...

#LAUNCH: kas yra gera verslo idėja ir kur jos ieškoti?

Verslas

2016.05.05

Autorius: Jurga Bakaitė

Temos: , .

#LAUNCH: kas yra gera verslo idėja ir kur jos ieškoti?

Bendrovės „Creative Partner“ įkūrėjas ir vadovas - Darius Šoparas. Asmeninio archyvo nuotr.

Startuolių revoliucija versle įpratino manyti, kad pagrindiniai verslo dėmenys yra kūrybiškumas ir dinamika, o verslo idėja svarbesnė už ilgą ir nuoseklų darbą. Programavimo paslaugas verslui teikiančios įmonės „Creative Partner“ įkūrėjas ir vadovas Darius Šoparas mano, kad šiuo metu pasaulyje idėjų net per daug ir jos praranda vertę. Pranešėjas tikina kenčiantis nuo to, kad turi per daug idėjų ir per mažai jų įgyvendina. #LAUNCH konferencijoje jis atskleidė, apie ką verta pagalvoti laukiant išganingų minčių, ir surengė kūrybines dirbtuves, kuriose paaiškėjo, kokias kliūtis įveikusi idėja gali būti vadinama tikrai sėkminga.

 

„Spręsti konkrečią problemą yra daug svarbiau, nei susitelkti į atrakciją, idėją kaip labai įdomų, išskirtinį dalyką“

D. Šoparas

 

Idėjos bevertės, kol nesprendžia konkrečios problemos

D. Šoparo nuomone, šiuolaikinės komunikacijos ir internetas pakeitė idėjos vertę, nes jų sukuriama kaip niekad daug. Visgi geroji reiškinio dalis ta, kad dabar apskritai nereikia rūpintis dėl pačios idėjos: ji gali būti gera ar bloga, pati rimčiausia ar pati absurdiškiausia, originali ar nukopijuota. Viskas tinka, jei verslo idėja atitinka vienintelį kriterijų – sprendžia kokią nors problemą. „Spręsti konkrečią problemą yra daug svarbiau, nei susitelkti į atrakciją, idėją kaip labai įdomų, išskirtinį dalyką“, – patarė ekspertas.

Sprendžiama problema, be visa ko, turėtų būti dažnai pasikartojanti, idealiausiu atveju – kasdien. „Nepasikartojančios problemos daug neuždirba. Pavyzdžiui, to paties „Facebook“ pelnas kuriamas iš to, kiek laiko žmogus praleidžia naudodamas produktą“, – teigė pranešėjas.

Trys pasipriešinimo bangos

Net jei pavyks atrasti problemą, su kuria kiekvienas žmogus susiduria kasdien, ir pasiūlyti jos sprendimą, neverta tikėtis, kad genialaus kūrėjo indėlis į verslo kūrimą tuo ir baigsis. Priešingai – pati sunkiausia dalis, atrodo, čia tik prasidės. D. Šoparas ją vadina „trimis pasipriešinimo bangomis“. Šias bangas atlaikyti pabandė kiekvienas #LAUNCH vykusių improvizuotų kūrybinių dirbtuvių dalyvis: įtikinti savo idėja artimuosius, suburti komandą ir galiausiai įtikinti investuotojus.

Kad tokie sunkumai ne iš piršto laužti, patikino ir vienas dirbtuvių dalyvių – vilnietis Simonas Žilinskas. „BZN start“ jau rašė apie jo ir komandos startuolį „Crrency“ (http://www.bznstart.lt/verslas/verslo-ideja/2756/Ambicija-pagaliau-pakeisti-esama-pinigu-sistema). Idėja sukurti alternatyvią pinigų sistemą, ką bandė padaryti šie vaikinai, skamba tikrai įspūdingai, tačiau tik pabandykite pasakyti mamai, kad dėl to mesite mokyklą (pradedant startuolį, Simonui buvo 16 metų). Anot D. Šoparo, žengiant pirmąjį žingsnį idėjos įgyvendinimo link, reikia daugiau ar mažiau radikaliai pakeisti įprastą rutiną: mesti turimą darbą, mokslus ir įtikinti artimuosius, kurie, atkalbinėdami jus nuo netikrumo bei rizikos, greičiausiai linkės jums tik gero.

D. Šoparo teigimu, kitas idėjos įgyvendinimo etapas – suburti komandą. Dirbtuvėse šis etapas žaidybine forma vyko gana linksmai ir pateikė įspūdingų sumanymų, tačiau realybėje greičiausiai būtų nepalyginamai sunkesnis: tektų savo idėjomis įtikinti kitus specialistus, juos įkvėpti, greičiausiai dar negalint pasiūlyti apčiuopiamos bei užtikrintos grąžos.

Paskutinis žingsnis idėjos įgyvendinimo link – investuotojų paieškos bei įtikinėjimas. „Creative Partner“ vadovas tikina, kad idėją reikia apginti. Taigi, jei iki šiol tvirtai tikėjote, kad jūsų idėja pati geriausia, jums gali tiesiog pasakyti „ne“ ir net didžiausias tikėjimas idėja čia nebegalios. Apmaudą, sulaukus neigiamo investuotojų atsakymo, puikiai prisimena ir S. Žilinskas. Pasak jo, tuo metu komandoje buvo ir nemigos, ir net ašarų.

 

O kur ieškoti idėjų?

Pateikiame kelis D. Šoparo patarimus tiems, kas vis dėlto pasiryžę įveikti visas pasipriešinimo bangas ir laukia gerų minčių.

• Vartodami kitų produktus, nesugalvosite savo idėjų. Arba, paprasčiau, reikia nustoti tingėti. O gal, kaip juokauja D. Šoparas, einant į tualetą užteks nepasiimti išmaniojo telefono.

• Apsižvalgyti aplink save. Pradėti nuo to, ką suprantate, ir pabandyti spręsti problemą, su kuria dažnai susiduriate patys: kai mėgsti kažką daryti, daug lengviau ir sugalvoti tam naujų idėjų. Sėkmės formule gali tapti nišinės srities išmanymas.

• Nebijoti klysti. Jei idėja standartinė, ją sugalvoti gali daugybė kitų žmonių, tad nebūsite originalūs. Nestandartinė idėja keičia mąstymą ir gali būti labai sėkminga, nors pradžioje galbūt net neskamba logiškai.

• Keliauti, nes kelionėse išbandome tuos dalykus, kurių kitu atveju nedarytume. Gali būti, kad pamatysite ką nors, ką pasirodys verta įgyvendinti grįžus, žinoma, pasvėrus kultūrų ir mentaliteto skirtumus.

• Sekti madas, žmones, kurie pasaulyje daro įtaką, vadinamuosius įtakingus asmenis. Anot D. Šoparo, tai nereiškia, kad turite žinoti visas pasaulio popmuzikos naujienas, tačiau techninės, stiliaus naujovės atsiranda būtent pramogų pasaulyje.

• Dalyvaukite kūrybinėse dirbtuvėse. D. Šoparas teigia, kad norėtų Lietuvoje matyti rengiamas kūrybines dirbtuves, tik vadybinės, o ne informacinių technologijų srities. Pasak jo, esant tokioje aplinkoje, būna mažai laiko bei nedaug progų atidėlioti minties vystymą, žmonės pradeda mąstyti, o dar svarbiau – dirbti.

• Žinokite kainą. Apie tai, kiek jūsų idėja kainuos, galvokite kaip apie planą A, o ne planą B, pataria D. Šoparas. Sėkmės atveju anksčiau ar vėliau norėsite savo prekę ar paslaugą apmokestinti, todėl atlyginimo sąlygas geriausia nustatyti iš anksto.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.