...

Kaip įsukti sėkmingus pardavimus „Etsy“ platformoje?

Verslas

2019.04.24

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , , .

Kaip įsukti sėkmingus pardavimus „Etsy“ platformoje?

Edvinas Skulskis, Giedrė Rimkūnaitė-Manke. Asmeninio albumo nuotr.

Rankdarbių kūrėjų kasdienybė neatsiejama nuo nuolatinio dalyvavimo parodose, mugėse ir savo produkcijos viešinimo. Dažną vilioja platesni vandenys – tarptautinė rinka, o paprasčiausia ją pasiekti pasitelkus e. prekybos platformas. Mokymų „Kaip prekiauti per „Amazon“, „eBay“, „Etsy“?“ lektoriai – „SEO kampelio“ projektų vadovas Edvinas Skulskis ir advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, ekspertė Giedrė Rimkūnaitė-Manke – pataria tokiu atveju rinktis išskirtinę ir kūrėjams pritaikytą platformą „Etsy“.

Gali tapti sėkmės šuoliu

E. Skulskis pastebi, kad prekyba platformoje „Etsy“ gali gerokai padidinti rankų darbo gaminių kūrėjo pajamas, mat užsidarius vien mažoje lietuviškoje rinkoje parduoti kokybišką ir ilgai bei kruopščiai kurtą gaminį, kuris kainuoja gana daug, kartais gali būti sudėtinga.

„Jeigu prekiaujate rankų darbo gaminiais, išskirtinio dizaino arba vienetiniais darbais, norite rasti rinką, kur žmonės perka išskirtinius kokybiškus ir nepigius produktus, ir jums nusibodo važinėti po muges ar „fashion bazarus“, norite išeiti į tarptautines rinkas, tai „Etsy“ yra būtent ta prekybos platforma, kurią jums reikėtų rinktis“, – tikina pašnekovas.

Išvengti klaidų

Anot jo, klaidų startuojant šioje platformoje taip pat gali pasitaikyti nemažai. Dažniausiai rankų darbo gaminių kūrėjai nori viską atlikti savarankiškai, o dėl žinių stygiaus padarytos klaidos gali palikti ryškų pėdsaką tolesnei sėkmei. To galima išvengti išsianalizavus, kokių klaidų dažniausiai daro kiti pradedantieji.

„Klaidų yra nemažai. Dažniausios ir populiariausios, kai pardavėjas turi 40–60 produktų, sukelia visus savo „listingus“ ir, jei tai yra panašūs gaminiai, tik skirtingų spalvų, visiems produktams naudoja tuos pačius pavadinimus ir raktažodžius, tik pakeitęs vieną žodį, pavyzdžiui, spalvą ar prekės dydį“, – atskleidžia E. Skulskis.

Be to, kai kurie pardavėjai patingi pakeisti publikuojamas nuotraukas atskiriems produktams ar ne iki galo užpildo savo profilio duomenis.

„Dar blogiau yra tada, kai pardavėjas pardavinėja, tarkime, keturių spalvų marškinėlius, tačiau visur naudoja tų pačių, pavyzdžiui, baltos spalvos marškinėlių nuotrauką ir tik pavadinime parašo, kad tai raudoni, mėlyni ar žali marškinėliai. Kitos dažnos klaidos nutinka, kai nebūna sutvarkyta parduotuvė, jos taisyklės, siuntimo profiliai, dažnai pardavėjai nepateikia jokios informacijos apie save arba savo prekių ženklą, jo idėją“, – pasakoja pašnekovas.

Didžiausia rizika – kopijavimas

Advokatė G. Rimkūnaitė-Manke neslepia, kad platformoje „Etsy“ sudėtingiausia apsaugoti intelektinę nuosavybę. Kiekvieno kūrėjo darbas yra individualus, tačiau e. prekyboje gali atsirasti ne vienas, kuris bandys nukopijuoti idėją ar rankų darbo kūrinį, pasiūlyti jį pigiau ar šiek tiek modifikuoti, todėl itin svarbu apsisaugoti ir apsaugoti savo kurtus gaminius.

Platformoje „Etsy“, kur prekiaujama rankų darbo gaminiais, aktualiausias klausimas, kaip apsaugoti savo prekę ir intelektinės nuosavybės teises į ją ir ką galima padaryti, kad konkurentai nekopijuotų. Siekiant išvengti su intelektinės nuosavybės teisių pažeidimu susijusios rizikos arba ją sumažinti, rekomenduočiau dar prieš pradedant prekybą gerai įvertinti situaciją. Reikėtų išsiaiškinti, kokia teisinė apsauga gali ir turi būti taikoma produktui (patentas, dizainas, autorių teisės), ar registruosite prekių ženklą, kokiose teritorijose teisinė apsauga bus reikalinga“, – sako advokatė.

Jai antrina ir E. Skulskis pridurdamas, kad visų pirma reikėtų gerai pamąstyti, ar jūsų siūlomos prekės apskritai atitinka „Etsy“ ideologiją.

„Pagalvokite ir pasitikrinkite, ar jūsų produkcija tikrai atitinka sąvoką „rankų darbo“ ir ja galima prekiauti „Etsy“. Vertėtų pažiūrėti, ar kas nors jau prekiauja panašiomis prekėmis, pasitikrinti, kokia konkurencija yra jūsų siūlomos produkcijos, pasižiūrėti konkurentų kainas, nuotraukas, paskaityti atsiliepimus, ką jie daro gerai, ką blogai, ir įsivertinti, ar jūs galite būti toks pats geras arba dar geresnis ir kuo“, – teigia pašnekovas.

Būtent konkurentų apžvalga gali padėti išvengti intelektinės nuosavybės klausimų, kai seniau prekiaujantieji platformoje „Etsy“ apkaltins jus kopijavimu dėl prekių panašumo į jų gaminius.

„Reikėtų, kiek tai įmanoma, įvertinti, kokia tikimybė, kad produktas pažeis kito asmens teises. Kaip rodo praktika, šių klausimų nuodugnus įvertinimas rengiantis prekybai pasiteisina ir sukelia mažiau nei problemų sprendimas ateityje“, – teigia G. Rimkūnaitė-Manke.

Esmė – geros nuotraukos

 

„Jei tikitės sėkmės, nuotraukoms turite skirti labai daug dėmesio.“

E. Skulskis

 

„Etsy“, kaip ir dauguma rankų darbo gaminių platformų, paremta vizualiniu išbaigtumu. Žmogus, perkantis rankų darbo gaminį, nori matyti realų jo vaizdą, kuo geriau apžiūrėti ir žinoti, ką gaus, todėl specialistas E. Skulskis rekomenduoja investuoti į kokybiškas nuotraukas ir atskleisti būsimiems klientams savo istoriją.

„Kitas ir, manau, svarbiausias žingsnis – turėti geras produktų nuotraukas. Jei tikitės sėkmės, nuotraukoms turite skirti labai daug dėmesio. Be to, nepamirškite, kad „Etsy“ labai svarbu istorija apie jus ir jūsų produktą, nes, kitaip nei kitose platformose, „Etsy“ klientai ateina ir ieško kūrėjų, menininkų, tad jiems dažnai būna svarbus ne tik pats daiktas, bet ir jo idėja, autorius.

Visko galima išmokti

Platformą „Etsy“ įvaldyti ir ja naudotis nėra sudėtinga, visko galima išmokti, o tam didžiausias jauno verslo portalas „BZN start“ sukūrė unikalią galimybę. Balandžio 30 d. vyks keturių e. prekybos ekspertų, praktikų vedami mokymai „Kaip prekiauti per „Amazon“, „eBay“, „Etsy“?“, kuriuose, be E. Skulskio ir G. Rimkūnaitės-Manke, savo patirtimi dalysis MB „Apeksimus“ direktorius Dovydas Lukšas bei „Amazon“ verslo konsultantas ir paskyrų administratorius Klaidas Šiuipys.

Didžiulio populiarumo sulaukusių mokymų partneriai: didžiausias naujienų portalas „Delfi“, biuro patalpų miestelis „Technopolis“ bei advokatų kontora GLIMSTEDT.

Ekspertai

Edvinas Skulskis

Edvinas Skulskis

Projektų vadovas / „SEO kampelis”

Giedrė Rimkūnaitė-Manke

Giedrė Rimkūnaitė-Manke

Advokatė, ekspertė / Advokatų kontora „Glimstedt”

Klaidas Šiuipys

Klaidas Šiuipys

Prekybos „Amazon“ ekspertas, paskyrų administratorius, konsultantas / SHAYZ Consulting

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.