...

Verslo mokyklos profesorius Xavieras Pavie: „Žmogus yra visada pirmoje, o verslas – antroje vietoje“

Verslas

2015.02.18

Autorius: BZN start

Temos: .

Verslo mokyklos profesorius Xavieras Pavie: „Žmogus yra visada pirmoje, o verslas – antroje vietoje“

Vienos geriausių verslo mokyklų pasaulyje ESSEC profesorius - Xavieras Pavie Asmeninio archyvo nuotr.

Vienos geriausių verslo mokyklų pasaulyje ESSEC profesoriaus Xaviero Pavie teigimu, norint tapti sėkmingu verslininku, reikia mąstyti globaliai, elgtis atsakingai, būti atviram naujovėms, suvokti švietimo svarbą ir suprasti, kad žmogus yra visada pirmoje, o verslas – antroje vietoje.

Lietuvoje Kauno technologijos universiteto (KTU) kvietimu apsilankęs X. Pavie yra ESSEC verslo mokyklos Paryžiuje profesorius, Strateginių inovacijų ir paslaugų instituto vadovas, aukščiausio lygio pasaulinės klasės dėstytojas, skaitantis paskaitas ir vedantis seminarus Singapūre, Indijoje, Malaizijoje, Martinikoje, Belgijoje, Olandijoje, Šveicarijoje. X. Pavie taip pat yra vienas iš vedančiųjų mokslininkų atsakingų inovacijų srityje. Profesorius įsitikinęs, kad neatsakingai diegiant naujoves, galima pridaryti nemažai žalos, dėl to inovacijas reikia valdyti ir taikyti apgalvotai.

Mano nuomone, vykti į užsienį vien tik dėl pelno nėra prasmės. Galėsite kurti pelningą verslą tik tuomet, kai jums patiks supantys ir kartu dirbantys žmonės.

X. Pavie

Sėkmingas verslas – nuo ko pradėti?

― Kuo, jūsų manymu, lietuviai skiriasi nuo prancūzų, tiek verslo, tiek nacionalinio identiteto atžvelgiu?

― Nemažai lietuvių gyvena už Lietuvos ribų, o tai rodo, kad tikrai globalėjate kaip visuomenė. Ši, užsienyje gyvenanti lietuviška bendruomenė, yra labai svarbi.

Prancūzijoje – nieko panašaus. Mes, prancūzai, visada norime sukurti kažką savito, todėl šalyje daugiau išradimų nei naujovių. Tokie mūsų išradimai, kaip „Concorde“ (liet. Konkordas), lėktuvo modelis, naudotas komerciniam keleivių gabenimui ar „The Minitel“, tam tikra paslauga, prieinama per telefono linijas ir laikoma viena iš sėkmingiausių pasaulyje ankstyvųjų interneto paslaugų, yra žinomi visur, bet garsiomis inovacijomis negalime pasigirti. Lietuviai taip negalvoja, jūs esate atviresni išoriniam pasauliui.

Turėsite dar daug verslo galimybių, jeigu perprasite globalaus verslo principus.

― Kur dar be universiteto studentai gali ugdyti verslumą ir novatoriškumą?

― Tiek pagal įvairias mainų programas, tiek ir kaip turistai į užsienį keliaujantys studentai, gali daug laimėti, nes kelionių metu yra puoselėjamas kūrybiškumas, sukaupiamos naujos idėjos. Naujoves, apie kurias kalbame, jie savo akimis pamatys keliaudami: inovacijas ― Indijoje, technologijas ― Pietų Korėjoje, modernumą ― Japonijoje.

Tuo tarpu kitoje Atlanto vandenyno pusėje, JAV, Kalifornijoje esančiame Silicio slėnyje, laikomu Amerikos informacinių technologijų lopšiu, įsikūrusias tūkstančius IT įmonių, o didžiausiame JAV Mičigano valstijos mieste Detroite, tapusiame automobilių pramonės metonimija, ― masinę automobilių gamybą. Todėl studentai privalo suprasti, kad esame pasaulio piliečiai, privalome ugdyti pažinimą, toleranciją, ugdyti tarpkultūrinio bendravimo įgūdžius, suprasti, kaip pasaulyje galime vieni kitiems padėti per švietimą ir inovacijas. Visų pirma turime rūpintis žmonėmis, o ne verslu.

― Kaip prie to gali prisidėti jų dėstytojai?

― Tik tarptautiniuose mainuose dalyvaujantys, įvairiose pasaulio šalyse dirbantys pedagogai sugebės perteikti studentui, kas yra laisvė ir internacionalizacija, kaip reikia puoselėti savo kūrybiškumą, kultūrą, tradicijas ir kartu mąstyti globaliai. Visų pirma, jaunimą reikia mokyti būti asmenybėmis, o ne verslininkais. Pirmoje vietoje turi būti žmogus, o antroje ― verslas.

― Žmonės imasi kurti nuosavą verslą, turėdami vienintelį tikslą ― gauti pelno. Ar toks požiūris teisingas?

― Pirmas žingsnis yra atsakyti sau, kodėl noriu kurti nuosavą verslą, o tada nuspręsti kur jį kursiu – Lietuvoje ar už jos ribų. Pagrindinė priežastis, kuri dažniausiai nulemia būsimųjų ar esamųjų verslininkų pasirinkimą – tai mėgstama šalis ir jos gyventojai.

Neseniai su vienu stambiausių Amerikos verslininkų diskutavome apie jo įkurtą, stambiausią JAV mažų sąnaudų oro linijų bendrovę pasaulyje „Southwest Airlines“. Šios oro linijos ― pirmoji aviakompanija pasaulyje pagal pelno apimtis, intensyvumą ir t.t. Tuo metu paklausiau savo pašnekovo, kodėl jie skrydžius organizuoja tik Jungtinių Amerikos Valstijų ribose ir nebando patekti į tarptautinę rinką. Buvęs šios aviakompanijos vadovas ir vienas iš įkūrėjų atsakė, kad tiesiog nenori. Amerikiečiui, uždirbančiam milijonus ir gaunančiam pelną savo gimtojoje šalyje, kiti žmonės ir platesnės rinkos nerūpi.

Mano nuomone, vykti į užsienį vien tik dėl pelno nėra prasmės. Galėsite kurti pelningą verslą tik tuomet, kai jums patiks supantys ir kartu dirbantys žmonės.

― Jums, kaip ESSEC verslo mokyklos profesoriui ir Strateginių inovacijų ir paslaugų instituto vadovui, sėkmingo verslo paslaptis turbūt jau seniai žinoma. Gal pasidalintumėte ja?

― Tai nėra paslaptis. „Apple“ kompanijos įkūrėjas Steve’as Jobsas atskleidė šią „paslaptį“ šimtus kartų. Idėja yra svarbiausia inovacijų procesų valdymo dalis, o po to seka tik jos įgyvendinimas. Dauguma žmonių, ypač inžinierių, mano, kad inovacijos ar jų procesai yra idėjos, bet tai netiesa. Priešingai ― idėjos kuria inovacijas.

Geriausias apibrėžimas apibūdinti inovacijoms ― tai nesėkmės. Tarp to daugelio nesėkmių, kartais pavyks atrasti ir sėkmę.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.