TYRIMAS: INTERNETINĖJE PREKYBOJE KARALIAUJA MOTERYS (#)

BZN start prieš 2 metus Šį straipsnį perskaityti užtruks: 1 min. 30 s.
Dainius Liulys, „Pigu.lt“ generalinis direktorius. Asmeninio albumo nuotr.
Per dešimtmetį e. prekyba pasikeitė iš esmės: internetu parduodamų prekių asortimentas apima visas prekes ir paslaugas, atsirado įvairesnių atsiskaitymo būdų, prekės Lietuvoje jau daugeliu atvejų pristatomos per dieną. Dar po dešimties metų vartotojų laukia daug paprastesni ir prieinamesni verslo modelio pokyčiai.

Kitas vartotojas ir kitos prekės

„Kad geriau suprastume pokytį, galima palyginti. Šiandien per dvi dienas „Pigu.lt“ klientai nuperka tiek prekių, kiek buvo nupirkta per visus 2008 metus. Per mėnesį mūsų sandėlyje suruošiama 500 tūkst. prekių, per 2008 m. buvo suruošta vos 5 tūkst. prekių“, – sako Dainius Liulys, „Pigu.lt“ generalinis direktorius.

Dar vienas ryškus pokytis – vartotojas ir jo pasirinkimas. Prieš dešimt metų statistinis e. parduotuvės pirkėjas buvo vyras, tačiau jau nuo 2011 m. pirkėjų moterų skaičius persvėrė vidurkį. Portalo duomenimis, šiandien daugiau nei 60 proc. pirkėjų yra moterys. Pastebimai pasikeitė ir perkamos prekės: prieš dešimtmetį vyravo kompiuterinė įranga, kvepalai, elektronika, o šiandien internetu perkama viskas, ko reikia šeimai: virtuvės ir vonios baldų komplektai, santechnikos prekės ar tokie įprasti kasdieniai pirkiniai kaip ėdalas gyvūnams.

Paskatintų ekonominiai motyvai

Nepaisant visų pokyčių ir investicijų, dalis gyventojų iki šiol nėra nė karto apsipirkę internetu. Tyrimų bendrovės „Rait“ balandį atlikta Lietuvos gyventojų apklausa rodo, kad svarbiausios kliūtys išbandyti e. prekybą išlieka nepakitusios: tai įprotis paliesti ir pamatyti prekes prieš perkant (taip teigia 40 proc. respondentų) ir baimė, kad e. prekyba gali būti nesaugi (27 proc.). Pačių gyventojų teigimu, paskatinti juos vis dėlto išbandyti apsipirkimą internetu galėtų didesnė ekonominė nauda: mažesnės prekių ir jų pristatymo kainos.
„Apklausa parodė, kad net trečdalis gyventojų kaip e. prekybos pranašumą įvardijo galimybę apsipirkti mobiliuoju telefonu.“
D. Liulys.
Perkantieji internetu didžiausia nauda šiandien jau įvardija galimybę sugaišti apsipirkimui mažiau laiko (56 proc. apklaustųjų) ir galimybę apsipirkti bet kuriuo paros metu (51 proc.). Nemaža dalis internetą apsipirkimui jau renkasi dėl geresnių kainų (44 proc.), taip pat dėl to, kad prekes galima gauti į namus ar biurą (42 proc.).

„Apklausa parodė, kad net trečdalis gyventojų kaip e. prekybos pranašumą įvardijo galimybę apsipirkti mobiliuoju telefonu. Palyginti su apklausa, kurią vykdėme rudenį, šis pasirinkimas išaugo 21 proc. punktu. Tai rodo, kad e. prekyboje auga ir dėl mobiliųjų programėlių svarbos“, – sako D. Liulys.

Internetu bus galima pasimatuoti drabužius ir net pajusti kvapus

Vadovo vertinimu, mobilieji telefonai po dešimties metų taps pačiu svarbiausiu e. prekybos kanalu ir kiekvienas pirkėjas galės turėti po parduotuvę savo kišenėje. Didelę įtaką e. prekybai darys ir technologijų lūžis. Prognozuojama, kad 2027 m. ir Lietuvoje prekes internetu jau užsakys išmanieji prietaisai, šaldytuvai, skalbyklės, spintos, o prekės visoje Lietuvoje pirkėjus pasieks vos per tris valandas. Tobulėjant technologijoms, internetu bus galima pasimatuoti drabužius ir net pajusti kvapus.

Lietuvos e. prekyba skaičiais

„Europos statistikos biuro duomenimis, per pastaruosius metus internetu Lietuvoje bent sykį apsipirko 950 tūkst., arba trečdalis visų, gyventojų. Norint pasiekti Europos Sąjungos vidurkį, į internetinę erdvę apsipirkti turėtų persikelti dar 600 tūkst. pirkėjų. Mūsų skaičiavimais, toks pokytis įvyks per artimiausius trejus metus: kasmet į internetą persikels po maždaug 200 tūkst. pirkėjų“, – teigia D. Liulys.

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai