NUO PREKYBOS KOKAINU IKI SVEIKŲ GĖRIMŲ (#)

BZN start prieš 8 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 10 s.
Kastytis Kemežis (kairėje) ir Adomas Pranevičius Asmeninio albumo nuotr.
Kelionės privačiais lėktuvais, jachtos, skrodžiančios Viduržemio jūrą, ir greiti sportiniai automobiliai... Daugelį mūsų žavėjo ir tebežavi rodomi filmai ir verslininkų gyvenimas. Vis dėlto ne prabangos vaikymasis įkvėpė mus, Adomą Pranevičių ir Kastytį Kemežį, drauge pradėti savo verslą. Tiesiog ryžomės įgyvendinti savo svajonę!

Esame pažįstami nuo mokyklos laikų. Būdami pirmo ar antro kurso studentai abu jau turėjome neblogai mokamą darbą, tad mintimis, kaip prasimanyti pinigų kad ir pragyvenimui, galvos tikrai nekvaršindavome. Tačiau vienas vakarėlis, kuriame iki paryčių diskutavome apie svajones imtis nuosavo verslo ir jį plėtoti, viską pakeitė.

Įkvėpti tos diskusijos kaipmat ėmėme veikti. Ištisus vakarus abu kūrėme ir nuodugniai nagrinėjome įvairiausias verslo idėjas, išsirinkome patraukliausią ir ryžomės rizikuoti. Negalvodami apie galimas pasekmes iš įvairių šaltinių pasiskolinome pinigų ir į savo planus įtraukę daugiau žmonių iš JAV atsivežėme pilną konteinerį energinio gėrimo „Cocaine“.

Ši, pirmoji, verslo patirtis mums buvo neįkainojama. Be abejonės, ją atsiminsime visą gyvenimą... Taigi mūsų nusižiūrėto gėrimo „Cocaine“ tinkamumas dar prieš perkant buvo patikrintas Lietuvos laboratorijoje. Deja, įvyko nesusipratimas ir tik produkcijai pasiekus mūsų šalį paaiškėjo, kad viršijama leistina tam tikrų sudedamųjų dalių norma. Dėl šios klaidos, savaime suprantama, gėrimo pristatyti Lietuvos rinkai negalėjome.

Ką daryti? Tos kelios paros, kai sužinojome, kad savo šalyje negalime prekiauti gėrimu „Cocaine“, buvo kupinos nerimo, įtampos ir tikro streso. Juk rizikavome didžiuliais pinigais, kurie priklausė ne tik mums. Supratome viena: būtina veikti žaibiškai.

Nors neturėjome nei ryšių, nei verslo patirties, patiriama įtampa davė gerų vaisių – per porą dienų už Lietuvos ribų sugebėjome parduoti visą „Cocaine“ siuntą. Sukomės be atokvėpio, nes žinojome, kad kitu atveju produkciją teks sunaikinti.

Atsigavę nuo šio projekto nusitaikėme į prekybą gaiviaisiais gėrimais. Abu puikiai supratome, koks svarbus dalykas yra prekės ženklas. „Cocaine“ prekės ženklas, nors lentynų ir nepasiekė, mums atverė daugybės žymių šalies verslininkų duris. Be abejonės, šie žmonės mums padėjo įgyti daug gyvenimiškos verslo patirties.
Matydami, kokią didelę įtaką prekių ženklai daro vartotojams, ir puikiai suvokdami, jog būtent rizika, susijusi su jų kūrimu, dažniausiai ir atbaido žmones nuo minties realizuoti idėjas, nusprendėme spręsti šią problemą.

Taip atsirado projektas „MyDrink Beverages“. Vos ėmęsi verslo naktiniams klubams, viešbučiams, sporto klubams gėrimus tiekdavome su jų prekių ženklais. Juk klientai nori išsiskirti iš minios, populiarinti savo prekės ženklą, kurti jo pridėtinę vertę. Po truputį augome ir šiuo metu jau galime džiaugtis klientais iš Ukrainos, Lenkijos, Latvijos, Estijos, Suomijos, Norvegijos, Graikijos, Rumunijos, Vokietijos, Danijos, Belgijos, Prancūzijos, Italijos, Anglijos ir net Grenlandijos bei Singapūro.

Didėjant ir įvairėjant klientų būriui supratome, kad atsirado pagal unikalias formules gaminamų modifikuotų gėrimų poreikis. Ko ėmėmės? Žingsnis po žingsnio surinkome reikalingą „know-how“, kaip kurti gėrimus, kaip ir kur juos gaminti. O kadangi visą laiką svajojome kurti savo prekių ženklus ir juos platinti, nusprendėme, kad tam ir atėjo metas. Sukaupę pradinį kapitalą pradėjome kurti savo prekės ženklo gėrimus, rūpintis rinkodara.

Pirmasis mūsų sukurtas produktas buvo koncentruotas energinis gėrimas „NapNock“ . Mažame, 60 ml talpos, buteliuke – kofeino, ginkmedžių ir Sibiro ženšenių koncentratas. Kalbant paprasčiau, viename gurkšnyje „NapNock“ yra tiek pat kofeino, kiek jo gautumėte išgėrę 250 ml standartinio energinio gėrimo.
Kitas mūsų įmonei priklausantis prekės ženklas – sveikas gėrimas „Dragoon“, sukurtas su žymiuoju lietuvių grupės SEL vokalistu Egidijumi Dragūnu.

„SEL Dragoon“ yra antioksidantų ir vitaminų gėrimas, kurį sudaro dejonizuotos vynuogių sultys, vynuogių žievelių ekstraktas, vitaminų C ir B mišinys, raudonosios ir žaliosios arbatų ekstraktai bei aronijų sulčių koncentratas. Galime pasidžiaugti, kad mes pirmieji Lietuvoje pristatome funkcinį vitaminų gėrimą. Be to, net 33 proc. pelno, gauto pardavinėjant „SEL Dragoon“, skiriama labdarai.

Įgyvendinant projektus mažą įmonių grupę papildė kūrybos agentūra „MoonTroops“, kurianti produktų dizainą, rengianti ir įgyvendinanti rinkodaros strategijas. Esame įsitikinę, kad be stiprios ir ambicingos rinkodaros ekspertų komandos gero tarptautinio prekės ženklo užauginti praktiškai neįmanoma.

Turime pripažinti, kad tik šiemet mūsų verslas perėjo į rimtesnį lygį, nes pradėjome aktyviau eksportuoti produktus ir paslaugas. 2012-aisiais planuojame 7 mln. Lt pardavimo apyvartą. Manome, kad net 90 proc. apyvartos sudarys eksportas.

Pabaigai, norėtume palinkėti visiems, kurie dar tik svajoja apie savo verslą, nebijoti ir ryžtingai siekti savo tikslo. Kelias, aišku, nebus lengvas, pasirenkite, nes tikrai bus daug nesėkmių ar klaidų. Taip pat prireiks daug užsispyrimo ir kantrybės siekiant savo tikslo. Tačiau visa tai padarys jus tik dar stipresnius. Reikia tik nebijoti žengti to pirmo žingsnio.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai