...

Pasiūlė sprendimą, padėsiantį sutaupyti laiko ir dirbti efektyviau

Verslas

2016.06.30

Autorius: Gintaras Gimžauskas

Temos: , .

Pasiūlė sprendimą, padėsiantį sutaupyti laiko ir dirbti efektyviau

Lietuvių startuolio „Baltic Assist“ vienas iš įkūrėjų ir vadovas - Andžej Rynkevič. Asmeninio albumo nuotr.

Jeigu tavęs nėra biure, tu neteiki naudos savo darbovietei. Toks įsitikinimas vis dar gajus verslo pasaulyje, o viešajame sektoriuje ši nuostata ypač paplitusi. Laimei, situacija keičiasi ir stereotipai palengva griaunami. Lietuvių startuolio „Baltic Assist“ vienas iš įkūrėjų ir vadovas Andžej Rynkevičius (26) tikina, kad šiuolaikinės informacinės technologijos (IT) jau leidžia be vargo kurti ir efektyviai palaikyti virtualius darbo santykius. Tai reiškia, kad įmonėms nebereikia išlaikyti visu etatu dirbančių žmonių. Vietoj jų konkrečius kai kurių sričių darbus prireikus gali atlikti virtualūs asistentai.

Virtualius asistentus dažniausiai samdo IT įmonės

„Seniai norėjau pradėti verslą, tačiau vis ieškojau idėjos, kuri būtų novatoriška, įdomi ir galinti sukurti pridėtinę vertę Lietuvai. 2014 m. pabaigoje mano dėmesį patraukė virtualusis asistavimas. Tai palyginti nauja paslauga, kurią įkvėpė naujosios technologijos, įgalinančios kokybišką ir visavertį nuotolinį darbą“, – sako A. Rynkevičius.

Jo susidomėjimą dar tik besivystančia verslo galimybe lydėjo neplanuota pažintis su danų investuotoju Peru Molleriu. Pastarąjį susidomėti virtualių darbuotojų verslo koncepcija paskatino Timo Ferriso knyga „4 valandų darbo savaitė“ (angl. The 4-Hour Workweek). Įvertinę idėjos potencialą, lietuvis ir danas nusprendė ją įgyvendinti. Taip 2015 m. pradžioje atsirado UAB „Baltic Virtual Assistants“.

Nuo to laiko įmonė kiekvieną mėnesį augo, neatsižvelgiant į tai, kad praėjusiais metais jos veikla buvo nuostolinga. Pasak A. Rynkevičiaus, taip nutiko todėl, kad visi uždirbti pinigai buvo investuoti į startuolio plėtrą, daugiausia užsienyje.

„90 proc. mūsų klientų yra iš Skandinavijos. Tačiau plečiamės, taip pat turime klientų Lietuvoje, Šveicarijoje ir Jungtinėje Karalystėje. Dirbame su nevyriausybinėmis organizacijomis, parduotuvėmis, restoranais ir kt. Vis dėlto didžiausią klientų dalį sudaro IT paslaugas teikiančios įmonės. Jos yra geriausiai susipažinusios su technologijų galimybėmis, todėl sąmoningai siekia jas kuo labiau išnaudoti savo naudai“, – sako pašnekovas.

Asmeniniai asistentai paklausiausi

Startuolio plėtros kryptis aiški – Skandinavija ir Vakarų Europos šalys. Ten veikiančios bendrovės, anot pašnekovo, yra geriausiai pasirengusios virtualių asistentų paslaugoms, jas supranta ir noriai užsakinėja. A. Rynkevičiaus turimi duomenys rodo, kad užsieniečiai virtualius asistentus dažnai samdo administracinėms, rinkos tyrimų, pardavimo administravimo bei finansų apskaitos užduotims atlikti ar net asmeniniams užsakovų reikalams tvarkyti. Būtent asmeniniai virtualūs asistentai ir yra populiariausia paslauga.

 

„Mūsų praktikoje nebuvo tokio klausimo ar užduoties, kurios neįmanoma išspręsti bendraujant virtualiai.“

A. Rynkevičius.

 

Lietuvos verslas taip pat naudojasi kai kuriomis startuolio teikiamomis paslaugomis, pavyzdžiui, inovatyviomis buhalterinėmis programomis „SaaS“ (angl. Software as a Service).

Pasiteiravus, ar ne per sudėtinga nuotoliniu būdu teikti paslaugas, kurioms reikia atsakomybės ir tikslumo, A. Rynkevičius tikina, kad toks darbo pobūdis netgi paprastesnis, patogesnis ir efektyvesnis nei tradiciniai darbo metodai.

„Mūsų praktikoje nebuvo tokio klausimo ar užduoties, kurios neįmanoma išspręsti bendraujant virtualiai, – tvirtina pašnekovas ir priduria, kad tiesioginiai susitikimai pervertinami: – Į jų sąnaudas žmonės dažnai neįskaičiuoja savo laiko, sugaištamo susitikimų kambaryje ar pakeliui į susitikimą kitame biure. Be to, užmirštama, kad fiziniai susitikimai neretai būna visai neproduktyvūs.“

Lietuviai – geriau nei indai

Pasak A. Rynkevičiaus, didžiąją „Baltic Assist“ darbuotojų – virtualiųjų asistentų – dalį sudaro lietuviai. Jie užsieniečiams pristatomi kaip kūrybingi, trokštantys žinių ir atsakingi specialistai. Panašiais epitetais klientų iš užsienio akyse apipinama ir Lietuva.

Tiesa, mūsų šalis toli gražu ne vienintelė vieta pasaulyje, kur galima samdyti virtualius darbuotojus. Pavyzdžiui, Indijoje tuo besiverčiančių žmonių yra tūkstančiai. Tačiau startuolio įkūrėjas teigia, kad konkurencinėje kovoje pranašumas priklauso specialistams iš Lietuvos ar kaimyninių šalių.

„Klientai Vakarų Europoje ar Skandinavijoje nori dirbti su panašaus mentaliteto žmonėmis. Be to, jie tikisi, kad darbas ir komunikacija vyks jų darbo valandomis. Dėl šios priežasties, mano manymu, Indijos specialistai labiausiai tinka tik techniniams IT darbams, kur tiesioginis kontaktas su žmonėmis nėra reikalingas. O lietuviai be vargo geba bendrauti ir gyvena gana patogioje vakariečiams laiko zonoje. Todėl ir sulaukiame tiek klientų dėmesio“, – aiškina verslininkas.

Ir išties per gana trumpą veiklos laikotarpį „Baltic Assist“ teikiama nauda patikėjo ir ją įvertino jau daugiau nei 50 įmonių bei įstaigų. Tarp jų ir Kopenhagos IT universitetas, kuriam lietuvių startuolio virtualieji asistentai teikia administracines, komunikacijos bei projektų valdymo paslaugas.

Pasak A. Rynkevičiaus, jo įkurta įmonė neketina lėtinti apsukų. Planuojama dar šiemet klientų skaičių padidinti net tris kartus.

Dar prieš penkerius metus toks tikslas būtų atrodęs per daug ambicingas, tačiau dabar „Baltic Assist“ iš tiesų gali jį pasiekti. Tam palankias sąlygas sudaro ir pasaulio ekonomikos padėtis, kai bendrovės aktyviai ieško išlaidų optimizavimo būdų, ir žaibiška technologijų plėtra, ir pagaliau darbo rinką užkariaujančių vadinamųjų tūkstantmečio vaikų poreikis dirbti lanksčiai ar apskritai nepriklausomai.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.