...

„Amazon“ užplūdę Kinijos prekeiviai skatina susitelkti į konkurencinius pranašumus

Verslas

2019.01.14

Autorius: Ieva Kniukštienė

Temos: , , .

„Amazon“ užplūdę Kinijos prekeiviai skatina susitelkti į konkurencinius pranašumus

Klaidas Šiuipys, Giedrė Rimkūnaitė-Manke. Asmeninio archyvo nuotr.

Nuolatiniai pokyčiai, pasak „Amazon“ paskyrų administratoriaus, konsultanto Klaido Šiuipio, vyksta nuolat, tad prarasti budrumą šioje platformoje draudžiama. Jam antrina ir advokatų kontoros „Glimstedt“ advokatė, ekspertė Giedrė Rimkūnaitė-Manke, pabrėždama teisinių niuansų stebėjimą, nusprendus pradėti veiklą tarptautinėje prekyboje.

Konkuruoti bus sudėtinga

Didžiuliame „Amazon“ prekių sraute rasti vietą savo produkcijai yra gana rimtas iššūkis, o nuo šių metų tai padaryti gali būti dar sunkiau.

„Amazon“ šiais metais labai stipriai praplėtė savo vardinių produktų asortimentą „AmazonBasics“. Pasitelkę didžiulį pirkėjų pasitikėjimą ir algoritmus, jie iškelia savo prekes į sąrašo viršų, todėl kitiems rinkos žaidėjams tai tampa rimtu iššūkiu, nes tenka konkuruoti su pačiu „Amazon“, – atskleidžia K. Šiuipys.

G. Rimkūnaitė-Manke pastebi, kad įkeliant savo prekę į „Amazon“ vertėtų galvoti ne vien apie konkurencinius aspektus, bet ir apie tai, ar jūsų prekė nepažeis kieno nors interesų.

„Prieš pradedant veiklą „Amazon“, iš teisinės pusės patarčiau įvertinti kelis aspektus. Pirma, pagalvoti apie produktą, kuriuo ketinate prekiauti, – ar jis nepažeis kitų asmenų teisių. Pavyzdžiui, jeigu prekiausite savo kurtu ar jūsų užsakymu pagamintu produktu, ar jis (ar naudojamas prekių ženklas) nebus klaidinančiai panašus į kitą?“ – pataria pašnekovė.

Susitelkti į prekių korteles

Anot K. Šiuipio, į platformą „Amazon“ pradėjus plūsti prekeiviams iš Kinijos, konkurencija išaugo akimirksniu, todėl vienu iš svarbesnių praėjusių metų pokyčių tapo galimybė praplėsti vardinių prekių kortelių aprašus bei nuotraukas.

 

„Prekiautojai ne visada skiria pakankamai dėmesio produkto pateikimui ir kartu savo teisių apsaugai.“

G. Rimkūnaitė-Manke.

 

„Didėjant konkurencijai prekeivių iš Kinijos, kurie pernai „Amazon“ užregistravo daugiau kaip 250 tūkst. paskyrų, kokybiškas prekės aprašymas tampa vienu iš išskirtinių bruožų, padedančių konkuruoti. Pardavėjai, naudojantys EBC (angl. Enhanced Brand Content), gali efektyviau pateikti produktą. Kuriant prekių korteles, „Amazon“ suteikia panašią laisvę kaip paprastose e. svetainėse. Taip pat kai kuriose kategorijose atsirado galimybė naudoti 360 laipsnių nuotraukas“, – sako K. Šiuipys.

Kalbėdama apie tinkamo prekės pristatymo svarbą, G. Rimkūnaitė-Manke pabrėžia originalumo būtinybę ir pastebi, kad kopijuoti ar piktavališkai savintis svetimas nuotraukas bei tekstus draudžiama.

„Prekiautojai ne visada skiria pakankamai dėmesio produkto pateikimui ir kartu savo teisių apsaugai. Turiu omenyje atvejus, kai naudojamos nuotraukos, neturint į jas teisių, ar iš kito „Amazon“ prekybininko „pasiskolinti“ prekių aprašymai arba kai aprašymai parengiami nesilaikant „Amazon“ taisyklių. Tokiais atvejais labai didelė tikimybė sulaukti asmenų, kurių teisės gali būti pažeistos, pretenzijų ar net „Amazon“ paskyros blokavimo. Taip pat, jeigu originaliam produktui naudojamos neoriginalios nuotraukos ar aprašymai arba jiems tiesiog neskiriama pakankamai dėmesio, būtų sunkiau apginti savo teises prieš nesąžiningą konkurentą (angl. hijacker)“, – atskleidžia advokatė.

Svarbiausia pirkėjas

Kad ir kokia kova virtų tarp pardavėjų, platforma „Amazon“ visada daugiausia dėmesio teikia galutiniam vartotojui, todėl visus pokyčius siekiama sukurti taip, kad klientui būtų patogu.

„Nauji patobulinimai pirmiausia buvo skirti pirkėjų patogumui. Gerokai susiaurindamas leistinų raktinių žodžių skaičių, „Amazon“ privertė verslininkus kuo tiksliau ir aiškiau apibūdinti prekes raktiniais žodžiais. Pateiksiu trumpą pavyzdį: pirkėjas, įvedęs į paieškos lauką „balta belaidė kompiuterio pelė“, neturėtų matyti kitų spalvų pelių, klaviatūrų ar kitų kompiuterių aksesuarų, o tik tai, ko ieško, t. y. skirtingų gamintojų belaides baltas kompiuterio peles“, – dėsto pašnekovas.

Kitas, anot K. Šiuipio, teigiamas pirkėjams pokytis – sandėliavimo sistemos pakeitimai, numatomi jau šių metų pradžioje. „Amazon“ mažina ilgalaikio sandėliavimo mokesčius, todėl pirkėjai turėtų tik išlošti, nes prekių kiekiai, tikėtina, išaugs ir pirkėjas visada galės įsigyti norimą prekę“, – sako ekspertas.

Nepamiršti plano B

Advokatė G. Rimkūnaitė-Manke pradedantiesiems savo kelią platformoje „Amazon“ pataria nestokoti kūrybingumo, tačiau atidžiai įvertinti teisinius niuansus.

„Patarčiau gerai susipažinti su „Amazon“ aplinka, taisyklėmis (pavyzdžiui, ko negalima naudoti prekių aprašymuose) ir teisės aktų reikalavimais. Pasidomėkite klausimais, kurie yra susiję su jūsų veiklos forma: ar prekybai steigsite juridinį asmenį, jeigu taip, tai kokį? Reikėtų nepamiršti ir mokestinių aspektų, ypač jeigu rinksitės prekybą FBA būdu. Be viso to, linkiu būti kūrybingiems, gerai pasiruošti savo kokybiškas fotografijas, produkto aprašymus, taip pat užsitikrinti savo intelektinės nuosavybės teises (įsiregistruoti prekių ženklą, galbūt jį užregistruoti ir „Amazon Brand Registry“)“, – sako pašnekovė.

„Amazon“ ekspertas K. Šiuipys pataria nesutelkti visų vilčių vien į šią platformą, kad ir koks pelningas bei sėkmingas prekybos kanalas tai atrodytų.

„Žinant griežtas „Amazon“ prekybos taisykles, visada praverstų turėti planą B ir prekiauti savo produkcija kituose kanaluose, ne tik „Amazon“. Galima išnaudoti „Facebook“ reklamos galimybes, „Shopify“, „Etsy“, „Ebay“ ir kitus kanalus. Tačiau svarbu suprasti, kad nereikėtų labai išbarstyti savo brangiai kainuojančių žmogiškųjų ir finansinių išteklių, o labiausiai koncentruotis į tą pardavimo kanalą, kuris neša didžiausią pelną“, – atkreipia dėmesį K. Šiuipys.

Mokytis iš praktikų

K. Šiuipys ir G. Rimkūnaitė-Manke – savo srities profesionalai bei platformos „Amazon“ praktikai. Tikėdami, kad geriausia mokytis iš tų, kurie patys išbandė verslą platformoje „Amazon“ ir turi asmeninės patirties, didžiausias jauno verslo portalas „BZN start“ organizuoja pakartotinius prekybos platformoje „Amazon“ mokymus, kurie vyks sausio 23 dieną. Prie jau minėtų „Amazon“ praktikų prisijungs ir savo neįkainojama patirtimi dalysis „Innovators Lab Limited“ bendraįkūrėjis dr. Žydrūnas Stankevičius, platformoje „Amazon“ pardavęs prekių už 5 mln. eurų, ir didmeninės prekybos strategijos „Amazon“ puoselėtojas, praktikas Robertas Jackus, per 2017 m. pasiekęs 300 tūkst. JAV dolerių apyvartą, o 2018 m. padvigubinęs pardavimus.

Ekspertai

Dr. Žydrūnas Stankevičius

Dr. Žydrūnas Stankevičius

R&D vadovas / UAB „Seminal Work“

Giedrė Rimkūnaitė-Manke

Giedrė Rimkūnaitė-Manke

Advokatė, ekspertė / Advokatų kontora „Glimstedt”

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.