KAIP PREKEIVIAMS SĖKMINGAI SUŽAISTI ARŠIOJE „AMAZON” KONKURENCIJOJE? (#)

Ieva Kniukštienė prieš 2 mėnesius Šį straipsnį perskaityti užtruks: 2 min. 23 s.
Klaidas Šiuipys, Giedrė Rimkūnaitė-Manke. Asmeninio albumo nuotr.
Viena didžiausių prekybos platformų „Amazon“ savo rinkos mastais vilioja daugybę prekeivių. Vis dėlto šioje prekybos srityje veikia arši konkurencija ir tyko nenumatytų pavojų. „Amazon“ verslo konsultantas ir paskyrų administratorius Klaidas Šiuipys bei advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, ekspertė Giedrė Rimkūnaitė-Manke, kurie savo išsamesnėmis įžvalgomis dalinsis balandžio 30 dieną vyksiančiuose mokymuose „Kaip prekiauti per „Amazon", „Ebay", „Etsy"?", pastebi, kad apsisaugoti galima išmanant tai, kas jūsų laukia. 
 

Konkurenciniai žaidimai

Šiuo metu prekybos platforma „Amazon“ aktyviai kovoja su Kinijos tiekėjų antplūdžiu, tačiau jų atnešta prekybos kultūra ir konkurenciniai žaidimai vis labiau veikia visą bendruomenę. Pasak K. Šiuipio, ypač suaktyvėjusi atsiliepimų manipuliacijos grėsmė.
 
„Didžiausia grėsmė kyla iš Kinijos, tačiau tokie nelegalūs triukai tampa populiarūs ir Vakaruose. Naudodami įvairius trečiųjų šalių įrankius, konkurentai perka savo prekėms atsiliepimus. Taip pat įdeda į prekės pakuotę lankstinuką su instrukcijomis, kaip palikti teigiamą atsiliepimą už „Amazon“ dovanų kuponą. Tai yra „Amazon“ taisyklių pažeidimas, apie kurį visi pardavėjai puikiai žino. Pardavėjai, kurie užsiima tokiomis manipuliacijomis, žino ribas, kurias peržengus automatiškai būtų įspėtas „Amazon“ algoritmas, o tuomet jiems grėstų paskyros suspendavimas arba atsiliepimų ištrynimas. Nors kiekvieną mėnesį ištrinama tūkstančiai atsiliepimų, netikrų atsiliepimų skaičius vis tik lieka nemažas, nes platforma „Amazon“ tiesiog fiziškai nespėja susitvarkyti su tokiais didžiuliais duomenų kiekiais“, – pasakoja pašnekovas.
 
Kita netikėta gudrybė, kurią atskleidė specialistas, yra tai, kad konkurentai jūsų paskyrai gali pirkti atsiliepimus. Nors ir keista, perkami ne vien neigiami atsiliepimai, tad nenustebkite, jeigu jūsų anketą užplūs teigiami atsiliepimai iš klientų, kurie niekada nieko nepirko.
 
„Kitas triukas – konkurentai neretai perka neigiamus atsiliepimus jūsų produktams. Dažniausiai su nuotraukomis, kuriose pavaizduotas suplėšytas arba sugadintas produktas. Net keli neigiami atsiliepimai gali sutrikdyti jūsų prekybą. Jei esate rimta grėsmė, konkurentai gali pradėti pirkti teigiamus atsiliepimus jūsų prekėms, tačiau jie tai daro pirkdami daug atsiliepimų per trumpą laiką, šitaip suaktyvindami „Amazon“ algoritmą. Tokiu atveju „Amazon“ gali uždaryti jūsų prekės kortelę ir (arba) suspenduoti jūsų paskyrą“, – pasakoja K. Šiuipys.
 
Intelektinės nuosavybės rizikos

Ekspertas pastebi, kad išsiaiškinti atsiliepimų kokybę galima visai nesudėtingai, naudojant nemokamą „Chrome“ naršyklės papildinį „Fakespot“. Tačiau įveikti intelektinės nuosavybės kliūtis gali būti ir sudėtingiau. Advokatė G. Rimkūnaitė-Manke atskleidžia, kad tai yra viena dažniausių rizikų prekeiviams „Amazon“.
 
„Platformoje „Amazon“ kito asmens intelektinės nuosavybės teisių pažeidimas ar negalėjimas apsiginti, įrodyti, kad nepažeidžiate kito asmens teisių, gali virsti nemažais nuostoliais. Pavyzdžiui, jeigu prekiaujant savo ženklu pažymėtomis prekėmis (private label) per „Amazon“ sandėlius (Fulfilled by Amazon, FBA būdu), „Amazon“, gavęs kito asmens pranešimą, užblokuoja jūsų prekės kortelę. Tokiu atveju prekės užšaldomos sandėlyje, o nepavykus apsiginti tenka jas susigrąžinti be galimybės vėl jomis prekiauti“, – teigia pašnekovė.
 
Anot jos, apsisaugoti nuo šių rizikų galima tik gerai įvertinus situaciją ir išsiaiškinus visus niuansus: „Reikėtų išsiaiškinti, kokia teisinė apsauga gali ir turi būti taikoma produktui (patentas, dizainas, autorių teisės), ar registruosite prekių ženklą, kokiose teritorijose teisinė apsauga bus reikalinga. Taip pat reikėtų, kiek tai įmanoma, įvertinti, kokia tikimybė, kad produktas pažeis kito asmens teises. Kaip rodo praktika, šių klausimų nuodugnus įvertinimas rengiantis prekybai pasiteisina ir kainuoja mažiau nei problemų sprendimas ateityje.“
 
Padeda žinios

Svarstantiesiems apie prekybą platformoje „Amazon“ K. Šiuipys pataria visų pirma gerai susipažinti su pačia platforma: „Pirmas žingsnis yra informacijos rinkimas. Prieš startuojant reikėtų pradėti domėtis prekyba „Amazon“ įvairiuose šaltiniuose: „YouTube“, „Facebook“, internetiniuose seminaruose ar mokymuose. Puikus nemokamos informacijos šaltinis yra „Facebook“ grupė „FBA Lietuva“, kurioje renkasi Lietuvos prekybininkai, prekiaujantys „Amazon“. Šioje grupėje tikrai patogu rasti atsakymus į rūpimus klausimus, be to, grupės nariai noriai dalijasi patarimais. Užsienyje yra daugybė įvairių kursų anglų kalba: vieni pigesni, kiti brangesni, vieni skirti naujokams, kiti profesionalams. Neseniai ir pats išleidau „Amazon“ kursų pradedantiesiems vaizdo medžiagą lietuvių kalba.“
 
Be to, „BZN Start" turi išsamią klausimų - atsakymų bazę, kurioje galima rasti daugybę atsakymų internetinės prekybos klausimus, o taip pat vyksta vis daugiau įvairių mokymų, orientuotų būtent į prekybos internetu bei platformoje „Amazon“ tematiką. Vieni jų – balandžio 30 d. didžiausio jauno verslo portalo „BZN start“ organizuojamas renginys, kurio metu bus aptartos pagrindinės prekybos platformos: „Amazon“, „eBay“ ir „Etsy“, o savo patirtimi dalysis keturi praktikai. Be jau minėtų K. Šiuipio ir G. Rimkūnaitės-Manke, įžvalgas atskleis MB „Apeksimus“ direktorius Dovydas Lukšas bei „SEO kampelis“ projektų vadovas Edvinas Skulskis. Mokymus organizuoti padeda ilgamečiai "BZN Start" partneriai: didžiausias naujienų portalas „Delfi", biuro patalpų miestelis „Technopolis" bei advokatų kontora „GLIMSTEDT".

blog comments powered by Disqus
© 2011 - 2018 BZN start. Visos teisės saugomos. prenumerata reklama kontaktai