Kokie nauji reklamos būdai veikia?

Žinių bazė

2019.06.03

Kokių veikiančių reklamavimo būdų galite pasiūlyti, kurie „suvažiuoja“, iš tos serijos kaip „pay shiping“ ar „brand ambasador“?

Temos: .

Į klausimą atsakė:

Atsakyti į klausimą

Kad atsakyti turite tapti ekspertu. Jei esate patvirtintas ekspertas, turite prisijungti.

Remigijus Kuliešius

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”

Publikavimo data: 2019-11-13 01:04

„Pay shipping“, deja, nėra reklamos būdas. „Pay shipping“ – viena iš pardavimų skatinimo formų, priskiriama sukčiavimui (angliškai – SCAM), nes...

Publikavimo data: 2019-11-13 01:04

„Pay shipping“, deja, nėra reklamos būdas. „Pay shipping“ – viena iš pardavimų skatinimo formų, priskiriama sukčiavimui (angliškai – SCAM), nes vartotojui meluojama, kad jis gaus produktą tik už pristatymo kainą, kai paties produkto kaina yra įskaičiuojama į pristatymo kainą.

Visi reklamos būdai veikia, o kokį naudoti, jau priklauso nuo aplinkybių ir tikslų. Ar teko girdėti apie pardavimų piltuvėlį? Visą pardavimų piltuvėlį sudaro 5 stadijos. Kartais naudojamas paprastesnis 4 stadijų piltuvėlis, kartais – išplėstinis 6 stadijų piltuvėlis. Gali būti ir kitokių variantų, bet 5 stadijų, manau, pakaks paaiškinti pardavimo procesui.

Sąmoningumas (angl. Awareness) – kai vartotojas pirmą kartą išgirsta apie produktą.
Susidomėjimas (angl. Interest) – kai vartotojas susidomi arba sudominamas produktu.
Svarstymas (angl. Consideration) – kai vartotojas svarsto dėl produkto įsigijimo.
Pirkimas (angl. Purchase) – kai vartotojas žino, kad jam reikalingas produktas, ir sprendžia, kur ir kaip jį įsigyti.
Lojalumas (angl. Loyalty) – vartotojo patirtis naudojantis produktu.

Kiekvienas pardavimas prasideda nuo to, kai vartotojas pirmą kartą sužino apie produktą. Tai pirmas – viršutinis – pardavimų piltuvėlio lygmuo, kuriame vartotojas gali susidomėti produktu. Dar kitaip ši stadija vadinama viršutiniu piltuvėlio lygmeniu (angl. Upper funnel). Jeigu vartotojas susidomi produktu ir pradeda domėtis daugiau, sakoma, kad vartotojas perėjo į naują – susidomėjimo – stadiją ir t. t. Vartotojas konvertuoja – pereina tam tikrais momentais iš vienos stadijos į kitą pirkimo stadiją. Visais atvejais vartotojas pereina visas šias stadijas. Gali skirtis tik stadijų perėjimo laikas. Jis gali trukti nuo kelių sekundžių iki dešimties ar daugiau metų. Kiekviena reklamos forma gali pasiekti vartotojus vienos ar kitos jų pirkimo stadijos metu. Reklamos formos parenkamos ir naudojamos pagal tai, kurios pirkimo stadijos metu norite pasiekti vartotoją. Kai klausiate, kokios reklamos formos, kurios „suvažiuoja“, tikriausiai turite omenyje efektyviausias ir greičiausiai veikiančias reklamos formas. Tai yra tos reklamos, kurios orientuotos į vartotoją vadinamajame apatiniame piltuvėlio lygmenyje (angl. Lower funnel). Reklamos, orientuotos į vartotojus, esančius ties pirkimo stadija, yra greičiausiai atsiperkančios ir efektyviausios.
Reklama „Google“ paieškoje gali būti naudojama siekiant paveikti vartotojus, esančius bet kurioje stadijoje.

Reklamos pavyzdžiai „Google“ paieškoje, taikant į vartotojus, esančius skirtingose stadijose:
1. Sąmoningumas – po gražaus savaitgalio prie jūros nudegėte saulėje ir nežinote, kaip sumažinti nudegimo skausmą. „Google“ paieškoje ieškote „Kaip sumažinti skausmą nudegus saulėje“. Čia gaunate pasiūlymų su įvairiais farmaciniais gaminiais, kuriuos greičiausiai išgirstate pirmą kartą.

2. Susidomėjimas – važiuodami automobiliu, per radiją išgirdote apie kažkokį naują produktą, kuris atkreipė jūsų dėmesį. Paėmę telefoną, „Google“ paieškoje ieškote girdėto produkto pavadinimo, norėdami sužinoti daugiau. Čia tuo pačiu gaunate ir kitų gamintojų panašių produktų pasiūlymų.

3. Svarstymas – jūs žinote, kokio produkto norite, ir svarstote, kur jį galėtumėte įsigyti. „Google“ paieškoje ieškote „Artimiausias armėniškas restoranas“.

4. Pirkimas – jūs jau žinote, kokį produktą pirksite, klausimas yra tik iš kur. Vartotojus, esančius šioje pirkimo stadijoje, dažniausiai atskleidžia kartu su produkto pavadinimu „Google“ paieškoje vartojamas žodis „kaina“. Tai reiškia, kad klientas ieško geriausios kainos pasiūlymo produktui, kurį tuoj pat ir ketina įsigyti.

Taigi netgi ir ta pati reklama „Google“ paieškoje gali būti labiau ir mažiau efektyvi, tai priklauso nuo to, kaip teisingai ją naudojate. Dažnai tenka išgirsti, kad klientai savarankiškai bandė vienas ar kitas reklamos formas ir iš savo patirties jau susidarė tam tikrus vertinimus. Čia ir atsiranda pasakymų ir pasidalinimų išmintimi apie tai, kurios reklamos formos veikia, o kurios neveikia. Galiu pasakyti, kad nėra veikiančių ar neveikiančių reklamos formų, yra tik teisingai arba neteisingai naudojamos reklamos formos.

Ekspertai

Remigijus Kuliešius

Remigijus Kuliešius

Skaitmeninės rinkodaros agentūros „RAIBEC" vadovas ir įkūrėjas / „RAIBEC”

Tapk ekspertu

Esi savo srities žinovas, turi patirties? Tuomet pasidalink savo žiniomis su kitais verslo atstovais ir padėk jiems auginti savo verslą. Prisijunk prie „bzn start” bendruomenės!

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.