...

Virtualioji realybė: niekas nežino, kas tai yra, bet į ją braunasi visi

Verslas

2015.12.02

Autorius: Povilas Sabaliauskas

Temos: .

Virtualioji realybė: niekas nežino, kas tai yra, bet į ją braunasi visi

Virtualioji realybė: niekas nežino, kas tai yra, bet į ją braunasi visi. Flickr.com nuotr.

Raštas, radijas, televizija, internetas, mobilioji erdvė… Tai technologinės žmonijos pažangos grandinės. Koks kitas jos etapas? Pastaraisiais metais įsivyravo nuomonė, kad tai turėtų būti virtualioji realybė. Galimybė visiškai pasinerti į kitą pasaulį vilioja daugumą, o jau veikiančios sistemos sulaukia daug dėmesio. Tačiau tiesa tokia, kad apie virtualiąją realybę vis dar žinome labai nedaug. Galima sakyti, kad jos taisyklės kuriamos kartu su ja pačia. Šių metų konferencijoje „Slush“ apie tai kalbėjo ir „Unity“ įkūrėjas Davidas Helgasonas.

Investicijų daug, o aiškumo beveik jokio

D. Helgasonas beveik neabejoja, kad virtualioji realybė yra kitas technologijų vystymosi etapas. Tačiau net ir jis nesijaučia galintis apie šį fenomeną pasakyti ką nors tikra. „Esu įsitikinęs, kad šis visiškai naujas dalykas supurtys visą pasaulį. Jis jau dabar purto visas šiuolaikinių technologijų bendroves. Tačiau viskas dar taip nauja, kad galima kalbėti tik apie tai, ką aš žinau (o tai visai nedaug), kuo aš tikiu (tokių dalykų daug) ir kas dabar daroma šioje srityje“, – sakė jis.

„Virtualioji realybė yra be galo emocinga patirtis. Kai pirmą kartą ją išbandžiau, buvau iš anksto kiek skeptiškai nusiteikęs, bet mano potyriai buvo tokie stiprūs, kad tiesiog nenorėjau palikti to pasaulio“

D. Helgasonas

Vis dėlto atrodo, kad toks neapibrėžtumas investuotojų nė kiek negąsdina. Atvirkščiai, juos yra apėmusi savotiška virtualiosios realybės manija. „Neseniai kalbėjausi su vienu dideliu investuotoju. Jo fondas tikrai nėra labai žinomas dėl savo investicijų į novatoriškus produktus. Juos netgi galima pavadinti gana senamadiškais ir konservatyviais. Tačiau tas žmogus man pasakė, kad net 10 proc. projektų, į kuriuos jie žiūri, yra iš virtualiosios realybės srities. Aš labai nustebau. Jie patys ieško tokio tipo įmonių. Taigi milijardai dolerių metami į šią sritį. Baisiausia tai, kad mes net iki galo nežinome, kas yra ar kas turėtų būti virtualioji realybė. Investicijos milžiniškos, bet jos tarsi keliauja į tuščią lauką. Virtualiosios realybės rinka iš esmės dar yra tuščia“, – teigė D. Helgasonas.

Kas nauja virtualiojoje realybėje?

Unity“ įkūrėjas pasakojo dalyvavęs vienoje konferencijoje, kurioje kalbėjo 120 investuotojų auditorijai. Pasiteiravus, kiek jų nedirba su virtualiosios realybės sritimi, pakilo trys rankos. Tai daug ką atskleidžia. Tačiau kodėl žmonės taip vaikosi šios idėjos? „Virtualioji realybė yra tarsi paskutinė kliūtis, kurią turime peržengti. Nuo pat kompiuterijos pradžios ieškojome būdų, kaip kurti kuo tikroviškesnes aplinkas. Iki šiol pasitenkiname atvaizdais ekranuose, ant sienų. Virtualioji realybė pagaliau panaikintų visus apribojimus. Nieko keista, kad visos įmonės taip vaikosi šią idėją“, – kalbėjo D. Helgasonas.

Jam net pačiam nepavyko nuslėpti savo entuziazmo. „Virtualioji realybė yra be galo emocinga patirtis. Kai pirmą kartą ją išbandžiau, buvau iš anksto kiek skeptiškai nusiteikęs, bet mano potyriai buvo tokie stiprūs, kad tiesiog nenorėjau palikti to pasaulio. Galiu pateikti pavyzdį. Mano dukros vienas mėgstamiausių žaidimų yra palįsti po antklode ir slėptis. Tuo metu ji būna labai susijaudinusi. Atsidūręs virtualiojoje realybėje pajutau lygiai tokį patį susijaudinimą“, – neslėpė „Unity“ įkūrėjas.

Jis netgi tikino, kad virtualioji realybė ilgainiui gali išgelbėti pasaulį. „Ką turiu omenyje? Paprasta. Ne visi norintieji gali užkopti į Everestą. Tai sunaikintų kalno ekosistemą. Tačiau, jeigu turėtume kopimo virtualiosios realybės simuliaciją, žmonės galėtų taip patirtį kopimą. Tas pats galioja ir kitoms kelionėms. Taip mums nebereikės niekur skraidyti ir pan. Viską galėsime patirti virtualiojoje realybėje. Esu tikras, kad taip tikrai nutiks“, – teigė D. Helgasonas.

Rizika ne mažesnė nei galimybės

Su savo virtualiosios realybės platformomis jau dirba daugybė bendrovių, o 95 proc. produktų kuriami naudojantis „Unity“. Taigi nieko keista, kad D. Helgasonas su komanda turi daugybę darbų. „Mes jau dabar laikomės požiūrio, kad virtualioji realybė gali ir bus tokia pat didelė kaip mobilioji erdvė. Šiuo požiūriu remdamiesi mes ir darome savo investicijas. Tačiau labai gerai suprantame, kad vartotojai kokybės norės iš karto. Todėl labiau orientuojamės į kokybę, o ne į greitį. Norime iš karto pradėti veikti visose platformose ir daryti tai be didesnių trikdžių“, – aiškino jis.

Vis dėlto jis tvirtino, kad iki galo pasiruošti virtualiosios realybės atėjimui tiesiog neįmanoma. „Visa tai bus labai rizikinga. Jeigu ruošiatės dirbti šioje srityje, geriau užsitikrinkite finansavimą keleriems metams į priekį. Jo jums prireiks. Didelė dalis pirmosios bangos produktų nepasiteisins. Bus daugybė žlugimų ir daugybė problemų. Tik tvirtas finansinis užnugaris padės ištverti šį etapą“, – perspėjo „Unity“ įkūrėjas.

Taigi virtualiosios realybės egzistavimo pradžioje galime laukti daugybės skambių istorijų. „Būtina suvokti, kad pradžioje reikės nuolatos išbandyti naujas idėjas ir prisitaikyti prie nuolatinės kaitos. Tai, kas vieną dieną atrodys genialu, po pusmečio taps kvailyste. Teisingų idėjų paieškos privalės būti kasdienybė. Tai nieko nauja. Kai tik atsirado išmanieji telefonai, galėjome stebėti panašų procesą. Kas kelis mėnesius programėlės, žaidimai išgyveno dramatiškus pokyčius. Jeigu užmigdavai vos kokiam mėnesiui, tuojau pat žlugdavai“, – neseną istoriją priminė ekspertas.

Virtualioji realybė žmonijai atneš ir kitų iššūkių, kurie greičiausiai bus daug svarbesni už verslą ir jo pelnus. „Apie tai niekas nekalba, bet esu tikras, kad konkurencinė kova bus itin arši. Įmonės nesibodės ir labai purvinų taktikų. Jas bus galima suprasti. Juk, įgijus visos srities kontrolę, bus įgyjama ir labai daug galios. Taigi mums visiems reikės būti labai atsargiems. Juk virtualiosios realybės bendrovės iš esmės kontroliuos naują realybę, kurioje, tikėtina, praleisime labai daug laiko. Būsiu atviras, ši perspektyva mane ne juokais gąsdina“, – prisipažino D. Helgasonas.

Organizuojate renginį?

Tuomet „bzn start” gali pasiūlyti puikią galimybę išviešinti Jūsų renginį ir padėti pritraukti potencialių dalyvių.

Dėmesio! Svetainė naudoja slapukus. Daugiau informacijos apie slapukus galite rasti čia.