ŽINIASKLAIDA KIS, NEBIJOKIME TO! (#)

BZN start prieš 2 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 21 s.
Bendrovės „Delfi“ direktorius - Vytautas Benokraitis. Asmeninio archyvo nuotr.
Kaip atrodys žiniasklaidos industrija po dešimties metų? Savo įžvalgomis dalijasi bendrovės „Delfi“ direktorius Vytautas Benokraitis.
 
Žiniasklaida kinta kasdien

Ar kada tikėjomės, kad žiniasklaida bus tokia, kokia yra šiandien? Tai vienas iš sektorių, kuriuos labiausiai pakeitė naujosios technologijos ir inovacijos. Kas bus po kelerių metų, nežino niekas. Dabar laikas žiniasklaidoje matuojamas kitaip. Kalbame apie minutes ir sekundes, nes bet kuri jų gali viską apversti aukštyn kojomis. Jei nori būti lyderis, turi būti pirmas. O tam reikia ne tik greičio, bet ir drąsos prisiimti riziką.
 
Nyksta riba tarp pasaulinės ir vietinės žiniasklaidos. Tai nereiškia, kad vietinių naujienų neliks – jos svarbios ir Lietuvoje, ir Ispanijoje ar Prancūzijoje, bet per kur vartotojas jas pasieks: tiesiogiai žiniasklaidos kanale ar kituose šaltiniuose, tokiuose kaip socialiniai tinklai? Reikės rasti būdus, kaip vartotojai nustatys, kieno sukurtą turinį jie žiūri. Be to, turinys turės būti toks kokybiškas, kad vartotojai vis tiek sugrįžtų pas jo kūrėjus. Išliks tie žiniasklaidos prekių ženklai, kurie veiks išskirtinai kaip kokybiškos informacijos garantas. Tai itin jaučiame ir „Delfi“.
 
Keičiasi vartotojų lūkesčiai

Vienas akivaizdžiausių pokyčių – evoliucionavusi turinio forma. Maždaug prieš septynerius metus skirti daugiau dėmesio vaizdui atrodė smagu. Dabar tai būtinybė. Ateityje dėmesį skirsime tam, kaip tuo pačiu metu išlikti informatyviam, patraukliam ir įdomiam.
 
Žiniasklaidai nebeužtenka pritraukti vartotoją – reikia jį įtraukti, pakviesti prisidėti kuriant turinį, dalijantis juo, bendrauti tarpusavyje. „Delfi“ šis procesas prasidėjo nuo komentarų, tačiau šių formų dabar kur kas daugiau. Vartotojų įtraukimas turi ir šalutinį efektą – išauga etinės ir juridinės atsakomybės bei priežiūros vaidmuo. Vartotojo elgsena žiniasklaidos priemonėje aktyvėja, o ribos tarp kanalo ir vartotojo atsakomybės dažnai išsitrina.
 
Stiprėja turinio suasmeninimas. Norėdami pasiekti kuo platesnę auditoriją, turime galvoti ne tik apie visiems įdomų turinį, bet ir kaip patenkinti kuo daugiau specifinių poreikių. Jau prieš trejus ar ketverius metus pradėjome siūlyti daug specializuotų turinio portalų bei kanalų. Temiškai siauresnio, nišinio turinio poreikis tik augs.
 
Tempai nelėtės

Neįtikėtinai kinta informacijos pateikimo greitis – rodos, dar visai nesenai žinias iš pasaulio ir Lietuvos gaudavome vakare ar po keleto valandų. Dabar naujienas sužinome joms dar vykstant. Sunku įsivaizduoti, tačiau aišku, kad tempas tik didės.
 
Dabar visi matome išmaniųjų telefonų proveržį. Atsiras naujų technologijų – dirbsime su jomis. Tačiau tuo pat metu svarbu nepamiršti ir įprastų platformų. Auditorija, kurią pasiekiame per mobiliuosius telefonus, auga, tačiau dėl to nesumažėjo tų, kurie naršo naujienų portalus kompiuterio ekrane.
 
Kai galvojame apie ateitį, vienintelis dalykas, kuriuo esame šimtu procentų tikri, – kad pokyčiai niekada nesibaigs. Bet mūsų patirtis rodo – jų nereikia bijoti. Reikia juos išnaudoti.
 
Straipsnis rengtas jubiliejiniam festivaliui „Login 2016“. Visą leidinį galite skaityti čia:
https://issuu.com/loginevents/docs/login_2016_magazine/1.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2015 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai