...

Keliaudamos sumanė kelionių žurnalus potyrių rinkėjams

Verslas

2019.03.21

Autorius: Loreta Lileikienė

Temos: , .

Keliaudamos sumanė kelionių žurnalus potyrių rinkėjams

Agnė Sapitavičiūtė ir Agnė Navikaitė. Asmeninio albumo nuotr.

Bendraamžės ir bendravardės Agnė Sapitavičiūtė (24) ir Agnė Navikaitė (24) sako esančios pirmosios, kurios pristatė užrašines, skirtas tik kelionėms, pagamintas Lietuvoje. Vos prieš tris mėnesius įgyvendintas sumanymas leisti kelionių žurnalus (angl. travel journals) „Notepote“ kilo iš jųdviejų pomėgio keliauti ir noro tą patirtį užrašyti.

 

Susitiko universitete

Jonavos Senamiesčio gimnaziją baigusi A. Sapitavičiūtė pasakoja, kad mokykloje jai sekėsi puikiai: buvo aktyvi ir smalsi mergina, noriai dalyvaudavo įvairiuose konkursuose, olimpiadose, organizuodavo renginius, vienodai mėgo ir socialinius, ir humanitarinius bei tiksliuosius mokslus, tad sunkiai apsisprendė, kokią tolesnę studijų kryptį pasirinkti. Įstojusi mokytis transporto inžinerinės ekonomikos ir vadybos į Vilniaus Gedimino technikos universitetą, ten ir sutiko savo dabartinę draugę bei kartu sumanyto projekto bendraautorę A. Navikaitę, panevėžietę, baigusią Panevėžio Juozo Balčikonio gimnaziją. Priešingai nei jos draugė, mergina mokykloje mėgo tiksliuosius mokslus – ši mokslo sritis jai atrodė vis dar iki galo neatrasta, tuo ji ir buvo patraukli. „Domėjausi įvairiomis naujausiomis technologijomis ir inžineriniais dalykais, todėl baigusi mokyklą žinojau, kad noriu save išbandyti transporto inžinerijos srityje“, – pasakoja A. Navikaitė. Pirmą kartą susitikusios universitete, merginos tapo grupės draugėmis, o vėliau abi pasirinko tą pačią studijų specializacijos kryptį – ekonomiką.

Patinka savarankiškumas

Abi kelionių žurnalų kūrėjos tvirtina esančios labai savarankiškos, todėl dirbti pradėjo dar būdamos moksleivės. Žinoma, sako jos, tai buvo paprasti vasaros darbai, tačiau pirmoji darbo patirtis leido pažinti pinigų vertę ir susipažinti su verslo subtilybėmis iš arčiau.

Studijų laikais, vasaromis, joms abiem teko padirbėti Jungtinėse Amerikos Valstijose pagal programą „Work and Travel“, kur turėjo galimybę ne tik užsidirbti, bet ir įgyti dar daugiau savarankiškumo bei patirties sudėtingose situacijose.

„Susitikusios universitete, labai greitai susidraugavome ir atradome stiprų bei glaudų ryšį. Sutapo mūsų požiūris į gyvenimą, pamatinės vertybės, humoro jausmas, todėl natūralu, kad pradėjome daug laiko leisti drauge, o atsiradus galimybių keliauti ir gyventi kitose šalyse. Būtent kelionėse, pažinus kitas kultūras, sutikus naujų žmonių, pamačius anksčiau nematytų dalykų, galvoje atsirado daugybė naujų idėjų ir pradėjo kirbėti mintis apie nuosavą verslą“, – apie suvienijusią patirtį ir vertybes pasakoja A. Sapitavičiūtė, kuriai šis projektas, kaip ir bičiulei, yra papildoma mėgstama veikla šalia pagrindinio darbo – ji visu etatu darbuojasi tarptautinėje įmonėje, o jos partnerės pagrindinė veikla didžiąją darbo dieną yra finansų analitika.

Būdas išsaugoti naują ir įdomią patirtį

Merginos pasakoja, kad studijuodamos užsienyje pagal programą „Erasmus“, išbandė daug naujų veiklų, susipažino su įdomiais pašnekovais ir labai nenorėjo tų akimirkų ar pokalbių pamiršti, todėl pradėjo aprašinėti istorijas užrašinėje.

„Tas įprotis išliko iki šios vasaros, mums pradedant naują gyvenimo etapą Prahoje. Abi buvome palikusios savo turėtus darbus Vilniuje ir išsikrausčiusios į Čekiją, nes jautėme, kad atėjo metas naujiems pojūčiams ir veikloms. Turėjome laisvo laiko, kurį išnaudojome dar neatrastoms Čekijos vietoms bei kaimyninėms šalims aplankyti. Taip netikėtai kilo kelionių žurnalo idėja – savo paprastą užrašinę pakeisti stilinga, specialiai sumaketuota ir skirta tik kelionėms, kurioje žmonės galėtų planuoti ar aprašyti jau praėjusias atostogas, o gal naudoti kaip dienoraštį, kuriame pasižymėtų, kaip jaučiasi kuriame nors pasaulio kampelyje. Norėjome, kad žmonės turėtų knygą, kurioje būtų pačios gražiausios akimirkos gyvenime ir jos autoriais būtų jie patys. Kai šią idėją sau garsiai įvardijome ir supratome, kad reikia pabandyti, visi paruošiamieji darbai (vizija, maketas, derinimas su spaustuve, interneto svetainės kūrimas) pradėjo suktis karuselės greičiu – ir taip praėjusių metų gruodį į prekybą išleidome savo kelionių žurnalus“, – su įkvėpimu apie savo idėjos išpildymą pasakoja „Notepote“ kūrėjos.

Bendrauja nuotoliniu būdu

Dabar, kai A. Sapitavičiūtė iš Čekijos grįžo gyventi į Lietuvą, o jos draugė liko ten, abi merginos daugiausia bendrauja nuotoliniu būdu. Tęsti tai, ką pradėjusios, jas skatina ir didelis artimųjų palaikymas, kuris lydi nuo pat pradžių ir padėjo idėją paversti realybe. Šiame etape, prisimena pašnekovės, sunkiausias dalykas buvo išsiaiškinti, nuo ko viską pradėti ir kokius žingsnius reikėtų atlikti po to.

Kadangi jiedvi išsikėlė svarbiausiu savo kelionių žurnalo tikslu tapti nepakeičiamu kelionės kompanionu, tai ir pavadinimą sumanė liudijantį apie tai. Note+pote prancūzų kalba reiškia užrašus ir draugą, o tai atitiko ir kitą pavadinimo kriterijų – kad jis būtų trumpas ir smagiai skambantis.

Šiuo metu kelionių žurnalus „Notepote“ kūrėjos parduoda savo interneto svetainėje, populiarina „Instagram“ paskyroje (journal.notepote) bei „Facebook“ puslapyje (Notepote), tačiau po sėkmingo prisistatymo Knygų mugėje svarsto apie platinimo galimybę prekybos taškuose.

„Lietuvoje šis produktas yra unikalus, todėl konkurencijos nejaučiame, tačiau mes norime, kad „Notepote“ prekių ženklas būtų atpažįstamas ir Europoje“, – apie savo siekius kalba A. Sapitavičiūtė ir A. Navikaitė.

Raskite tinkamą verslo partnerį

Kelionių užrašinių leidėjos įsitikinusios, kad svarbiausias dalykas pradedant verslą ne vienam – išsirinkti tinkamą verslo partnerį. „Turi sutapti jūsų požiūriai, vizija, kaip matote savo verslą, bei besąlygiškai vienas kitu pasitikėti. Matome, kad mums šis punktas pasitvirtino 100 procentų. Nors ir bendraujame nuotoliniu būdu, greitai prieiname prie problemų sprendimo ar naujų idėjų sugeneravimo. Kadangi viena kitą labai gerai pažįstame ir suprantame iš pusės sakinio, žinome viena kitos stipriąsias puses, todėl lengvai pasidalijame darbus, taip sutaupome daug laiko ir energijos, – savo patirtimi dalijasi bendraautorės. – Šis verslas nebuvo tiesiog užgaida, kurią kažkas išpildė. Apie nuosavą verslą mąstėme trejus metus, per tą laiką išgryninome prioritetus, užduotis bei taupėme pinigus. Neturėjome iliuzijų, kad, vos pradėjus verslą, investicijos atsipirks ir skaičiuosime tik pelną, suvokiame, kad tam reikia laiko. Visos pradinės investicijos yra iš mūsų nuosavų lėšų. Viliamės, kad verslas augs, tada mąstysime apie paskolą ar investuotojų pritraukimą.“

Ko palinkėtų norintiesiems savo verslo? Pabandyti. „Bendraudamos su žmonėmis pastebime, kad dažnas iš jų turi daugybę nuostabių idėjų, tačiau jie laukia kažkokio stebuklingo tinkamo laiko joms įgyvendinti. Kalbėdamos su jais, mes surandame 50 pliusų, bet jie taip pat atranda 100 minusų, kodėl to nedaryti dabar. O mes galvojame, kad tinkamas laikas niekada neateina, todėl kartais reikia žengti šiek tiek nesuplanuotą beprotišką žingsnį, patikėti savimi bei idėja ir pažiūrėti, kokie puikūs dalykai iš to gali išeiti. Net jei jie nesuplanuoti“, – ryžtis ragina „Notepote“ leidėjos.

„Notepote“

488-1553151146-280564.jpg 488-1553151146-741288.jpg 488-1553151146-375847.jpg 488-1553151146-987825.jpg

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.