...

Meilė virtuvei paskatino imtis veiklos

Verslas

2013.02.18

Autorius: Dario Malinowski

Temos: .

Meilė virtuvei paskatino imtis veiklos

Neringa Čepulytė Asmeninio albumo nuotr.

„Nuosavas verslas skatina judėti kartu su pasauliu ir suteikia laisvę bei galimybę tobulėti!“ – įsitikinusi kaunietė Neringa Čepulytė, su draugais plėtojanti staliukų rezervavimo internetu projektą book@table.lt. 26-erių veikli moteris tiki savo idėja prisidėsianti prie restoranų verslo ir valgymo kultūros Lietuvoje stiprinimo.

Idėja įdiegti Lietuvoje technologinę naujovę, didinančią maitinimo įstaigų užimtumą, Neringai kilo keliaujant po užsienį. Svetur jau seniai tapo įprasta staliukus restoranuose užsakyti internetu. Novatoriškų sprendimų triumfą prieš įprastą rezervavimą geriausiai liudija didžiausios pasaulyje staliukų rezervavimo internetu sistemos bookatable.com sėkmė. Prieš dešimtmetį paleistas projektas šiuo metu vienija 16 šalių, o jo siūlomomis paslaugomis naudojasi šimtai tūkstančių vartotojų visame pasaulyje.

N. Čepulytės teigimu, book@table.lt idėja, neturinti nieko bendra su analogišku užsienio projektu, subrendo ilgainiui, įvertinus tokios naujoviškos paslaugos poreikį.

„Dažnai lankomės Didžiojoje Britanijoje, kur per 60–70 proc. vietų restoranuose užsakoma būtent internetu. Tad netruko laukti, kol patys įsitikinome šios paslaugos patogumu ir pranašumais prieš kitus rezervavimo būdus“, – sakė viena idėjos autorių.

Kauniečių plėtojama idėja išties paprasta, bet veiksminga. „Tai tarsi vartai į gerokai patogesnį rytojų, – teigė verslininkė. – Mūsų sistema naudinga tiek vartotojams, kurie gali rezervuoti staliukus bet kuriuo paros metu 7 dienas per savaitę, tiek restoranams, kuriems ši naujovė padėtų optimizuoti lankytojų srautus bei pasitelkus specialius pasiūlymus užpildyti restoraną net ir tuomet, kai paprastai trūksta lankytojų.“

Sistema book@table.lt sąveikauja su bet kuriuo įrenginiu, turinčiu interneto ryšį, ar tai būtų stalinis kompiuterius, telefonas, ar „iPad“. Ji ne tik nereikalauja papildomų resursų, bet ir leidžia restoranui, įdiegusiam sistemą savo tinklalapyje, rinkti informaciją apie lankytojų mėgstamiausius patiekalus, vyną ar net alergiškumą kuriam nors produktui.

Prie projekto, dienos šviesą išvydusio praeitą vasarą, be pašnekovės, prisidėjo dar keli žmonės. Visi jie vienaip ar kitaip susiję su elektroninio žurnalo „Restoranai“ bei UAB „Internet Marketing Solutions“ veikla.

Pasak N. Čepulytės, book@table.lt plėtojimui skiriamas ypatingas dėmesys įmonių veiklos strategijose.

„Projektas skirtas ne tik Lietuvai, bet ir užsienio rinkoms, adaptuojamas kitomis kalbomis. Susidomėjimas juo tikrai nemažas, o tai mus nuteikia labai maloniai. Jeigu paanalizuotume pirmųjų restoranų, įdiegusių šią sistemą, duomenis, pamatytume, kad tuomet, kai restoranuose paprastai būna mažai klientų, pasitelkus specialių pasiūlymų modulį, užimtumas padidėjo iki 9,87 %, didžiausio užimtumo metu (įdiegus konkretaus rezervacijos laiko modulį) rezultatus pavyko optimizuoti iki 28 %, na o bendras staliukų rezervacijų skaičius išaugo kone pusantro karto“, – puikiais veiklos rezultatais džiaugėsi N. Čepulytė.

Pašnekovė neslėpė, kad projekto sėkmė priklauso ir nuo pačių restoranų požiūrio į darbą bei pastangų.

„Restoranų atstovai, žinantys, kad lankstumas, novatoriškumas, artimesnio ryšio su klientais paieška yra stiprus žingsnis pirmyn, patys ieško informacijos, susisiekia su mumis ir noriai įsitraukia į projektą, neabejodami jo teikiama nauda tiek savo maitinimo įstaigai, tiek klientams“, – sakė kaunietė.

Kaune pradėjusio veikti projekto naudą netrukus pastebėjo ir sostinės bei uostamiesčio verslininkai. Šiuo metu prie sistemos book@table.lt jau yra prisidėję 9 restoranai iš Vilniaus, Kauno bei Klaipėdos. N. Čepulytės teigimu, eilėje laukia dar per 20, intensyvios derybos taip pat vyksta su Talino ir Rygos restoranų atstovais.

Sistemos pranašumus jau pastebėjo ir klientai. Jie džiaugiasi, kad staliuką galima greitai ir nemokamai rezervuoti bet kuriuo metu. Be to, tai visada patvirtinama trumpąja žinute bei elektroniniu paštu, o konkrečią užsakytą dieną atsiunčiamas ir priminimas su visomis detalėmis“, – teigė N. Čepulytė.

Pašnekovė įsitikinusi, kad siūlomos sistemos naudojimas prisidės prie Lietuvoje paplitusios valgymo kultūros gerėjimo. Vis dėlto jauna verslininkė neslėpė, kad projekto sėkmė ilgainiui priklausys nuo restoranų pozicijos. „Neretai tenka susidurti su apatiška restoranų atstovų reakcija. Jie nenoriai naudojasi technologijomis ir vis dar mąsto, kad jų turi ieškoti klientai, o ne atvirkščiai. Taip pat keista, kad galėdami pasinaudoti technologijomis, gerokai sumažinančiomis sąnaudas, dalies restoranų šeimininkai tuo nepasinaudoja arba vertina tai kaip neefektyvią priemonę, nors skaičiais rodo ką kita“, – pabrėžė veikli moteris.

N. Čepulytė teigė neketinanti pasiduoti Lietuvos restoranų savininkų pesimizmui ir apatijai. Ji ne tik planuoja žengti į užsienio rinkas, bet ir galvoja apie dar daugiau novatoriškų informacinių technologijų sprendimų, kurie pagelbėtų restoranams bei jų klientams.

Nuosavą verslą plėtojanti kaunietė pradedantiesiems verslininkams pataria nepasiduoti iškilus pirmiems sunkumams. Užuot palūžus, ji siūlo keistis patiems, semtis patirties iš praeities klaidų ir keisti aplinką. „Pradėjus savo verslą patarčiau mąstyti globaliau, neužsistovėti toje pačioje vietoje, nes keičiasi viskas: technologijos, poreikiai, supratimas, požiūris. Išlieka tik lanksčiausi ir besiorientuojantys į savo klientus bei jų poreikius. Tai esminis dalykas bet kuriame versle“, – įsitikinusi N. Čepulytė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.