...

J.Jarmolavičius: „Būk toks, koks esi. Jei esi mažas, tai ir sakyk!”

Verslas

2015.02.09

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

J.Jarmolavičius: „Būk toks, koks esi. Jei esi mažas, tai ir sakyk!”

„Supakuota.lt“ įkūrėjas ir vadovas - Jonas Jarmolavičius. Andrius Ufartas

Supakuota.lt“ įkūrėjas ir vadovas Jonas Jarmolavičius jau nuo vaikystės žinojo, kuo nori būti. Verslas buvo ta sritis, kuri traukė ir domino. Nieko keista, kad pirmuosius savo verslus jis pradėjo kurti dar paauglystėje, o dabar plėtoja projektą, su kuriuo tikisi nuveikti daug gera. „Supakuota.lt“, regis, nedaro nieko labai inovatyvaus – prekiauja pakavimo prekėmis, bet J. Jarmolavičius įsitikinęs, kad su savo verslo modeliu jo įmonė gali pakeisti visą rinką.

Poreikį pamatė per savo patirtį

Pirmieji J. Jarmolavičiaus verslai buvo susiję su internetine prekyba. Natūralu, kad plėtodamas juos verslininkas pamatė problemą pakavimo prekių rinkoje. „Visada buvo problema įsigyti pakavimo medžiagų. Vokus pirkdavome pašte, dėžes kur nors kitur, lipniąją juostą – kanceliarinių prekių parduotuvėse ir t. t. Tiesiog būdavo gaištama labai daug laiko, o laikas juk pinigai. Taip ir kilo mintis sudėti viską į vieną vietą ir padaryti, kad viskas būtų lengvai prieinama, su aiškiai surašytomis kainomis, be jokių sutarčių, derybų. Kitaip tariant, be jokių kliūčių. Nesvarbu, ar tai būtų močiutė, prekiaujanti turguje, ar dideli prekybininkai“, – pasakoja jis.

Pašnekovo nuomone, rinkoje gana daug sąstingio, konservatyvaus požiūrio. „Labiausiai pasigesdavau paprastumo ir aiškumo. Tai du paprasčiausi dalykai. Elementariai trūkdavo prekių katalogo internete. Jeigu šiandien tavęs nėra internete, tai tavęs iš viso nėra. Vis dar yra daug įmonių, kurios prekiauja skambučiais, išnaudodamos senus ryšius, ir turi daug klientų, nes dirba jau 10–15 metų. Tačiau naujų klientų jie nesuranda vien dėl gremėzdiško, nelankstaus aparato. Mes užpildome tą nišą, kurios jie neužpildo“, – teigia verslininkas.

Su visais reikia kalbėti atvirai. Daug mūsų klientų yra e. parduotuvių įmonės. Taigi tai panaši veikla į mūsų. Pasikalbame su jais, pasidalijame kontaktais. Taip atvirai bendraujant gali atsirasti labai naudingų pažinčių. Atsiranda ir daugiau pasitikėjimo.

J. Jarmolavičius

Senasis konservatyvus prekybos modelis jam atrodo nelankstus, o kartu ir net šiek tiek neskaidrus. Jame viskas vyksta derybų principu. Prekiautojas siūlo gerokai per didelę kainą, klientas ją bando numušti, o prekiautojas, savo ruožtu, stengiasi kuo mažiau nusileisti. Šios schemos veiksminga niekaip neišeina pavadinti. „Tam reikia labai daug žmogiškųjų išteklių. Reikia nuolatos bendrauti, susitikinėti, skaičiuoti. Mes esame iš karto apskaičiavę savo pelno maržą. Netaikome nuolaidų, neteikiame jokių specialių komercinių pasiūlymų – viską pateikiame iš karto ir atvirai. Todėl mums nereikia vadybininkų, kurie skaičiuotų, derėtųsi ir t. t. Taupydami laiką, taupome išteklius. Sutaupę išteklių galime turėti mažą pelno maržą. Su maža marža galime pasiūlyti mažas kainas, nors ir esame maži. Konkurencinga kaina pritraukia daugiau klientų. Daugiau klientų – galimybė dar labiau nuleisti pelno maržą ir pasiūlyti dar palankesnę kainą. Tas ratas suksis tol, kol tapsime nepralenkiami. Man net keista, kodėl iki šiol taip niekas nedarė“, – stebisi J. Jarmolavičius.

Pirmaisiais mėnesiais pabuvo viskuo

Anot verslininko, rinkos lyderiai „Supakuota.lt“ nevertina kaip grėsmės, bet tas laikas tikrai ateis. „Kai kuriuos jų teko pažinti ir asmeniškai. Kol kas jie, regis, į mus nelabai kreipia dėmesio. Gal čia jie taip tik vaidina, o gal iš tikrųjų vis dar laiko mus labai mažais ir nereikšmingais. Tačiau mes ne tik nesijaučiame maži, bet ir jaučiame, kad turime potencialo būti dideli. Manau, kad į mus dar atkreips dėmesį. Kai pamatys, kad didelę rinkos dalį atsigriebia dirbantieji visiškai kitaip. Svarstyklės vis tiek nusvirs. Senieji gali turėti 95 procentus, bet po truputį pardavimas internetu padarys savo“, – įsitikinęs jis.

Tuo tikėti leidžia ir augimo tempai. Vos kiek daugiau nei metus veikianti įmonė persikėlė jau į trečias savo patalpas, o su užsakymais kartais vos spėja tvarkytis. „Atsakomybės didėjimas klostosi labai natūraliai. Pačioje pradžioje, kokius tris mėnesius, visiškai viską dariau vienas. Buvau ir sandėlininkas, ir direktorius, ir svetainės administratorius. Dariau viską, apie ką galima pagalvoti. Net dulkes valiau pats. Tik po 3–4 mėnesių atsirado dar vienas žmogus. O dabar ateina dar keli žmonės į pokalbį, nes jau trūksta pajėgų. Pavyzdžiui, kalėdiniu laikotarpiu viskas buvo užpildyta šimtu procentų ir tiesiog nebegalėjome priimti naujų užsakymų, nes viskas būtų pradėję strigti. Dėl tos pačios priežasties pakeitėme ir sandėlį, nes planuojame toliau sparčiai plėstis“, – atskleidžia J. Jarmolavičius.

Atsakomybė patinka

Pašnekovas teigia, kad atsakomybės, kuri ateina su verslu, jis ne tik nesikrato, bet netgi ja mėgaujasi. Aišku, kartais pagalvoja, kad gal geriau nebūti atsakingam. Penktą valandą uždaryti kompiuterį ir eiti džiaugtis saule. Tačiau visą gyvenimą norėdavo ką nors pakeisti. Visada žinojo, kad, jeigu ir neturi savo verslo, tai bent jau pabandys tai padaryti. Neišeis, tai neišeis. Bent jau pabandyta. Verslininkas džiaugiasi turįs patikimų mentorių, kurie gali patarti. Labai padeda ir aiški vertybių sistema. Svarbiausia joje – atvirumas. „Ko gero, tai yra svarbiausia vertybė. Būk toks, koks esi. Jei esi mažas, tai ir sakyk, kad esi mažas, bet nori augti. Su visais reikia kalbėti atvirai. Daug mūsų klientų yra e. parduotuvių įmonės. Taigi tai panaši veikla į mūsų. Pasikalbame su jais, pasidalijame kontaktais. Taip atvirai bendraujant gali atsirasti labai naudingų pažinčių. Atsiranda ir daugiau pasitikėjimo. Man išvis labai nepatinka lietuvių savybė kažką slėpti. Neva turiu kažkokią idėją, bet niekam nesakysiu, kad tik kas nenukopijuotų. Tačiau esmė juk ne idėjoje. Aš jums dabar jų kokias dešimt pametėčiau. Kaip tik trūksta žmonių, kurie jas galėtų įgyvendinti“, – įsitikinęs „Supakuota.lt“ įkūrėjas.

Ambicijų ir tikslų jam tikrai netrūksta. Regis, pamažu juos pavyksta ir įgyvendinti. „Tai mano asmeninė ambicija – kažką sukurti, kažkuo prisidėti, sumokėti valstybei daug mokesčių. Būtų labai gerai, jei kiekvienais metais galėčiau sumokėti po kelis milijonus mokesčių. Juk esu patriotas ir noriu kurti ką nors naudinga, nesėdėti vietoje“, – teigia J. Jarmolavičius.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.