...

Kada vadovui būtina dalyvauti socialiniame tinkle „Instagram“?

Verslas

2019.04.26

Autorius: Violeta Radzevičiūtė

Temos: , , .

Kada vadovui būtina dalyvauti socialiniame tinkle „Instagram“?

Odeta Valiuškytė. Asmeninio albumo nuotr.

Įmonių ir prekių ženklų sekimas „Instagram“ kanalu jau tapo gana įprasta šio socialinio tinklo gerbėjų veikla. Tačiau žmonės, kurie valdo ar įkūrė tuos prekių ženklus, šioje platformoje paprastai sulaukia mažiau dėmesio, o neretai jų paskyrų čia net nėra. Kita vertus, ar visiems verslą valdantiems vadovams vertėtų išnaudoti platformą „Instagram“ ir kuo ji gali būti naudinga?

Mažesnių prekių ženklų kūrėjai aktyvesni

Kūrybinės studijos „Storyfounders“ įkūrėja Odeta Valiuškytė sako, kad kol kas „Instagram“ kanalu gana gerai vadovo įvaizdį formuoja daugiausia mažųjų prekių ženklų vadovai ir įkūrėjai, kurie, pasitelkdami savo jau turimą užaugintą auditoriją, sukuria dar didesnį norą įsigyti jų kuriamų produktų. Taip įkūrėjo įvaizdis tampa pačia prekių ženklo istorija.

„Pastebiu, kad maži prekių ženklai bei jų vadovai ir įkūrėjai rodo kasdienį gyvenimą, tikėjimą savo idėja, užsidegimą, kuriamą vertę, nuoširdumą ir parduoda dalelę savo asmenybės kartu su ženklo istorija. Šitaip jie padeda ženklui pozicionuoti rinkoje“, – sako pašnekovė.

Kaip vienus geriausių lietuviškų pavyzdžių O. Valiuškytė įvardija „Más 924“ ir Moniką Kazakevičiūtę-Kriščiūnienę bei „Flowers & Lovers“ ir jos įkūrėją Ugnę Poderytę, kurių prekių ženklai yra tikras ir teisingas jų asmenybių, atsispindinčių jų „Instagram“ profiliuose, pavyzdys. „Išskirčiau asmeninę „Más 924“ įkūrėjos paskyrą, kurioje ji dalijasi verslo užkulisių akimirkomis, o Ugnė iš „Flowers & Lovers“ nuo pat pirmųjų dienų komunikavo savo vardu per prekių ženklo paskyras, taip sukurdama šiltą, artimą ir labai nuoširdų santykį su savo klientais“, – pavyzdžiais dalijasi O. Valiuškytė.

Būti ar nebūti?

Neabejotina, kad „Instagram“ yra išties galinga komunikacijos platforma, suteikianti patrauklias turinio pateikimo ir augimo galimybes prekių ženklams, taip pat kaip ir visiems vartotojams. „Čia pasidaro lengviau susitapatinti, įsilieti ir tarsi prisiliesti prie savo auditorijos negu, pavyzdžiui, platformoje „Facebook“. Tereikia susidaryti teisingą, kryptingą ir sudominančią strategiją. Platformoje „LinkedIn“ yra atvirkščiai – čia pats žmogus (vadovas, darbuotojas), o ne prekių ženklo paskyra, yra visavertė įmonės įvaizdžio dalis ir balsas“, – pabrėžia O. Valiuškytė.

Pasak pašnekovės, platforma „Instagram“, kuri, beje, vis dar sparčiai auga ir plečia savo vartotojų auditoriją, visgi nėra iki galo išnaudojama didžiųjų įmonių vadovų, kurių dauguma telkiasi ir kuria profesionalų įvaizdį taip pat Lietuvoje labai greitai augančioje platformoje „LinkedIn“.

Tiesa, kai kurie užsienio pavyzdžiai rodo, kad „Instagram“ gali tapti puikiu komunikacijos kanalu net ir pačių didžiausių korporacijų vadovams.

„Yra keli pasaulinio žinomumo pavyzdžiai. Išskirčiau „Virgin Group“ vadovą Richardą Bransoną ir „EcoAge“ įkūrėją Livią Firth – jie turi didelį sekėjų skaičių platformoje „Instagram“, kurioje rodo ir perteikia visas pagrindines savo įmonių vertybes bei veiklas. Tiesa, gana įdomu tai, kad net tokie gigantai kaip „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas ar „Google“ įkūrėjai Sergejus Brinas bei Lary Page’as nuosekliai nesinaudoja „Instagram“ paskyromis, tačiau turi labai stiprius pačių įmonių „Instagram“ profilius, ryškiai ir sėkmingai komunikuojančius įmonės bei jų vadovų vertybes“, – įžvalgomis dalijasi O. Valiuškytė.

Apskritai sprendimas „būti ar nebūti“, t. y. strategiškai kurti įvaizdį bei plėtoti komunikaciją „Instagram“ kanalu ar ne, labai priklauso ne tik nuo prekių ženklo industrijos (kur grožio, mados, maisto industrijos ženklai turi puikias galimybes pateikti savo galutinį produktą), tačiau sėkmę lemia ir paties įkūrėjo asmeninės savybės, charizma. „Kai kurių vadovų asmenybės ir pats gyvenimas yra labai įdomūs ir traukiantys dėmesį, todėl dar labiau skatina auditorijos susidomėjimą, be jokių papildomų strateginių įvaizdžio kūrimo pastangų“, – apibendrina pašnekovė.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.