FRANŠIZĖ. KAIP NEPASIKLYSTI KLONUOJAMŲ VERSLŲ FABRIKE? (#)

Monika Bagdonaitė prieš 9 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 33 s.
Atmetus franšizės mokestį, vienam „McDonald‘s“ padaliniui atidaryti reikia apie trijų milijonų litų Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.
Neretai kyla klausimas, ar verta pirkti franšizę ir mokėti solidžią sumą franšizės davėjui, kai galima įsteigti įmonę pačiam. Nors franšizė, kaip ir bet kuris kitas verslas, turi savo pranašumų, trūkumų ir potencialias rizikas, šis verslo modelis, ekspertų teigimu, yra saugiausias būdas verslo naujokams įgyvendinti savo ambicijas.

Priešingai nei visame pasaulyje, Lietuvoje ir kitose Pabaltijo šalyse franšizės modelis dar tik įgyja pagreitį. Lietuvos franšizės centro duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra apie 150 franšizės prekių ženklų, iš kurių didžiąją dalį sudaro užsienio franšizės, ir tik nedidelė dalis – užsienio investuotojams parduodamos lietuviškos franšizės. Be to, net trečdalis jų priklauso prekybos sričiai, o paslaugų sfera susilaukia mažiausiai investuotojų dėmesio.

„Dažnai būna, kad franšizės gavėjams kyla naujų minčių ir, atsižvelgiant į tai, kaip harmoningai ta idėja įsilieja į verslo koncepciją, gauna leidimą ją įgyvendinti arba ne. Net patį sėkmingiausią „McDonald’s“ mėsainį „Big Mac“ sugalvojo franšizės gavėjas“, – teigė Lietuvos franšizės centro direktorius S. Žilinskis.

Kokios pirmosios franšizės atsirado Lietuvoje, kokių išlaidų tikėtis perkant franšizę skaitykite naujame „bzn start“ gruodžio mėn. penktame numeryje.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai