...

Ateitį nuspėti itin sunku

Verslas

2015.01.03

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: , .

Ateitį nuspėti itin sunku

Živilė Diawara - „Lofto“ įkūrėja. BFL/ Andriaus Ufarto nuotr.

Turbūt sunku būtų rasti kitą tokią sritį, kurią taip stipriai pakeitė internetas ir išmaniosios technologijos, kaip pramogų pasaulis. Muzika, filmai plinta skaitmeniniais formatais ir toli gražu ne visada legaliais būdais. Kūrėjai prie naujų žaidimo taisyklių turi kaip nors prisitaikyti ir atrasti būdų, kaip išgyventi. Renginių organizatoriai turi ne tik sudaryti palankias sąlygas atlikėjams, bet ir efektyviai pritraukti auditoriją, kuri dėl pasirinkimo gausos darosi vis lepesnė. Kaip e. įrankiai pakeitė pramogų pasaulį? Kaip jis dar keisis? Į šiuos klausimus pabandėme atsakyti drauge su „Lofto“ įkūrėja Živile Diawara.

Internetas suteikė interaktyvumo

Ž. Diawara teigia, kad „Loftas“ yra savotiškas savo laiko kūdikis, nes toks projektas atsirasti ne „interneto amžiuje“ kažin ar išvis galėjo. „Loftas“ tikriausiai ir prasidėjo nuo socialinio tinklo „Facebook“ bendruomenės. Aš jį kitaip labai sunkiai galėčiau įsivaizduoti. Ir dabar didelė dalis komunikacijos vyksta internete. Per jį galima pasiekti daugiausia žmonių. Žinoma, labai svarbūs ir tokie dalykai kaip interaktyvumas“, – sako pašnekovė.

Pagrindinis e. įrankių pliusas, kuriuo naudojasi „Lofto“ komanda, – tai galimybė nuolat bendrauti su savo auditorija. „Atsirado gerokai daugiau galimybių lankytojams. Dabar kur kas didesnis interaktyvumas. Informaciją paskleisti galima greičiau ir plačiau. Anksčiau nebuvo įmanomas modelis „šiandien ką nors sugalvojau, paleidau ir yra“. Internetas – tai tiesioginės reakcijos, atsiliepimai. Juos gauti yra tikrai didžiulis pranašumas“, – teigia Ž. Diawara.

 

Jeigu išmanysi informacines technologijas, turėsi daugiau galimybių pasiekti tikrai kur kas didesnę auditoriją.

Ž. Diawara

 

Kita vertus, su e. įrankiais renginių organizatoriams daug lengviau ir rinkti statistiką, stebėti lankytojų srautus, elgesį. „Dar vienas itin naudingas dalykas internete – statistikos rinkimas. Atsirado galimybė duomenų gauti daug lengviau ir greičiau negu tradiciniu būdu. Taip renkant informaciją apskritai lieka daug nežinomųjų. Ji ne tokia konkreti, patogi“, – teigia „Lofto“ įkūrėja.

Atsiranda naujų pajamų modelių

Internetas atlikėjams potencialios auditorijos ribas išplėtė iki tokių skaičių, apie kuriuos anksčiau buvo galima tik svajoti. „Su internetu atlikėjams atsiranda itin didžiulės galimybės. Taip gali akimirksniu pakliūti ne tik į Lietuvos, bet ir į viso pasaulio rinką. Viskas priklauso tik nuo tavo talento ir to turinio, kurį siūlai žmonėms. Jeigu išmanysi informacines technologijas, turėsi daugiau galimybių pasiekti tikrai kur kas didesnę auditoriją“, – sako Ž. Diawara.

Kita vertus, internetas viena ranka duoda, o kita atima. „Dabartinė tendencija yra tokia, kad atlikėjai iš įrašų jau beveik išvis nebeužsidirba. Vienintelė galimybė uždirbti iš koncertų – bilietai ir per pasirodymus parduodami įrašai (tačiau pajamos už juos yra labai nedidelės). Vis dėlto jaučiamos ir naujos tendencijos. Gal jos dar tik neatėjo iki Lietuvos. Žmonės perka muziką internetu. Manau, kad tai racionalu, nes už muziką juk reikia mokėti. Ilgainiui turėtų atsirasti ir formų, ir priemonių, ir apsaugų“, – kalbėjo pašnekovė.

Ji pripažįsta, kad pramogų pasaulis keičiasi nuolat, ir numatyti, kas bus po kelerių metų, yra labai sunku. „Viskas keičiasi nepaprastai intensyviai. Toks jau tas technologijų pasaulis. Tikriausiai net negalime prognozuoti, kas čia bus po metų ar kelerių. Pastarąjį dešimtmetį stebėjome milžiniškus pokyčius. Kur viskas nujudės, dar pamatysim. Viską lems žmonių poreikiai. Jeigu bus poreikis, jį reikės atliepti. Manau, kad čia dar tikrai yra neartų dirvonų“, – teigia Ž. Diawara.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.