šimtams briedžių pas naujus šeimininkus, nė vienas dar nebuvo grąžintas, o tai yra puikus įvertinimas. Be to, turime klientų, kuriuos jau galima pavadinti tikrais briedžio gerbėjais, nes reguliariai kas mėnesį ar net dažniau užsako po briedį, turbūt visa šeima ir draugai aprengti“

I. Klėjus

 

Jo bandymas sulaukė dėmesio ne tik socialiniame tinkle „Facebook“, bet ir buvo pastebėtas bei džiugiai priimtas Igno. „Pamenu, tą vakarą, kai Gustas pasidalijo nuotrauka savo „Facebook“ profilyje, buvau išvykęs, bet skaičiau komentarus po ja. Grįžus namo, pirmi žodžiai, kuriuos pasakiau Gustui, buvo: „Briedis tu.“ Net nedvejodami pasirinkome, kad startuosime su džemperiais ir šiuo pavadinimu. Briedis yra mūsų gimtojo miesto simbolis, todėl spontaniškai pasirinkome tai, kas buvo arčiausiai mūsų. Pagalvojome, kad norime briedį padaryti mielu gyvūnu ir sukurti jam kitokį įvaizdį“, – idėjos pradžią prisimena I. Klėjus.

Išmokti reikėjo daug

Nors „Briedis Tu“ gyvuoja dar mažiau nei metus, vaikinai savo verslo srityje daug išmoko. „Sunkiausia ir tuo pačiu įdomiausia buvo sugalvoti, kaip turėtų atrodyti pirmieji briedžio drabužiai, ir suprasti visus siuvimo, audinių, modelių, lekalų niuansus. Šios patirties gyvenime dar nebuvome turėję, tad galime sakyti, kad nėrėme stačia galva, neįsivaizduodami, kas visa tai yra. Išmokome tikrai nemažai, o pažįstami vis kartoja: „Turbūt apie audinius jau viską žinai“, – juokauja pašnekovas.

Daug dėmesio broliai skiria prekių ženklo įvaizdžiui ir tiki, kad tinkama komunikacija gali padėti klientams suprasti prekių ženklo esmę. „Manome, kad kuriant prekių ženklą pirmiausia svarbu tai, ką savo kūryba norima perteikti. Beveik visą briedžio veiklą galima matyti socialiniame tinkle. Džiaugiamės, kad briedis tapo personažu ir nepikta pravarde tam, kuris nešioja mūsų drabužius. Tai nuteikia pozityviai ir atskleidžia prekių ženklo pagrindinę idėją bei nešamą žinutę. Mūsų drabužį kiekvienas mato savaip, gal vienam tai yra laisvalaikio drabužis, o kitam puošnus derinys prie stiliaus“, – pasakoja kūrėjai.

Didžiulis susidomėjimas

Paklausti apie finansines investicijas, vaikinai patikina, kad „Briedis Tu“, kaip ir visi nauji verslai, be jų neapsieina, tačiau, anot kūrėjų, kiekvienas naujas parduotas briedis suteikia galimybę investuoti toliau ir plėsti veiklą. Tiesa, naujų briedžių gerbėjų šiems kūrėjams netrūksta. „Iškeliavus šimtams briedžių pas naujus šeimininkus, nė vienas dar nebuvo grąžintas, o tai yra puikus įvertinimas. Be to, turime klientų, kuriuos jau galima pavadinti tikrais briedžio gerbėjais, nes reguliariai kas mėnesį ar net dažniau užsako po briedį, turbūt visa šeima ir draugai aprengti“, – džiaugiasi I. Klėjus.

Greitą prekių ženklo sėkmę rodo vos po kelių veiklos mėnesių atsiradęs plėtros poreikis. Vaikinai susirado butiką, kuris tapo pirmaisiais jų partneriais prekyboje. „Apie briedį žinojo vis daugiau žmonių iš visos Lietuvos, todėl daugėjo ir tų, kurie nori briedį įsigyti čia ir dabar. Taip ir atsirado pirmieji partneriai, kuriuos įkalbėti bendradarbiauti nebuvo sunku, nes jie jau buvo girdėję apie mus“, – tikina I. Klėjus.

Šiuo metu „Briedis Tu“ sulaukia daug bendradarbiavimo pasiūlymų. „Nenorime pasirodyti be priežasties aukštinantys briedį, bet negaliu pasakyti, kad sutinkame su visais pasiūlymais. Norime, kad briedis būtų reprezentuojamas kuo kokybiškiau, be bereikalingų nukrypimų, kurie gali užgožti tikrąją prekių ženklo idėją. Beje, briedžius jau greitai bus galima įsigyti net tik Vilniuje, bet ir kituose miestuose“, – atskleidžia kūrėjai.

Linki nustoti skųstis, bet imti veikti

Optimizmo ir entuziazmo nestokojantys pašnekovai kuria tolesnius savo veiklos plėtros planus, žada daugiau staigmenų gerbėjams ir yra įsitikinę – jeigu ne didžiulis tikėjimas idėja ir ryžtas ją įgyvendinti, viso to nebūtų buvę. Prisimindamas „Briedis Tu“ veiklos pradžią, I. Klėjus pataria nebijoti rizikuoti ir siekti svajonių, nes viskas yra įmanoma.

„Labai dažnai girdžiu savo pažįstamus, o kartais net ir gatvėje nugirstu, kaip skundžiamasi galimybėmis Lietuvoje, kad čia blogai gyventi, kažką veikti. Nežinau, kodėl žmonės taip kalba, bet visiškai tam prieštarauju. Manau, kad galimybės priklauso tik nuo tavęs paties, o ne nuo vietos, kurioje gyveni. Visada stengiuosi drąsinti ir skatinti, kai nugirstu ką nors tyliai ir neryžtingai kalbant apie planus kažką kurti. Norėčiau palinkėti, bandyti įgyvendinti savo idėjas, kad ir kokios kvailos jos atrodytų. Jeigu nepavyks taip, kaip planavote, kažkas vis tiek išeis, o kartais galbūt net geriau, nei galėjote įsivaizduoti“, – sako I. Klėjus.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.