...

TYRIMAS: mitybos įpročiai – dar vienas iššūkis verslininkams! 

Verslas

2012.11.30

Autorius: bzn start

Temos: .

TYRIMAS: mitybos įpročiai – dar vienas iššūkis verslininkams! 

Maitinimosi įpročiai, nors ir nestipriai, kinta maždaug kas pusę metų. BFL/Andriaus Ufarto nuotr.

Lietuvos gyventojų maitinimosi įpročiai, nors ir nestipriai, kinta maždaug kas pusę metų. „Omnicom Media Group“ per trejus metus atliktas vartotojų tyrimas parodė, kad žmonių, darbe valgančių iš namų atsineštą maistą, per pastarąjį pusmetį sumažėjo 1,2 proc. Šių metų vasarą taip teigė 44,1 proc. respondentų, kai praėjusiais metais taip atsakė 45,3 proc., o prieš dvejus metus – 52 proc. 2012 metų pavasarį dauguma Lietuvos gyventojų teigė darbe ar universitete valgantys iš namų atsineštą maistą.

Kokybė svarbesė nei kaina

Lyginant pastaruosius trejus metus pastebėta, kad vartotojų nuomonė keičiasi. 2010 metų balandžio mėnesį 48,5 proc. respondentų kaina renkantis maistą buvo svarbesnė nei kokybė. 2011 metų lapkričio mėnesį taip teigė 46,5 apklaustųjų. Šių metų gegužės mėnesį atliktas tyrimas parodė, kad taip manančių sumažėjo iki 44,2 proc.

Renkasi greitąjį maistą

Pastebima tendencija, kad gyventojai vis dažniau linkę rinktis greitojo maisto restoranus. 2010 metų balandžio mėnesį taip teigė 9,9 proc. Per dvejus metus šis skaičius išaugo iki 11,6 proc.

Pasak UAB „Mantinga“ įkūrėjo, valdybos pirmininko Klemenco Agento, nors kaina yra pagrindinis kriterijus, pagal kurį žmonės renkasi maistą, laikas ir sveikata tampa vis svarbesni. Vartotojai nori greitai nusipirkti maisto, greitai jį paruošti ir greitai suvartoti. Vis dėlto pastebima, kad prieš keletą metų žmonės pirko viską, o dabar ima atidžiau rinktis, kas yra kokybiška, o kas ne. Pirkėjai išmoko skaityti etiketes ir supranta, kas jose rašoma. Tai pastebima ne tik pasaulinėje rinkoje, bet ir Lietuvoje. Viso pasaulio vartotojus vienija vienas noras – mes norime žinoti, ką valgome, kokiomis sąlygomis ir kur buvo gaminamas ant mūsų stalo patenkantis maistas.

„Maisto gamintojai visame pasaulyje ieško būdų, kaip išsaugoti senąsias maisto ruošimo tradicijas ir panaudoti naujausias technologijas siekiant maistą išsaugoti kaip galima ilgiau šviežią, nepridedant jokių priedų. Puikus to pavyzdys – mūsų trintos geriamosios sriubos be jokių konservantų ir cheminių priedų, kurių galiojimo terminas 30 d. Tai užtikrina unikali sriubos uždarymo technologija „Hot-Fill“, – pasakojo K. Agentas.

Ateityje labiau vertinsime maistą be priedų

Šiandienis gyvenimo tempas diktuoja tam tikras taisykles. Žmonės, ypač dirbantys aktyvų darbą, sunkiai randa laiko pietums kavinėje ar net darbo vietoje. Ką jau kalbėti apie maisto ruošimą namuose.

Atsižvelgdama į šias tendencijas UAB „Mantinga“ rado nišų ir pasiūlė didžiulį asortimentą produktų, paruoštų vartoti: įvairių sumuštinių, sriubų, picų, apkepėlių ir t. t. Daroma viskas, kad žmogus jaustųsi sotus ir energingas. Augant vartotojų išrankumui didžiulis dėmesys skiriamas naudojamiems produktams, ruošimo būdui. Sumuštiniams ruošti naudojamos tik šviežios daržovės, kurios sudaro gana didelę sumuštinio dalį. „Special“ linijoje sumuštiniai ruošiami naudojant aukščiausios rūšies tamsias grūdų praturtintas duoneles, paukštieną, keptas ir šviežias daržoves.

„Manau, ateityje dar labiau vertinsime namie ruoštą maistą, bet neišsiversime be naujausių technologijų, kurios padės maistą išlaikyti šviežią, nepridedant cheminių priedų“, – ateities prognozėmis dalijosi UAB „Mantinga“ įkūrėjas K. Agentas.

Kita informacija

2012 metų tyrimo imties dydis – 917 respondentų.

Apklausti 15–50 metų interneto vartotojai.

Tyrimo metodas – internetiniai tyrimai „Snapshots“

Tyrimą atliko UAB „Omnicom Media Group“

 

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.