...

Sukurtas sparčiai populiarėjantis mokėjimo sprendimas

Verslas

2019.03.07

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , , , .

Sukurtas sparčiai populiarėjantis mokėjimo sprendimas

Monika Rimkūnaitė-Bložė. Asmeninio albumo nuotr.

Vos prieš pusmetį rinkoje pasirodęs startuolis „MoQ“ jau spėjo įsitvirtinti startuolių ekosistemoje, o šį pavadinimą girdėjęs yra kone kiekvienas. „Išmanusis telefonas su mumis yra beveik visada, kiekvieną dieną. Vaizdo kamera, navigacija, socialiniai tinklai, net pasimatymai jau seniai persikėlė į išmaniuosius įrenginius, tačiau atsiskaitymams optimizuoti telefoną naudojame vis dar retai, nors kai kuriose valstybėse, tokiose kaip Skandinavija ar Kinija, išmaniųjų įrenginių pasitelkimas mokėjimams jau seniai tapo įprastu reiškiniu“, – pasakoja startuolio vadovė Monika Rimkūnaitė-Bložė.

Jėgas sujungė konkurentai

Pašnekovė pasakoja, kad startuolio įkūrėjai ir akcininkai yra trys didžiosios telekomunikacijų įmonės Lietuvoje: „Bitė Lietuva“, „Tele2 Lietuva“ ir „Telia Lietuva“.

„Mūsų akcininkai yra trys didžiausi konkurentai mobiliojo ryšio operatorių rinkoje, tačiau tarptautinė praktika parodė, kad išmaniajam telefonui tampant kasdienio gyvenimo funkcijų terminalu, konkurentams tenka sujungti jėgas, kad galėtų pasiūlyti geriausius sprendimus vartotojams. Kai išmanieji įrenginiai naudojami muzikai, komunikacijai ar internetiniam apsipirkimui, natūraliai kyla klausimas, kodėl tai negali funkcionuoti kaip elektroninė piniginė. Esame įsitikinę, kad Skandinavijoje paplitusi mada mokėti telefonu greitai įsitvirtins ir mūsų šalyje“, – teigia pašnekovė.

Svarbiausia – paprastumas

Greitam gyvenimo tempui įsigalint kiekvieno kasdienybėje, buvo svarbu sukurti programėlę, kuri būtų funkcionali ir sparti. Taip atsirado „MoQ“.

 

„Tai pirmoji Baltijos šalyse mobiliųjų mokėjimų platforma, kuri suteikia galimybę akimirksniu atsiskaityti ir gauti mokėjimus už prekes bei paslaugas Lietuvoje, taip pat atlikti pinigų pervedimus tarpusavyje.“

M. Rimkūnaitė-Bložė.

 

„MoQ yra kur kas daugiau nei į telefoną integruota mokėjimo kortelė. Tai kasdienių mokėjimų terminalas. Jeigu norite sumokėti įprastoje e. parduotuvėje, tiesiog nuskenuojate QR kodą, kurį sugeneruoja pardavėjas. Prekės iki tam tikro limito gali būti perkamos kreditu, o vėliau suma priskaičiuojama prie jūsų mobiliojo operatoriaus sąskaitos. Tai pirmoji Baltijos šalyse mobiliųjų mokėjimų platforma, kuri suteikia galimybę akimirksniu atsiskaityti ir gauti mokėjimus už prekes bei paslaugas Lietuvoje, taip pat atlikti pinigų pervedimus tarpusavyje“, – pasakoja vadovė.

Išpopuliarėjo staiga

Praėjus pusmečiui nuo bandomosios versijos pristatymo, „MoQ“ jau skaičiuoja daugiau nei 53 tūkst. vartotojų, naudojančių šį mokėjimo metodą. Tų, kurie atsisiuntė programėlę į savo išmanųjį telefoną, pasak pašnekovės, yra dar gerokai daugiau. Vietų sąrašas, kuriose galima atsiskaityti „MoQ“ inovacija, taip pat ilgas ir nuolat didėjantis.

„Savo sistemoje jau turime daugiau nei tūkstantį fizinių „outletų“ ir net 95 proc. e. parduotuvių bei tinklalapių priima mokėjimus per „MoQ“ sistemą. Tarp jų tokie vardai kaip: „Rimi“, „Viada“, „Caffeine“, „Caif Cafe“ ir kt.“, – vardija M. Rimkūnaitė-Bložė.

Fizinių parduotuvių, kuriose galima atsiskaityti pasitelkiant startuolio sprendimą, kol kas daugiausia sostinėje, tačiau tai nestebina. Anot pašnekovės, Vilnius dažnai tampa verslų ir inovacijų atspirties tašku, tad numatomas tolesnis spartus plėtimasis kituose Lietuvos miestuose.

Vilioja pasiūlymais

Startuolio tikslinis vartotojas – kiekvienas pilnametis lietuvis, kuris turi išmanųjį įrenginį su SIM kortele iš Lietuvos mobiliųjų paslaugų operatoriaus. Kiekvienas „MoQ“ klientas sulaukia ypatingo dėmesio ir pasiūlymų, leidžiančių sutaupyti savo pinigus.

„Vasarį mes startavome su pinigų susigrąžinimo kampanija, kurios metu siekiame pritraukti naujų vartotojų, paskatinti juos išbandyti „MoQ“ sistemą bei pradžiuginti jau esamus vartotojus. Tikimės, kad šiuo būdu vartotojų skaičius išaugs iki 100 tūkstančių vos per porą mėnesių. Kampanijos metu mūsų klientai gali susigrąžinti 1–3 eurus nuo savo išleistos sumos, kuri apmokėta per „MoQ“ sistemą“, – pranašumus vardija M. Rimkūnaitė-Bložė.

Anot pašnekovės, vos per pirmąsias septynias kampanijos dienas jau buvo pritraukta daugiau nei 9 tūkst. naujų vartotojų, kurie išbandė pirkimus išmaniuoju telefonu.

Nestokoja ambicijų

Šiuo metu „MoQ“ galima pavadinti elektronine pinigine, tačiau ateities planuose dar didesnė išmaniųjų įrenginių integracija, vartotojų laiko taupymas ir patogaus apsipirkimo sukūrimas.

„Ateityje planuojame startuolį paversti ne pinigine, o – kaip mes tai vadiname – prekyviete. Paaiškinsiu, ką turiu omenyje. Pavyzdžiui, įsivaizduokite, jūs einate gatve ir pamatote grupės „Coldplay“ plakatą, reklamuojantį jų koncertą. Viskas, ko jums reikės, tik nuskenuoti QR kodą ir vos vieno mygtuko paspaudimu e. bilietai jau bus jūsų rankose, be jokio prisijungimo prie banko. Lygiai taip pat paprastai bus galima prisidėti prie socialinių akcijų, įsigyti kino bilietus ir pan.“, – ateities idėjas pristato pašnekovė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.