LIETUVIŲ STARTUOLIS PARODAS SIŪLO RENGTI INTERNETE (#)

Gintaras Gimžauskas prieš 3 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 3 min. 28 s.
Startuolio „Exponeer“ įkūrėjas - Vaidas Šaltenis. Asmeninio albumo nuotr.
Dalyvavimas parodose ar prekybos mugėse ilgą laiką buvo vienas iš verslininkų pamėgtų būdų pristatyti prekes bei paslaugas, ieškoti partnerių ar sudominti potencialius klientus. 2008 m. užklupęs sunkmetis privertė skaičiuoti išlaidas ir paskatino įmonių vadovus nubusti bei suvokti, kad kai kuriose srityse verslas vis dar plėtojamas ir organizuojamas taip, tarsi už lango būtų XX a. 7-asis dešimtmetis. Viena konservatyviausių nišų net ir po masinio skaitmeninimo bei optimizacijos bumo tebėra parodų industrija. Tiesa, ir ten pagaliau ateina pokyčiai. Nuo šio birželio tradicinių parodų veiklos modelį nusitaikė suardyti lietuvių startuolis „Exponeer“, pristatantis pirmąją pasaulyje visavertę virtualių parodų platformą.
 

Nesėkmė tradicinėje parodoje paskatino kurti alternatyvą

Exponeer“ kūrėjai įsitikinę – tradicinės parodos yra per brangus ir per daug laiko atimantis malonumas. Pasak startuolio įkūrėjo Vaido Šaltenio (40), įprastos parodos daugeliui smulkių verslininkų būna neįkandamos, o didelės bendrovės, kurioms nestinga finansinių išteklių, vis atidžiau skaičiuoja investicijų į jas grąžą.
 
Visai neatsitiktinai. Išlaidos, susijusios su dalyvavimu tradicinėse parodose, neretai būna vienos didžiausių ir sudaro ženklų įmonių rinkodaros biudžeto pyrago gabalą. Tačiau didžiausia bėda – ne pinigai. Baisiausia, kad net daug išleidęs parodai pasiruošti negali būti tikras, jog tai duos apčiuopiamos naudos. Kad tokio pobūdžio investicija gali visiškai nepasiteisinti, V. Šaltenis įsitikino pats, kai prieš trejus metus dalyvavimui parodoje išleido apie 30 tūkst. eurų, o iš to jo įmonė negavo jokios naudos.
 „Mūsų platforma išlaisvina žmones ir įmones nuo daugybės beprasmių, bereikalingų ir daug kainuojančių darbų, pavyzdžiui, stendo statymo ir jo griovimo jau po kelių dienų.“
V. Šaltenis
Tokia patirtis paskatino verslininką ieškoti alternatyvų tradicinėms parodoms, įrankių, suteikiančių tiesioginio bendravimo pranašumus, tačiau kainuojančių gerokai mažiau ir galinčių pasiūlyti daugiau efektyvumo bei lankstumo. Neradus poreikių tenkinančios alternatyvos ir pamačius, kad egzistuojantys sprendimai smarkiai atsilieka nuo laikotarpio, imtasi kurti naują virtualių parodų įrankį „Exponeer“, kuris birželį tapo prieinamas visame pasaulyje. Apie jį V. Šaltenis kalba neslėpdamas optimizmo ir ambicijų.
 
„Mūsų platforma išlaisvina žmones ir įmones nuo daugybės beprasmių, bereikalingų ir daug kainuojančių darbų, pavyzdžiui, stendo statymo ir jo griovimo jau po kelių dienų. To atsisakius galima sutaupyti tūkstančius darbo valandų ir milijonus eurų, kuriuos daug naudingiau skirti inovacijoms kurti, verslo plėtrai ar klientų aptarnavimui gerinti. Manau, tai ypač aktualu Lietuvos verslui, kuris dažnai turi gerų idėjų, bet stokoja lėšų joms pristatyti pasauliui“, – įžvalgomis dalijasi startuolio įkūrėjas.
 
Parodos, prisitaikančios prie lankytojų poreikių

Virtualių parodų idėja nėra visiškai nauja. Iki šiol įvairiose pasaulio vietose buvo bent keli bandymai kurti panašias sistemas, tačiau nesėkmingai. Pasiteiravus, kuo „Exponeer“ skiriasi nuo kitų iki šiol matytų projektų, V. Šaltenis tikina, kad vieni pagrindinių jo komandos sukurtos sistemos išskirtinumų ir pranašumų – virtualių parodų siejimas su konkrečiais geografiniais regionais ir galimybė gyvai bendrauti su realiais žmonėmis, o ne su automatiniais atsakikliais. Taip pat daug dėmesio skiriama turiniui ir pateikimui.
 
„Platformoje parodų organizatoriai su registruotais lankytojais gali pasidalyti savo kontaktais, užimtumo kalendoriais ir taip suderinti abiem pusėms patogų laiką nuotoliniams vaizdo pokalbiams. Be to, sistemoje galima įkelti filmuotą pristatymą, kuriame įmonės atstovas išsamiai papasakotų apie savo produktą ar paslaugą. Vaizdo turinys veiksmingai papildo šalia esančius aprašymus. Šis dviejų langų informacijos pateikimo metodas leidžia sukurti dar didesnį interaktyvumą, įtaigumą ir intymumą, kuris mezgasi tarp lankytojo ir parodos šeimininko“, – aiškina V. Šaltenis.
 
Anot jo, „Exponeer“ sukurta taip, kad naudotis platforma būtų kuo paprasčiau ir nereikėtų ypatingų mokymų. Ji buvo tobulinama bandant daugybę sistemos prototipų ir simuliuojant vartotojų elgseną. Dėl šios priežasties norintieji dalyvauti parodoje gali daug neklaidžiodami pasirinkti norimus virtualaus stendo kriterijus bei nustatymus, o lankytojai – lengvai sužinoti, kur galėtų sutikti ieškomo produkto ar paslaugos atstovą.
 
Pasakodamas apie startuolio koncepciją, V. Šaltenis taip pat pabrėžia, kad „Exponeer“ nerodo reklamų ir vengia bet kokios neaktualios informacijos, kuri galėtų trukdyti virtualių parodų lankytojams rasti juos dominančius dalykus. Viskas kruopščiai išdėstoma taip, kad daugiausia dėmesio tektų naujienoms ir kokybiškam produktų pristatymui.
 
„Sistema leidžia įmonėms visus metus viename virtualiame stende demonstruoti iki penkių produktų. Paskui reikia atnaujinti informaciją stende ir jis toliau gali būti aktyvus. Manome, kad tik laikantis tokių taisyklių parodų lankytojai gaus naujausią, nepasenusią informaciją. Stendų turinio kokybės ir atnaujinimo kontrolė yra vienas svarbiausių mūsų iššūkių. Specialiai tam sukūrėme kompiuterinį algoritmą, kuris apleistus ar tinkamai nesutvarkytus virtualius stendus nustums į sąrašo pabaigą arba apskritai išaktyvins, o pažangius stendus kilstelės aukštyn, į matomesnes pozicijas“, – tikina pašnekovas.
 
Jo teigimu, parodos platformoje „Exponeer“ vyks nepertraukiamai visus metus, tad niekam nereikės skubėti ar dėl dominančios parodos atidėlioti kitų svarbių darbų. Pagaliau atradus laiko, joje bus galima bet kuriuo metu pasidairyti neskubant, be streso. Galbūt net sugrįžtant į tą pačią virtualią parodą kelis kartus, kad ir po mėnesio ar dviejų, kai prireiks pasitikslinti informaciją.
 
Rūpi ir pasaulinės problemos

V. Šaltenis sako, kad parodų dalyviai nėra skirstomi į blogesnius ar geresnius – dalyvauti gali visi: mažos ir didelės įmonės, mokslo ir tyrimų įstaigos, valstybinės ir ne pelno siekiančios organizacijos, dirbantieji Bahamose ar Balbieriškyje. Startuolio įkūrėjo nuomone, virtuali erdvė visiems jiems padės sumažinti sąnaudas ir leis greičiau pasiekti didesnę potencialių klientų ar partnerių auditoriją.
 
Vis dėlto „Exponeer“ turi ir kitą misiją, kuri nėra tiesiogiai susijusi su pragmatiškais, į verslą orientuotais aspektais. Anot startuolio kūrėjų, ši sistema leidžia sutaupyti didžiulius energijos kiekius, tausoti gamtos išteklius ir skatina prisidėti prie aplinkos apsaugos.
 
„Mūsų sistemos naudotojai parodas akimirksniu galės aplankyti bet kuriame žemyne. Tam reikės tik interneto ryšio. Tad nebus gaištama laiko kelionėms lėktuvais, brošiūroms spausdinti, nereikės ir medžiagų stendams konstruoti. „Exponeer“ padės sutaupyti milijonus. Suskaičiavome, kad vieno žmogaus visiškas perėjimas prie platformos „Exponeer“ ir tradicinių parodų atsisakymas per metus gali būti prilygintas 40 pasodintų medžių! Aišku, kad tai taptų realybe, reikės dar daug pastangų“, – aistringai dėsto V. Šaltenis.
 
Verslininkas pripažįsta, kad naujų įpročių formavimas užtrunka, tačiau jis įsitikinęs, kad teigiama klientų patirtis naudojantis sistema „Exponeer“ gerokai paspartins procesą. Tad startuolio komanda ypač daug dėmesio skiria darbui su sistemos naudotojais, pataria jiems, padeda sukurti kokybiškus pirmuosius virtualius stendus.
 
„Svarbiausia – pateikti kokybišką informaciją, nes ji bus matoma visame pasaulyje. Tad demonstruoti, pristatyti reikia tik tai, ką įmonė turi geriausia, kalbėti tik tai, kas gali sudominti lankytojus. Na, o jeigu tikslas – tiesiog užpildyti tuščius sistemos langelius, tikėtis sulaukti susidomėjimo ir sėkmės būtų naivu“, – svarsto pašnekovas.
 
Tiesa, dar neaišku, ar pačiam „Exponeer“ pavyks patraukti vartotojų dėmesį. Tačiau pirmieji ženklai nuteikia optimistiškai. V. Šaltenis sako, kad ankstyvas rinkos susidomėjimas jo komandos sukurta sistema ėmė sparčiai augti dar net nepristačius visų platformos funkcijų. „Tai rodo, kad einame teisingu keliu. Todėl ir toliau tęsime savo suplanuotus darbus bei stengsimės pateisinti daugiatūkstantines investicijas, kurios jau įdėtos į šį projektą“, – užtikrintai žada startuolio įkūrėjas.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai